• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Saturday, May 10, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Работната улога Креативен директор нема да постои за 10 години, барем не како што ја познаваме

31/08/2016
in Во фокусот, Колумни, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Колумна на Џорџ Пенстон, потпретседател за производи и дизајн во Flite, платформа за креативен менаџмент, првично објавена на AdAge.

Порано оваа година, една адвертајзинг агенција во Јапонија постави робот за да ја врши работната улога на креативен директор. Потоа во јуни, овој робот ја смисли својата прва реклама, чија цел беше да продаде ментол бонбони преку приказната за едно бушаво куче кое учи како да лета додека од неговата уста излегува светкав, ментол-свеж здив. И покрај тоа што ова “назначување” беше на удар на потсмев, ситуацијата станува помалку застрашувачка – креативните директори, со секој нов ден, стануваат се’ позависни од технологијата. Предвидувам дека за 10 години, се’ уште ќе имаме луѓе кои по име ќе ја имаат улогата на креативни директори, но работната позиција, сама по себе, ќе биде далеку поразлична.

kreativen direktor1Денес, поголемиот број од агенциите се држат до минатото кога е во прашање улогата на креативен директор. Креативните директори продолжуваат да ги работаат истите работи кои отсекогаш ги правеле: го ‘мапираат’ идентитетот на брендот, составуваат неколку Photoshop разработки кои демонстрираат неколку различни варијанти на една реклама, и потоа ги тријат рацете.

Но тоа, едноставно не е доволно за денешната маркетинг реалност, и сигурно нема да биде доволно во следните пет до десет години. Вештините кои се потребни за работната позиција и концептуалниот простор кој таа го покрива се менуваат, и тоа брзо.

р е к л а м а

Сега, повеќе од кога и да било, креативните директори – заедно со скоро сите оние кои се вклучени во создавањето на рекламите – мора да бидат запознаени со дизајнирањето на корисничкото искуство. Веќе некое време, успешните реклами се оддалечуваат од областа на пасивното (мирното гледање на реклами пред телевизор) и се’ повеќе стануваат интерактивни разговори. Креативниот директор сега треба да зема во предвид многу повеќе аспекти на рекламите, заедно со традиционалните визуелни компоненти: Кој ја гледа рекламата? Какви начини на интеракција со рекламата ним би им се допаднале? Повеќе не е доволно на гледачот да му се постави само една call-to-action опција на крајот од рекламата.

Знаењето да се снајдете во дизајнирањето на корисничкото искуство е една работа, но новите барања на работното место креативен директор одат уште подлабоко. Од витално значење е маркетинг и креативниот директор да бидат правилно интегрирани меѓусебе, а тоа не е нешто што го гледам во доволна мера денес. Додека маркетерите одлучуваат каде да се спроведува кампањата, и креативниот директор треба да биде вклучен во процесот, размислувајќи не само како да ја направи кампањата кохезивна на сите избрани платформи, туку и како креативата може да искористи некои од уникатните карактеристики на секоја платформи – и, можеби уште поважно, како креативата треба да се адаптира во зависност од тоа на која платформа ќе биде спроведена и кои се нејзините перформанси таму. Накратко: креативниот директор на иднината ќе треба да зборува многу повеќе со својот маркетинг колега отколку што го прави тоа денес.

Тука е и прашањето на варијациите. Минато се деновите кога неколку статични Photoshop слики беа доволни за една адвертајзинг кампања. Имајќи во предвид дека дигиталните реклами сега можат да вклучуваат и информации за корисникот во самата реклама, веќе не е доволно креативниот директор да смисли само еден фиксиран изглед за реклама – тој мора да дизајнира реклами кои ќе се адаптираат според достапните податоци. Замислете дигитална реклама за Starbucks која користи real-time информации за времето и геолокациски податоци за да го прикаже најпривлечниот пијалок за потрошувачот. Нормално, некој кој се тресе за време на магловито утро во Сан Франциско нема да го сака истиот пијалок како некој кој потнее по жешкото пладневно сонце во Далас. Понекогаш, дури и нешто толку едноставно како варијациите во текст – “Еј, Сан Франциско!” или “Еј, Далас!”- драматично влијаат врз изгледот на рекламата (погледнете ја само разликата во бројот на букви). И тоа е само првата речаница.

Рекламите како таа претпоставена погоре се како интелегентни апликации и за да се направат, ‘кутијата со алати’ на креативниот директор треба да се зголеми. Photoshop е фантасттичен за создавање рамни, статични слики, но не дозволува дизајнирање на кориснички интеракции или влечење на содржини во живо од интернетот. Најдобрите креативни директори веќе инкорпорираат и интегрираат податоци и медиа со Pantone 15-3919 и Copperplate Gothic Light – и за пет години, секој креативен директор ќе создава варијации и интерактивни кориснички искуства покрај тоа што ќе мисли за “големата идеја.”

Значи, што ја чека индустријата за 10 години? Епа, роботи креативни директори нема да изгледа толку футуристично. Но, уште поважно, дигиталниот дизајн и адвретјазингот ќе бидат поинтелегентни, а креативата сама по себе воглавно ќе ја прават компјутери. Динамичната креативна оптимизација ќе добие целосно ново вреднување т.е. технологијата континуирано ќе ги оптимизира адвретајзинг креативите врз основа на тоа кои нејзини делови функционираат најдобро.

Тоа не значи дека човечките креативни директори нема повеќе да постојат. Кретивниот директор се’ уште ќе го дефинира идентитетот на брендот и ќе ги информира адвертајзинг платформите со релевантните насоки на работа. Но, голем дел од процесот ќе биде автоматизиран: откривањето во кој дел од денот рекламите се најефективни, составувањето на најдобрите комбинации на слика и текст, поставувањето на рекламите на вистинското место во вистинско време, итн. Не се грижете, најголемиот број од креативните директори се’ уште ќе бидат живи луѓе кои дишат, но компјутерската автоматизација ќе биде нивната нова десна рака. Денешните креативци би си правеле услуга доколку ја прифаќаат, наместо одбиваат, оваа надвисната реалност која доаѓа за десет години. Или за пет. Или за една.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.