• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Се што сте сакале да знаете за ПР-от, но сте се плашеле да прашате

23/12/2013
in Во фокусот, Колумни, ПР
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Уште на почеток би сакал да расчистам со дилемата што ја наметнува насловот на овој текст. Сте го гледале ли класичното остварување на легендарниот Вуди Ален  – Everything You Always Wanted to Know About Sex (But Were Afraid to Ask) од 1972 година?

Ако одговорот е потврден, а воедно сте професионалец од областа на односи со јавноста,  тогаш веројатно погодувате дека секоја сличност на ПР-от  со сексот (во овој текст) е намерна!  Ако не сте го гледале филмот, тогаш барем прочитајте ги следните неколку  основни совети кој се осмелив да ги споделам со вас во обид да дадам одговори на некои дилеми или да „разбијам“ некои митови за она што може, а што не може да очекувате од ПР-от.

р е к л а м а
  • ПР-от не продава! Тој создава поддржувачи. Веројатно досега сте научиле дека не можете да убедите некого да води љубов со вас само врз основа на вашите упорни уверувања (реклама) дека сте совршен, квалитетен, иновативен… љубовник. Најчесто, за квалитетна врска неопходно е да креирате доверба, а тоа е процес во кој се добредојдени сите препораки  за вашите квалитети кои доаѓаат од респектибилни извори. Најдобрата пријателка/пријател на вашата потенцијална нова љубов е добар пример за респектибилен извор, односно ваш посакуван поддржувач.
  • Запознај го партнерот , но и неговата околина. Секогаш имај ја пред себе „големата слика“. Ако сте од оние што не веруваат во идилата наречена „љубов на прв поглед“, тогаш знаете дека за да таа се случи романтична врска, неопходни се многу предуслови. Треба навистина да го запознаете вашиот партнер, неговите навики, желби, омилени нешта…но и неговото опкружување, за да можете да бидете свесни за вашата конкуренција, за вашите пријатели, но и непријатели. Со други зборови, првата задача на секој ПР професионалец  кој треба да осмисли и реализира соодветна програма за односи со јавност, е анализа на сите фактори (внатрешни и надворешни) кои можат да помогнат или одмогнат да се дојде до посакуваната цел – љубов. Ова најдобро го потврдува изреката „Зборувањето започнува со молчење“, која упатува на тоа дека за да се осмелите да почнете да убедувате некого, треба прво да ги разберете  неговите желби, потреби и очекувања, со еден збор – да го видите неговото место во големата слика.
  • Креирајте несекојдневни доживувања.  За да креирате ефективна (љубовна) врска треба да знаете да ја искажете својата љубов. Но, најчесто не е доволно само да соопштите „те сакам“. Особено во случаите кога конкуренцијата е голема, односно кога има голем број додворувачи (читај: конкуренти) кои имаат адути (ресурси) и не штедат на суперлативи (реклами) за да ја нагласат својата понуда и со тоа да го освојат срцето на нашата сакана / сакан (потрошувач).  Вашата задача, како ПР специјалист е да се издвоите од оваа средина, креирајќи уникатни пораки, преку комбинација на зборови, звуци, слики, движења… кои ќе резултираат во несекојдневно (уникатно) доживување. Креирањето романтичната атмосфера (свеќи, музика, вкусна храна…) е еден вид на вакво доживување. Се разбира, ако се работи за креирање на врска меѓу вашиот бренд и потрошувачите, задачата на ПР-от е слична, само настанот е различен.
  • Не „пукајте“ во празно. Изберете го најдобриот пат до срцето на…  Велат „Сите патишта водат кон Рим“, па сепак сите знаме како завршило Римското царство. Така е и во љубовта (и во односите со јавноста). Најдобар начин да ја искажете вашата љубов е кога директно, непосредно разговарате, односно комуницирате со вашиот партнер. Но, тоа може да биде и најризичниот начин, бидејќи на „испит“ се, не само вашите зборови, туку и целокупната ваша појава (изглед, гестови, движења…), како и искрените одговори што ќе ги дадете на поставените прашања. Се разбира можете да изберете и други тактики. Да праќате љубовни писма и други соопштенија, СМС пораки, видеа…., да постирате, лајкувате, твитате…, да пишувате на табли, клупи и билборди, да правите web страници и огласи по весници…  Запомнете, постојат безброј патишта до срцето на вашата љубов, но поентата е да ги пронајдете оние вистинските, кои најдобро ќе ја пренесат вашата порака и тоа за најкусо време и оптимални трошоци.                
  • ПР = ДОВЕРБА = Исполнети ветувања. Се разбира, по сè што направивте да го освоите срцето на партнерот, постои голема веројатност да ви се случи љубов. Но, тоа не значи дека сте изградиле сериозна врска. Тоа ви станува јасно уште следното утро, кога не го добивате посакуваниот телефонски повик (читај: feedback). Но, вие сте решен да одите понатаму и сериозно да вложите во оваа врска и затоа продолжувате да инвестирате во неа. Знаете дека клучот е во креирањето на доверба во вашите квалитети и капацитет да креирате и вложувате во сериозна и долгорочна врска, исполнувајќи ги сите ветувања кои патем, доброволно ќе ги дадете, внимавајќи да не креирате преголеми и пред сè нереални очекувања за вашите реални можности.        

 

* Важна забелешка од авторот на овој пост:

Убеден сум дека сите ја разбравте употребената симболика,  а преку неа и пораката што сакав да ја споделам со вас. За секој случај, доколку сум потфрлил, секаде во текстот, употребете ги по ваш избор соодветните замени за следните поими.

Љубов = репутација, продажба, добивка, победа…

Партнер = публика, јавност, потрошувач, вработен, гласач …

Пат = медиум

Slika_marketing-pr-advertising-branding

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.