NEM Dubrovnik 2025, водечкиот настан за телевизиската индустрија фокусиран на регионот на Централна и Источна Европа и пошироко, официјално беше отворен вчера во хотелот Dubrovnik Palace, повторно потврдувајќи ја својата позиција како клучна точка за средби на светските медиумски професионалци.
Со побогат пазарен простор од кога било, првиот ден ги собра врвните директори, носителите на одлуки и креативците за серија инспиративни презентации, клучни говори и настани за вмрежување. NEM Dubrovnik 2025 собра повеќе од 1.000 учесници, вклучително и над 200 реални купувачи, повеќе од 100 изложувачи и над 300 големи индустриски компании – најголем број досега во историјата на настанот.
Едно од највпечатливите новини во програмата оваа година беше лансирањето на NEM Kickoff Sessions – нов формат осмислен во корист на телевизиската индустрија. Сесиите започнаа со Фај Бисон, извршен директор и ко-основач на Ampere Analysis, кој ја истражи еволуцијата на продукцијата и дистрибуцијата на содржини во денешниот сè позаштитнички настроен глобален пејзаж. По него настапи Бернд Фасел, директор за маркетинг, комуникации и партнерства во EIT Culture & Creativity, кој сподели стратегии за раст на креативните бизниси преку иновативни инвестициски партнерства. Тој ја изрази својата силна поддршка за платформи како NEM што поттикнуваат соработка и напредок во индустријата:
„NEM е идеална сцена во Европа за новата Иновациска Заедница, EIT Culture & Creativity, за да ја продлабочи својата поддршка за иновации и претприемништво во аудиовизуелниот и медиумскиот сектор. EIT Culture & Creativity придонесува за трансформација на културниот и креативниот сектор во Европа во насока на поголема одржливост, отпорност и конкурентност. Преку насочени грантови, ние помагаме во намалување на ризикот за смели инвестиции во генеративна вештачка интелигенција, прибирање и обработка на податоци за публиката, како и нови пристапи кон интелектуална сопственост, дигитален идентитет и дигитален суверенитет. Додека NEM 2025 поставува прашања за тоа како европската содржина може да се истакне на глобалната сцена, ние стоиме зад креативните иноватори што се справуваат со тој предизвик.“
Последен во оваа серија настапи беше Марко Надоти, раководител за медиуми и забава во BytePlus, кој презентираше реални студии на случај што покажуваат како вештачката интелигенција веќе предизвикува значаен раст во медиумската индустрија и го менува начинот на ангажирање на публиката.
Попладнето, фокусот се префрли на едно од најпознатите имиња на настанот – BBC Studios. Во ексклузивна Keynote Q&A сесија, Бартош Витак, генерален директор и SVP за CEE, MENA и Турција во BBC Studios, разговараше со Сања Божиќ-Љубичиќ, директорка на Pickbox, Mediatranslations, Mediavision и NEM, за регионалните стратегии, глобалната дистрибуција и улогата на премиум содржината во конкурентната средина. Витак го нагласи значењето на инвестирањето во човечки ресурси:
„Една од причините зошто регионите на Блискиот Исток, Северна Африка и Турција беа додадени на нашите постоечки територии во Централна, Источна и Јужна Европа е препознавање на инвестицијата што ја правиме во луѓето. Тоа е, до некаде, и препознавање на работата што ја вршиме – едното не оди без другото. Неодамна ангажиравме дополнителен маркетинг тим за регионот и сега сме во завршна фаза на регрутирање на програмски директор. Ова се само неколку примери – а има и многу други. Ова е вид на инвестиција што е потребен за да се испорача висококвалитетна услуга на нашите партнери.“
Тој исто така ја потенцираше интеграцијата на технологијата со вештачка интелигенција и еден неодамнешен развој. Една од најновите и највозбудливи иницијативи е лансирањето на BBC News Polska, создадена преку интерна соработка. Планирана за старт во Полска на 24 јуни, со планови за проширување, услугата има за цел да обезбеди јасно и доверливо новинарство во време на растечка дезинформација. Оваа платформа исто така ќе биде првата на BBC News World Service што користи вештачка интелигенција за зголемување на брзината и реактивноста – не за создавање содржина, туку за поддршка во испораката.
Друг значаен настан во денот беше презентацијата на Globo, насловена „100 Years of Stories“.Родриго Насименто, директор за меѓународен бизнис за регионот EMEA, ја водеше публиката низ извонредната историја на Globo и понуди поглед кон иднината на компанијата – заснована на глобално раскажување приказни, иновации и експанзија. Globo првпат присуствуваше на NEM и е најголемата медиумска компанија во Латинска Америка, како и една од најголемите во светот.
Денот заврши со панел-дискусија за една од најгорливите теми во индустријата: ексклузивитетот и правата за дистрибуција, заедно со сите предизвици поврзани со купувањето содржини. Настанот ги вклучи претставниците од PRO TV, COSMOTE TV, HRT, Latvian Public Service Media, TVN Poland и Network4 Media Group. Дискусијата понуди низа перспективи за тоа како да се движиме низ сè пофрагментираниот пејзаж на содржини и како да се најде рамнотежа помеѓу барањето за ексклузивитет и реалноста на достапноста до публиката.
Додека сонцето заоѓаше над Дубровник, енергијата се префрли на покривот на хотелот. Од Calinos Entertainment ги пречекаа гостите на вечерен прием, заедно со актерската екипа на „Ana: You’re in My DNA“, додека Eutelsat Group ја организираше официјалната забава „Party in the Sky“, нудејќи можност за релаксација, поврзување и здравица за настан што веќе се покажува како извонредно издание на NEM Dubrovnik.
Со уште многу панели, презентации и настани што следуваат, првиот ден на NEM Dubrovnik постави моќен тон за неделата што следува, недела што ветува дека ќе ја обликува дискусијата за телевизиските содржини, технологии и стратегии низ Европа и пошироко – сето тоа поддржано со беспрекорно Wi-Fi поврзување обезбедено од Hrvatski Telekom, гарантирајќи дека сите учесници ќе останат поврзани во текот на целиот настан.