• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Што е programmatic адвертајзинг?

17/12/2015
in Во фокусот, Колумни
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Пишува: Емилија Џуровска

Иако на прв поглед можеби делува сложено, концептот зад деталите на programmatic адвертајзингот всушност е доста едноставен. Спаѓајќи во спектарот на дигиталниот маркетинг, programmatic во последните години гради репутација на иднина на дигиталниот адвертајзинг. Сепак, постои извесно колебање во однос на поимот „programmatic“. И додека поимот адвертајнзинг е јасен, прашањето е како тој се вклопува со „programmatic“?

Поимот „programmatic“ во основа значи „на принцип на машина“ или „автоматизиран“. Во контекст на адвертајзингот, ова значи автоматизирано купување на рекламен простор.

р е к л а м а

programatic advertising

Programmatic адвертајзингот има за цел да донесе транспарентност и ефикасност во процесот на таргетирање клиенти преку користење разни видови софтвер кои меѓусебно комуницираат. Со ваквиот начин на дигитална трговија рекламите се поконкретни и насочени кон таргетите, а исклучувањето на човечки фактор каде е можно го прави целиот процес поефикасен.

Елементи на Programmatic адвертајзинг

Programmatic адвертајзинг подразбира два подвида: Real-Time bidding и Programmatic direct. Real-Time bidding (лицитирање во реално време) претставува автоматизиран начин преку кој се купуваат реклами по импресија и се продаваат преку лицитирање на аукција – сето ова се случува во реално време, т.е. милисекунди пред страната да се отвори.

Клучни компоненти

Концептот на Real-Time bidding ги вклучува следните суштински компоненти:

  • Издавачи (Publishers). Тие обезбедуваат рекламен простор. Може да користат SSPs (supply-side platforms – платформи на понуда) за да раководат со продажбата на инвентарот.
  • Платформи на понуда (supply-side platforms – SSPs). Софтвер кој им помага на издавачите да го продадат инвентарот.
  • Платформи за размена на реклами (ad exchanges). Алатки кои со својата технологија го олеснуваат купувањето и продажбата на рекламен инвентар во реално време преку аукции. Тие ги поврзуваат огласувачите (advertisers – во случајов, купувачите) и издавачите (продавачите).
  • Платформи на побарувачка (Demand-side platforms – DSPs). Алатки што лицитираат во име на огласувачите. Користејќи го интерфејсот на овие платформи, огласувачите имаат пристап до огромен спектар на рекламен инвентар што доаѓа од најразлични извори.

Во пракса

Една посета на одредена страна претставува една импресија. Самата страна содржи позиции за реклами. Во позадина, за да се прикаже рекламата при таа посета, се одвива процесот на лицитирање. SSP ја креира понудата, а огласувачите лицитираат преку DSP. Доколку повеќе наддавачи се вклучени во процесот на лицитирање за иста импресија, се прикажува онаа реклама што имала највисока понуда.

Придобивки од Real-Time Bidding

За огласувачи:

  • Попрецизно таргетирање. Дел од опциите за таргетирање со programmatic се: гео-таргетирање, fold позиција, лимитирање на прикажување (frequency capping), потоа таргетирање по оперативен систем, по уред, итн. Постои и таргетирање на публика преку first и third-party data.
  • Процена по основ на импресија. RTB ја напушта праксата на купување импресии „на големо“. Ова значи дека наместо да договараат фиксна цена однапред, сега огласувачите можат да лицитираат на секоја импресија одделно. Така имаат јасна слика за вредноста на секоја импресија и можат да бидат доста избирливи при одлучувањето што е важно за нивната кампања.
  • Зголемена контрола. Освен што можат да лицитираат за секоја поединечна импресија, огласувачите добваат статистика во реално време за кампањата. Врз основа на неа, можат да ја паузираат кампањата за да направат измени или прилагодувања и потоа да ја продолжат.
  • Транспарентност. Најдобро можеме да ја согледаме во еднаквата шанса на сите заинтересирани огласувачи да лицитираат на аукција. Покрај ова, тука се и деталните извештаи за сите аспекти на кампањата, кои даваат целосна слика за методите на оптимизирање, цените и процесите.

За издавачи:

  • Благодарение на платформите на понуда (SSPs), издавачите можат да ги контролираат минималните цени по кои се продава нивниот инвентар, што    честопати се нарекува „ценовен праг“ (bid floor);
  • Најголемата придобивка за издавачите е можноста да продаваат останати, т.е. незакупени импресии;
  • Импресиите им се на располагање на голем број огласувачи, бидејќи платформите на побарувачка директно работат со стотици огласувачи. Клиентите на платформите на побарувачка се потенцијални купувачи на расположливите импресии, така што е полесно и поверојано тие импресии да се продадат. Издавачите кои не продаваат со помош на programmatic технологијата имаат многу помал опсег на потенцијални клиенти.

Programmatic Direct

Во основа, и RTB и Programmatic direct претставуваат автоматизиран, софтверски поддржан начин на продавање и купување на реклами; со таа разлика што вториот начин не вклучува лицитација. Зборот „direct“ значи директно договарање однапред меѓу купувачот и продавачот. Откако огласувачите ќе го купат рекламниот инвентар, тој се наоѓа директно на серверот за реклами на издавачот.

Придобивки од Programmatic direct

За огласувачите придобивките од programmatic директ се однесуваат на зголемената ефикасност со воведувањето на автоматизираниот процес. Со сериозно намалување на бирократијата, огласувачите можат многу побрзо да пристапат директно до одредени издавачи и да го скратат процесот на договарање за закуп, правејќи го закупот поефикасен и насочен на таргетирање. На крајот, тука е и можноста однапред да се резервира или гарантира инвентар.

Веќе ја споменавме ефикасноста како една од клучните придобивки од RTB и Programmatic direct – но што ова значи во пракса и како се применува?

Првенствено, programmatic адвертајзингот го прескокнува човечкиот фактор секаде каде што тоа е можно. Ова го пренасочува фокусот на создавање тактики и постигнување цели на побрз начин. На овој начин компаниите заштедуваат и на пари и на време. Освен тоа, бидејќи повеќето трансакции се случуваат во реално време, корисниците постојано се информирани за промените во кампањите. Таа информираност може да се искористи за заземање проактивен пристап во анализата на податоците кои постојано доаѓаат и развивање стратегија за решавање проблеми.

Заклучок

Се чини дека programmatic беше делот што недостига во големата сложувалка на дигиталниот адвертајзинг. Тој ја трансформира сложеноста на традиционалните модели на купување и продавање реклами и воведува едноставни и ефективни решенија за корисниците. Оттука, programmatic адвертајзингот треба да се сфати повеќе како компонента во спектарот на дигиталниот адвертајзинг, а не толку како производ. Како таков, неговиот огромен потенцијал треба да биде примарен фокус на секоја кампања.

Извор: Bonadza

Автор: Емилија Џуровска

Емилија Џуровска е Business Development Manager во Bonadza. Таа е одговорна за лоцирање и предлагање на потенцијални клиенти, контакт со потенцијални партнери и откривање нови можности.

Bonadza e платформа за онлајн огласување која користи real-time bidding технологија, преку која се реализираат онлајн кампањи со банери на голема мрежа на сајтови на локално и глобално ниво.

Facebook: https://www.facebook.com/Bonadza

Twitter: @Bonadza

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/bonadza

Google+: google.com/+BonadzaDSP

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.