• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, May 11, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Што не чини со информирањето од “традиционалните“ медиуми?

30/05/2016
in Во фокусот, Медиуми, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Доколку спаѓате во помладата публика, онаа родена околу крајот на милениумот која во Америка ја нарекуваат „милениумци“, веројатно во животот се` на се неколку пати сте прочителе весник или сте се информирале за најновите случувања од вестите на телевизија или радио. Напротив, покрај игнорирањето на традиционалните медиуми (печат, радио, телевизија), за информирање веројатно користите некои од друштвените мрежи на кои сте помалку или повеќе активни, некои од форумите или некои од каналите на YouTube. Дури и оние кои се двапати и трипати постари, а повешти со кампјутерите, исто така го следат овај тренд кој впрочем, и самите го започнаа.

Иако немаме соодветни и сеопфатни јавно достапни истражувања од овај вид, нешто можеме да научиме од статистиката на Nielsen и Pew Research за САД, според која традиционалните медиуми, посебно телевизијата која до крајот на 90-тите била апсолутно најкорисен информативен медиум во светот, сега ја следат главно постари лица. На пример, Fox News, кој е најгледан информативен канал во САД, кои се пазар со преку 300 милиони жители, секојдневно го следат вкупно 321.000 гладачи, а според Nielsen, просечната старост им е 68 години (со тоа што оваа е горна граница во анкетета – можно е и да се постари, но во анкетната група спаѓаат во таа најстара група “до 68 години“).

р е к л а м а

MSNBC и CNN стојат нешто подобро – иако во просек имаат помалку гледачи од Fox News, нивните се нешто помлади – лица од 60 години.

Слична е состојбата и со другите традиционални медиуми на кои се верни оние постарите, а често и со понизок социјален статус, иако во случајот на печатената дистрибуција, корисниците гледано по образование и примања имаат двоен профил, па така ги читаат и оние со понизок имотен и образовен статус, но и оние со повисоко образование и подобра имотна состојба, но веќе, благо речено, во зрели години.

Една од причините на ваквиот пад на популарноста на информирањето од традиционалните медиуми е секако и лесната достапност до новите медиуми. Како што сите сме помалку или повеќе на кoмпјутер, таблет и мобилен постојано поврзани на интернет, често поедноставно е да се погледне што има ново на екранот кој ни е во тој момент при рака, отколку да купуваме весници или да седнеме пред ТВ ( и тоа во точно определено време) за да се информираме.

Од друга страна, пролиферацијата на слободно достапните информации од различни извори на интернет кои ги „конзумираме“ точно кога нас ни одговара на кој било уред кој во тој момент го имаме пред себе, донесе неверојатен плурализам на погледите и размислувањата кои значајно се разликуваат од оние во меинстрим медиумите.

Неодамнешната анализа нa The New York Times покажа дека медиумското покривање на претседателските кандидати во американските актуелни предизбори нема никаква врска со популарноста на кандидатите на национално ниво. Така Trump има повеќекратно повеќе медиумско време од Clinton и Sanders, кои се двајцата попопуларни од него на национално ниво, додека Clinton има далеку повеќе медиумско време од својот демократски противкандидат Sanders, кој е пак и од неа попопуларен на национално ниво (и од Trump и од останатите републикански кандидати).

Иако споменатите примери се политички, лесно се преведуваат и во другите подрачја и зони на дејствување на медиумите, не само во надворешната и внатрешната политика. Од друга страна, конзументите се повеќе или помалку, макар и само инстиктивно, се повеќе свесни за тенденциозноста и перфидноста на ваквиот медиумски ангажман и необјективност токму од страна на најголемите и некои од “најрелевантни“ медиуми, и се свртуваат на другите средства за информирање кои можат и самите да бидат тенденциозни, неточни, генерално лоши, но не спаѓаат во “MSM” категоријата на медиуми, кои се речиси гарантирано лоши.

Една од техниките со кои се овозможува да се замаскира новинарскиот непрофесионализам е неутралноста наспроти објективноста. Неутралноста се огледа во фактот дека спротивставените ставови често даваат еднаква тежина во извештаите без оглед на нивната објективна релевантност или исправност.

На пример, еднаква тежина има ставот на противникот на вакцинирањето, личност без никакво медицинско образование и ставот на некоја национална лекарска комора или Светска здравствена организација дека вакцинацијата на популацијата е нужна за сузбивање на заразните болести. Наместо објективи информации, така добиваме “неутрално“ презентирање и на информација и на дезинформација како еднакво вредни, што е во директна спротивност со постулатите на новинарството кое би требало (во идеален случај) да презентира проверени и вистинити информации.

Меѓутоа, кога информацијата стане дел од “infotainment“- медискиот простор маненет за привлекување публика, која, пак, служи за продажба на огласниот простор, тогаш  тука и новинарските практики (обичаи) се губат.

На кратко, иако постојат технички причини (компјутеризација) кои информациите ни ги прават лесно достапни во моментот кога ни требаат и кога сакаме да ги добиеме, недостатокот на доверба во големите медиуми во традиционалните формати е уште една значајна карактеристика која тие ќе мораат да се справат доколку не сакаат сосема да исчезнат.

Имено, веб страниците на големите медиуми кои ги пренесуваат своите информации од хартија или радио или ТВ во формат прилагоден на интернет добата, исто така страдаат и имаат проблеми и со заработката и со привлекувањето на публика, па јасно е дека преминот на интернет како медиум не е решение само по себе.

Дури, големите медиски имиња (“брендови”) наскоро би можеле наместо  “asset” (вредност) да станат “liability“. А тоа не е вина на интернетот!

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.