Red Dot наградата се доделува веќе 67 години и се смета за најпрестижен меѓународен знак за квалитет во дизајнот
Групацијата Bosqar In. и хрватската агенција Bruketa&Žinić&Grey ја освоија наградата Red Dot во категоријата „Brand Design & Identity/Logo“ за ребрендирањето што беше јавно претставено минатата година. Станува збор за награда која се смета за најпрестижен меѓународен знак за квалитет во дизајнот, а добитниците ги избира жири составено од 43 експерти од повеќе од 20 држави ширум светот.
Bosqar In. е инвестициска групација позната по својот „биковски“ карактер, кој овозможува раст. Поради тоа, бикот е скриен во името и логото на компанијата како референца на „бошкарин“, автохтон хрватски бик кој симболизира сила, отпорност и напредок.
Како се одвиваше процесот на ребрендирање?
Иако исклучително горда на својата долгогодишна традиција, Meritus инвестиции, една од најбрзо растечките компании во регионот и холдинг компанија на Mplus групацијата, во 2024 година реши да го освежи својот бренд. За овој храбар исчекор беше ангажирана креативната агенција Bruketa&Žinić&Grey, чија работа резултираше со создавање на нов, свеж и динамичен бренд: BOSQAR IN., односно BOSQAR d.d. за холдингот и BOSQAR IN./BOSQAR INVEST за групацијата.
BOSQAR IN. е автохтон бренд опремен со знаење, енергија и искуство и одамна ја надминал локалната или дури и регионалната рамка, а неговиот „биковски“ карактер ќе го однесе уште многу подалеку. Процесот на ребрендирање започна со темелна анализа на тогашниот имиџ, пазарните услови и конкуренцијата. Преку серија работилници и интервјуа со клучните луѓе во компанијата, агенцијата успеа да стигне до самата срж на бизнисот, што беше важно за разбирање на вредностите, визијата и амбициите на компанијата и на целата групација. Анализата покажа клучни атрибути на брендот: стручност, доверливост, енергичност и посветеност на растот, врз основа на кои беше поставена основата за понатамошен развој на брендот.
Ребрендирањето оживеа преку новото име – BOSQAR IN. Името ја одразува силата и стабилноста, комбинирајќи асоцијации на латинската збор “boscus” (шума, раст) и “boškarin” (силен, автохтон бик). Визуелниот идентитет ја следи истата водилка, користејќи елегантна типографија, златна боја (богатство, мудрост) и дискретна илустрација на стилизирани рогови на бикот бошкарин. Новиот бренд BOSQAR IN. ја претставува еволуцијата на групацијата – одразувајќи ја нејзината сила, стручност и посветеност на создавање трајна вредност за своите клиенти и партнери. Оваа трансформација не е само промена на името, туку целосна редефиниција на начинот на кој компанијата се претставува пред светот.
Агенцијата Bruketa&Žinić&Grey до сега има освоено 32 Red Dot награди, од кои четири Best of the Best, што е најголем број во регионот.
„Како што веќе реков еднаш, ова ребрендирање е токму она што ни требаше како компанија, на токму оној пазар на кој сакаме да бидеме и со токму тие луѓе со кои сакаме да разговараме. Драго ми е што тоа е препознаено со оваа награда“ – изјави Стјепан Орешковиќ, основач на компанијата BOSQAR d.d.
„Големите брендови не се создаваат во лаборатории на бренд агенции, туку во главите на визионери кои имаат способност да ги остварат своите визии. Нашата работа е да слушаме, испитуваме, систематизираме и ги презентираме тие идеи на најдобар можен начин. Во процес од околу 100 дена, во ко-креативен процес со сите клучни луѓе во компанијата, настана бренд стратегија која е основа за сите комуникациски активности, вклучувајќи именување и визуелен идентитет. Bosqar In. ги црпи своите корени од латинската збор „boscus“ – дрво, што е одлична метафора за компанија со цврсти корени, насочена кон раст и развој, но и од „boškarin“, автохтон бик, исто така амбициозен и оптимистичен како бикот од Волстрит. Безвременскиот визуелен идентитет ја комуницира амбицијата на компанијата да трае, со мала современа интервенција – оригинална лигатура помеѓу буквите Q и A која ја поттикнува „биковската“ природата на компанијата. BOSQAR INVEST е автохтон бренд опремен со знаење, енергија и искуство и одамна ја надминал локалната или дури и регионалната рамка, а неговиот карактер ќе го однесе уште многу подалеку. Драго ни е што Red Dot тоа го препозна официјално“ – истакнува Давор Брукета, креативен директор и коосновач на агенцијата Bruketa&Žinić&Grey.