• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Рекламирање на градските автобуси во Скопје

03/09/2013
in Во фокусот, Истражувања, Маркетинг & Адвертајзинг
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Привлечноста за рекламирање на и во автобусите се должи пред сé на фактот што денес, автобусите претставуваат едни од најпопуларните и најнеопходни возила во јавниот транспорт на современиот градски живот.

Благодарение на неговиот капацитет да пренесува голем број патници, лесниот пристап до високо населени урбани средини, но и на помалку населени рурални средини, автобусот претставува интересен медиум преку кој пораката може лесно да стигне до големи специфични целни групи.

Во светската рекламна индустрија повеќе никој не ја доведува во прашање ефективноста на рекламирање на автобуси. Таа е потврдена со низа студии и истражувањa, а во медиумски планови на рекламните агенциите во светот автобусите се редовен медиум.

р е к л а м а

Во Македонија досега не била изработена детална студија или истражување за ефектите од рекламирање на автобуси, ефективноста на самиот медиум, перцепциите на потрошувачите за рекламите на автобусите, но не беа направени ниту точни мерења за досегот на рекламите кои се испраќаат преку рекламирање на и во автобусите.

Во таа насока за потребите на МАРАТОН bus advertising, од страна на РЕЈТИНГ, специјализирана агенција за истражување на пазарот и јавното мислење во Македонија, беше изработена Студија која има за цел да даде одговор токму на сите овие прашања и претставува водич за клиентите и рекламните агенции кои сеуште имаат сомнеж во ефективноста на автобусите како медиум.

Анализата на истражувањето е во насока на евалуација на ефективноста на овој медиум во однос на другите медиуми за надворешно рекламирање. Преку анализата на Истражувањето надополнето со истражувања од светски реномирани институции на истата тема, се добива реална слика за сите карактеристики на рекламирањето на автобуси, бенефициите кои тоа ги носи за огласувачите како и позицијата на самиот медиум во однос на другите медиуми.

Анализата се осврнува и на целните групи кои најпрецизно може да се таргетираат преку рекламите на и во автобусите и како максимално да се искористи ефектот од овој вид рекламирање во комбинација со останатите медиуми за креирање на ефективен медиа план.

Во продолжение ќе Ви пренесеме неколку клучни поенти од истражувањето а истото ќе можете и да го симнете целосно на крајот од оваа статија.

Ефективност на медиумите: Постои ли презаситеност од рекламите во медиумите?

Еден од основните индикатори за ефективноста на различните видови на медиуми е нивната можност да го привлечат вниманието на посакуваната целна група. Меѓу другите прашања кои го мерат ова, многу е важно да се знае колку и дали граѓаните сметаат дека поединечните медиуми се пренатрупани со реклами.

На прашањето “Во секој од следниве медиуми кажете ми дали има премногу или доволно реклами? “, добиени се следните одговори:

 

Истражување на агенција РЕЈТИНГ ,  2013 год.
Истражување на агенција РЕЈТИНГ , 2013 год.

 

Ефективност на различните видови медиуми.

Кога се употребуваат надворешните средства за рекламирање, едно од најзначајните прашања е каде граѓаните најчесто ги забележуваат рекламите кога се наоѓаат надвор од своите домови. За таа цел беше поставено следното прашање:

“На кој од следниве медиуми сте забележела реклама во последната недела?” , еве што одговориле испитаниците:

Истражување на агенција РЕЈТИНГ, 2013 год.
Истражување на агенција РЕЈТИНГ, 2013 год.

 

Резултатите од ова испитување ја потврдуваат претпоставката дека рекламите кои го користат автобусот како средство за рекламирање имаат најголема можност да бидат забележани од сите учесници во сообраќајот.

Перцепција за рекламите на автобусите:

“Која од следниве карактеристики би им ја препишале на рекламите на и во автобусите?“

Истражување на агенција РЕЈТИНГ, 2013 год.

Од графиконoт може да се заклучи дека убедлив процент од испитаниците, дури 92.8% сметаат дека рекламите кои се поставени на автобусите и во неговата внатрешност се видливи и лесно забележливи. Овој податок се поклопува со претходните истражувања, чии резултати исто така ја акцентираа видливоста на рекламите на автобуси имајќи ја предвид гломазноста и подвижноста на овие возила. Но, не е многу помал процентот и на оние испитаници кои сметаат дека рекламите се информативни и корисни. 82.5% од испитаниците одговориле потврдно на ова прашање, што значи дека благодарение на овој вид на рекламирање, граѓаните се стекнале со корисни информации во врска со рекламираните производи и разните кампањи кои го користеле автобусот како средство за рекламирање.

Една од најзначајните предности на Рекламирањето на автобуси преставува можноста за креативен и иновативен пристап кон рекламирање на производот, со оглед на огромниот простор кој им е достапен на рекламните агенции, компании и фирми да ги рекламираат своите прозводи.

Нешто повеќе од 3/4 или 75.5% од испитаниците одговориле дека токму иновативниот дизајн на рекламите им оставил најголем впечаток. Моментално рекламниот простор на автобусите е повеќе од 20 м2, на поставеност на рекламниот простор видлив од големи далечини и со ништо не попречен од големи далечини, за разлика од стандардните форми на рекламен простор кај билбордите од 12 м2.

Понатаму, речиси 2/3 или поточно 66.3% од испитаниците одговориле потврдно на прашањето дали рекламите кои се поставени на автобусите одговараат на нивните потреби.

Билборд V.S Автобус

Со цел да добиеме релевантни резултати при компаративната анализа, истите прашања им беа поставени на испитаниците и за билбордите, односно кои карактеристики би им ги препишале на билбордите? Анализата покажува дека граѓаните им препишуваат речиси идентични позитивни карактеристики и на автобусите и на билбордите, со тоа што негативните карактеристики (како оштетување , нападност) во нешто повисок процент ги карактеризираат билбордите.

Споредба на ставовите на граѓаните во однос на карактеристиките на рекламите на билбордите и автобусите

Целта студија на агенцијата РЕЈТИНГ околу ефективноста на медиумот, перцепциите на потрошувачите и мерењата на досегот на рекламите на двокатните автобуси во Скопје, можете да ја погледнете на следниов ЛИНК , а еве во продолжение некои од најбитните заклучоци:

•Автобусите претставуваат еден од најдобрите медиуми за надворешно рекламирање кој не заостанува по ниеден параметар од другите традиционални медиуми за ваков вид рекламирање, поради што е пожелно рекламирањето на автобуси да претставува дел од сеопфатна медиумска кампања

•Новите двокатни автобуси во Скопје се одлично прифатени од граѓаните, а бројот на патници на годишно ниво постојано расте и станува исклучително масовен медиум со публика во и надвор од автобусите. Тргнувајќи од овие резулати може да се очекува дека производите кои се рекламираат на автобуси, имаат уште подобар прием кај потенцијалните конзументи, со оглед на општото задоволство од изгледот на самиот медиум на кој се поставени рекламните пораки

•Рекламите на и во автобусите се најмалку игнорирани ако се знае дека се најмалку нападни и за нив дури 73% од анкетираните сметаат дека ги нема премногу

•Дури 66.8% од анкетираните изјавиле дека виделе реклама на или во некој од автобусите во изминатите 7 дена

•За повеќе од 75% од граѓаните автобуските реклами се видливи, лесно забележливи, иновативни и корисни. Само 20% сметаат дека рекламите на автобусите се нападни наспроти 25% што истото го изјавиле за билбордите

•Рекламирањето на и во автобуси е идеален медиум за неконвенционални форми на медиумски кампањи

•Патниците во просек патуваат на една релација во автобус од 20 минути што е идеално време да се запознаат со рекламните пораки и идеална можност да се влијае врз купувачите во моментот кога тие се физички подготвени да купуваат производи

•Инстиктивно, луѓето прво ги забележуваат објектите кои се движат и подвижните реклами ги привлекуваат луѓето да се свртат и да го проследат движечкиот објект, а со тоа и да ја видат рекламата

•Автобусите овозможуваат прецизно територијално таргетирање од центарот на градот па се до далечни рурални населби каде другите надворешни медиуми малку допираат

•Цената за рекламирање на автобусите споредбено со другите медиуми, особено за надворешно рекламирање е особено конкурентна, особено што овој тип рекламирање дава најголема ефикасност за вложените пари, и тоа сo најниски трошоци пораката да се пренесе на илјада гледачи (CРТ- Cost per Thousand

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.