• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, May 11, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Сашо Дуљанов: Лице за парада или за односи со јавност!

26/12/2014
in Во фокусот, Колумни, ПР
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Колумна на Сашо Дуљанов, првично објавена на Фактор.мк

Сашо Дуљанов
Сашо Дуљанов

Односите со јавноста (PR-от) се една од можеби најпопуларните професии во денешно време, но истовремено и вулгаризирана,  извикана  професија, за која луѓето имаат погрешни сознанија. Обичните луѓе не прават разлика меѓу портпарол, експерт за протокол, модератор или специјалист за односи со јавност, односно сите тие за нив се ПР. Но секако за тоа голема улога имаат и институциите кои ги вработуваат и поединците.

Не ретко се случува одредена институција да вработи лице одговорно за односи со јавноста според неговиот изглед, не земајќи во предвид други критериуми, а најмалку суштината на професијата. Се тргнува од тоа дека таа личност со својот изглед ќе ја претставува институцијата, и според тоа како изгледа јавноста ќе креира перцепција за институцијата!

Портпаролот е лице кое најчесто пренесува одредени ставови во јавноста кои се подготвени токму од специјалистите за односи со јавност. ПР-от не треба да биде само параден коњ, или хостеса, туку да поседува и други вештини, пред се способност да дава добри совети по прашања поврзани со имиџот, перцепцијата и кредибилитетот во јавноста.

р е к л а м а

Лицето одговорно за односи со јавност ако сака да биде добар во она што го работи, треба во сржта да ја познава проблематиката на својот клиент, да има однос на целосна доверба, да знае работи што можеби само првиот човек на компанијата ги знае, и ретко кој друг. Да заземa став по одредени прашања поврзани со имиџот во јавноста, да рече не, дури и кога клиентот очекува сосем спротивно. Да се грижи за компанијата, брендот, како за свое дете!

Најдобрите ПР примери и искуства произлегуваат кога постои длабок однос на доверба меѓу клиентот и специјалистот за односи со јавност. Кога тие комуницираат на еднакво ниво, имаат партнерски однос,  кога нема страв  и ароганција (јас те плаќам, ќе правиш како што ќе ти кажам!). Само во такви услови ПР-от може да напредува, да биде мотивиран и да дава најдобри совети. Доколку ова не постои, ПР-от е само егзекутор на одредени (наметнати) решенија кои најчесто не се интересни ниту за медиумите, уште помалку пак за пошироката јавност, и реално не може да придонесе повеќе.

Лицето за односи со јавност не може да биде експерт за се, и токму затоа во иднина се почесто ќе се наметнува ПР сегментација, појава на специјалисти по одредени области (политички, бренд, корпоративен, социјален, персонален, технички ПР итн.) Тоа е и нормално, бидејќи некои работи некому му,, лежат,,, ги разбира, додека од други области има  помалку познавања. Лицето за односи со јавност препознава добри вести, квалитетни ПР идеи, а по нив предлага соодветни ПР алатки или канали за промоција. Секогаш настојува информациите кои ги креира да бидат од интерес на јавноста, а во нив да има содржина, едукација, истражувања и се она што ќе даде вредност на информацијата.

Добриот специјалист за односи со јавност најчесто има вештина да креира свој текст, а што во многу случаи ја олеснува работата и на новинарите. Секогаш му се важни односите со засегнатите страни, и притоа сака да биде искрен и принципиелен, бидејќи знае дека релациите се важни на долг рок. Важно е да биде етичен и да ја почитува конкуренцијата. Искрено верувам дека ,,Односите со јавноста,, е многу специфична професија, за која се важни комуникациските вештини. Со текот на годините, искуството може да помогне полесно да се справиме со одредени ситуации, но ако лицето кое ова го работи, ако не се пронаоѓа во оваа професија, ако вистински не му лежи, нема да може подлабоко да навлезе во неа. Овој е текст е само обид за афирмација на професијата, и барем малку надминување на одредени деградации и извртувања.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.