• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Прв регионален самит на IPRA | PR 2.0 – Back to the Future

13/11/2013
in Во фокусот, Настани, ПР
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

IPRA CEE

Првиот регионален собир на ПР професионалците во организација на IPRA – Меѓународната асоцијација за односи со јавноста, што неодамна се одржа во Софија, Бугарија, можеби не донесе ништо спектакуларно и револуционерно за глобалниот ПР, но секако придонесе за подигнување на нивото на професионализација на односите во јавноста во регионот на Југо-Источна Европа.  Можноста да се слушне и разговара со претседателот на IPRA, французинот Кристоф Гинисти (Christophe Ginisty), самата по себе, беше доволно уникатна и исклучително полезна придобивка од овој настан. Секако повторната средба со мајсторот на политичките комуникации или ако повеќе сакате – спинот,  Алистер Кембел  (Alastair Campbell) за моите колеги од ImagePR, како единствено присутни од Македонија, можеби беше своевидно де-жа-ви, но секако беше одлична прилика за тестирање на совеста и етичко будење за секој ПР професионалец.  Од она што можеше да се слушне од нашите колеги од Бугарија, Полска, Романија, па сè до Русија,  јасно е дека во некогашните комунистички земји се практикува вистински ПР и повеќе од тоа – се следат најновите треднови кои некако природно дојдоа со феноменот на социјалните мрежи. Сумирано, 5-те клучни поенти од еднодневната набиена агенда на првата конференција на IPRA за регионот на Ј-И Европа би звучеле вака:

–          Во светот на комуникациите поважно е да си социјален, отколку (по секоја цена) да си на социјалните мрежи.   Дали знаете дека моментално највредниот бренд на светот – Apple нема Facebook страница, не твита, ниту постира видеа на YouTube? Ако не верувате, проверете. Вака поентираше претседателот на IPRA, Гинисти објаснувајќи дека во ерата на интернетот и дигиталната технологија, односите со јавноста го добија единствено она што го посакуваа многу одамна (дефинирано како односи со јавност уште пред 60 години), а тоа е шанса да воспостават директна комуникација со публиките (целните групи од јавноста) и преку дијалог да градат меѓусебно разбирање и доверба.  Едноствно, следејќи ја целта – да се изгради доверба кај потрошувачите, Apple пронашол поефективни начини како да ја изгради својата емотивна врска со нив и без присуство на социјалните мрежи, дециден беше претседателот на IPRA во својата навистина инспиративна презентација во која недвосмислено потсети што треба да биде крајната цел на односите со јавноста, враќајќи не сите нас кон корените на професијата.

р е к л а м а

Christophe Ginisty

 „Технологијата не го дигитализираше ПР-от, туку му овозможи да ја добие неопходната социјална димензија – да комуницира директно со вистинските луѓе“        

Christophe Ginisty, Претседател на IPRA

– Поважно е што навистина работиш и како го работиш тоа, отоколку како го рекламираш (и колку „лајкови“ имаш). „Лекцијата“ од Гинести следуваше откако претходно, (со доза на сомнеж кај одреден дел од публиката во салата), „Кралот на спинот“ (Кембел) заклучи дека „Нема добар спин, без добар производ“. Всушност, на ваков начин, Кембел се приклучи кон огромната група на ПР теоретичари и практичари кои отсекогаш сметаат дека целта на односите со јавноста е да им помогнат на организациите да се адаптираат на промените кои ќе им овозможат да постигнат успех кој ќе биде ценет и прифатен од јавноста.

Alastair Campbell

„Она што го правиш е поважно од она што го зборуваш, но треба да зборуваш, на вистински начин, за она што го правиш“

Alastair Campbell

–          Strategy is God (Стратегијата е Господ). Ова беше уште една звучна поента на Кембел со која се обиде да го истакне значењето на стратешкиот карактер на односите со јавноста. Зборувајќи за стратегијата како начин како токму вашата порака да се пробие низ хаосот од бесконечниот број останати пораки со цел да стигне до вашата публика, Кембел го нагласи значењето на репутацијата како најважна капитална вредност на брендовите, која се темели на способноста да ја дефинирате вашата комуникациска стратегија и истата да ја реализирате преку соодветни тактики и канали (медиуми).

–          Луѓето сакаат добри приказни, а нив најдобро ги раскажува ПР-от. Луѓето се навикнати и ги сакаат добрите приказни. На тоа се навикнати уште од најмала возраст, кога светот околу нив го спознаваа преку зборовите „Си било еднаш…“. Убавите приказни можат од одреден производ, компанија, личност… да направат бренд, но и обратно – брендот може да прерасне во легенда (приказна која не умира). Вака поентираше Себастијан Хејновски (Sebastian Hejnowski), млад, но искусен ПР практичар од Полска, кој некако ни го исполни срцето на сите присутни на конференцијата, со тезата дека во битката да се докаже кој ги знае најдобрите приказни кои создаваат брендови, ПР-от е во предност пред останатите комуникациски дисциплини и функции.      

–          Пред да почнете да зборувате, мора да научите да слушате. Сигурно ја знаете онаа „И најдолгото патување започнува со првиот чекор“. Во светот на ефективните односи со јавноста, првиот чекор започнува со слушање. Едноставно, за да знаете како да ја формирате вашата приказна (порака), неопходно е да дознаете што сака и очекува да слушне вашата публика. Се разбира, интернетот и социјалните мрежи го направија овој предизвик многу поголем отколку порано, кога слушањето се сведуваше на мониторинг на она што го објавуваше печатот, телевизијата и радиото. Но, технологијата многу ја олеснува работата и во овој значаен сегмент од системот на стратешките комуникации. Според некои излагачи на конференцијата, способноста да се соберат и анализираат огромниот обем на податоци кои произлегуваат од комуникацијата која во голем дел се одвива на интернет и социјалните мрежи ќе ја одбележи иднината на ефективните односи со јавноста, која и не е толку далечна.

Од сето ова, впечаток (барем за мене) е дека односите со јавноста се враќаат кон корените, прилично одредени и дефинирани уште во 50-тите години од минатиот век, но дека технологијата (интернетот, социјалните мрежи, мобилните комуникации…) до крајни граници ја зголеми брзината на комуникацијата, при што просторот и времето го изгубија своето вистинско значење.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.