Отворени се пријавите за новата сезона на регионалното натпреварување за креативност, кое оваа година носи четири натпреварувачки групи, за првпат ги категоризира проектите според формати, воведува посебна награда за проекти што поттикнуваат позитивна промена во светот, а категориите „Technology & Electronics“ и „Energetics & Mobility“ се само дел од новитетите на BalCannes!
BalCannes, водечката регионална платформа за истакнување на врвната креативност на Босна и Херцеговина, Хрватска, Македонија, Словенија и Србија, ја започнува новата сезона со целосно освежена концепција и низа значајни новости. Натпреварот и понатаму ги обединува најдобрите проекти од регионот и ги претставува пред стручната публика од комуникациската индустрија, со цел најуспешните идеи и реализации да ја добијат видливоста што ја заслужуваат. Структурата на натпреварувањето останува препознатлива: три жири-комисии – жири на агенции, жири на огласувачи и медиумско жири – кои и понатаму носат три различни перспективи.
Во новата сезона проектите може да се пријават во четири групи:
I. Best on Market
II. Best in Channel
III. Best Branding and Rebranding
IV. Best of Positive Change
BEST IN CHANNEL: ОД ТВ СПОТОВИ ДО СОЦИЈАЛНИ МРЕЖИ
Посебна новина оваа година е тоа што пријавените проекти ќе се оценуваат и според каналите, односно форматите во кои се реализирани, а не исклучиво според пазарните категории. Групата „Best in Channel“ ги опфаќа проектите реализирани во различни формати, како што се видео, принт, надворешно (outdoor) огласување, аудио, пакување и дигитал – и на тој начин BalCannes дополнително ја прецизира оценката на исклучителните идеи, од поединечни формати до интегрирани целини, со уште појасно препознавање на проектите што ги поместуваат стандардите во специфични медиумски и комуникациски контексти.
Категориите во оваа група се:
• Best TV Spot & Film
• Best Online Video
• Best Print (Ad, Publication, Poster)
• Best Outdoor – OOH
• Best Digital Outdoor – DOOH
• Best Audio & Radio
• Best Experiential Advertising & Events
• Best Low-Volume Packaging Design
• Best High-Volume Packaging Design
• Best Digital Product
• Best Social Media Idea
• Best Creative Use of Technology
BEST OF BRANDING & REBRANDING
Во групата „III. Best of Branding & Rebranding“ се издвојуваат категориите „Branding“ и „Rebranding“, препознаени како посебен стратешки и креативен предизвик што бара подлабока стручна евалуација. Категоријата „Branding“ ги наградува проектите насочени кон создавање и обликување на идентитет на бренд, производ, нова услуга или организација на пазарот, додека „Rebranding“ ги наградува проектите посветени на создавање и обликување на обновен или освежен идентитет за постоечки производ, услуга или организација.
НОВИ ПАЗАРНИ КАТЕГОРИИ И ПОСЕБНА НАГРАДА „POSITIVE CHANGE“
Групата „I. Best on Market“ добива две нови категории – „Technology & Electronics“ и „Energetics & Mobility“ – покрај постојните: „Food“; „Alcoholic Beverages“; „Non-Alcoholic Beverages“; „Telecommunications“; „Finance, Insurance & Fintech“; „Retail“; „Health & Pharmacy“; „Household“; „Fashion & Beauty“; „Tourism, Culture & Leisure“; „Corporate Communications“; „Entertainment“; и „Miscellaneous“.
Групата „IV. Best of Positive Change“ е дополнета со новите категории: „Environment & Sustainability“, „Equality, Diversity & Inclusion“, „Health & Well-being“, „Education & Empowerment“ и „Community & Culture“. Воведена е и посебна главна награда на групата – „Impact Prix“, која ќе му припадне на проектот со највисок број бодови во оваа група, а која ги слави општествените напори и силата на креативноста во поттикнувањето на позитивна промена во светот.
ПОВОЛНОСТИ ЗА ПРИЈАВУВАЊЕ
Агенциите имаат можност да ја искористат промоцијата „3 + 1 гратис“, што значи дека за секои три пријавени проекти можат да поднесат уште една пријава бесплатно. Истовремено, агенциите што во последните три години не пријавувале проекти имаат право на бесплатна прва пријава. Оваа иницијатива ги отвора вратите на натпреварот за учество на нови и постојни агенции, мотивирајќи ги да ги претстават своите проекти и да се натпреваруваат за престижните награди.
Може да се пријават целосни, интегрирани кампањи, како и поединечни, самостојни делови од кампањи што претставуваат една идеја реализирана во двегодишниот квалификациски период од 23.1.2024 до 23.1.2026. Редовниот рок за пријавување трае до 18.12.2025, а доцниот рок завршува на 23.1.2026.
За сите детали околу натпреварот и процесот на пријавување, консултирајте го новиот Правилник на BalCannes достапен на официјалната веб-страница.


















