FOX станува STAR, изложба на BBC Studios, голема најава од Telekom Srbija, клучни сесии на SkyShowtime, CME и Beta Film
Третиот ден од NEM Dubrovnik 2023 повторно ги импресионираше сите учесници со богати можности за вмрежување, шест панел сесии, две презентации, како и три клучни сесии.
Монти Сархан, главен извршен директор на SkyShowtime рече: „Повеќеканалните видео програмски дистрибутери се многу важни во регионот на Централна и Источна Европа, а растот на линеарната телевизија е доказ за тоа. Европа не е монолит, туку се карактеризира со богатство и различност и претставува многу вреден екосистем. Во Северна Европа, бројот на претплати кон видео сервиси на барање се приближува до три по домаќинство, додека кај нас во Централна и Источна Европа тој број е помалку од две. Тоа е огромен адресибилен пазар со многу простор и можности. Потребна е посебна стратегија за искористување на можностите што постојат на секој од овие пазари. Овие земји се на многу различни места во однос на нивниот развој и иднината на стримингот“.
Душан Швалек, заменик извршен директор при CME, ја истакна важноста на локалната содржина: „Веруваме дека бизнисот со „видео на барање“ ќе се заснова на локални содржини и ќе обезбеди алтернатива за сите светски стриминг брендови. Ние веруваме дека ова се однесува на локалното население и го правиме тоа каде и да сме. Најблиску беше Словенија, но тој бизнис го шириме и во Хрватска. Кога станува збор за економијата на креаторите во Хрватска, верувам дека е во интерес на земјата да се осигура дека економијата на креаторите ќе расте. Ова е една од предностите што треба да ја има секоја земја – силна креаторска економија во нејзината национална сфера“.
Мориц фон Круенер, управен директор при Beta Film, беше исто така еден од главните говорници кои споделија увиди за индустријата.
The Walt Disney Company привлече посебно внимание и го претстави ребрендирањето на нивните канали – FOX стана STAR на настанот “A Brilliant Change Event” во Lazareti во Стариот град на Дубровник. BBC Studios ја претстави својата претстојна содржина достапна за Централна и Источна Европа, вклучувајќи и емитување на исчекуваната премиера од “BBC Earth: Spy in the Ocean”. Telekom Srbija се приклучи на CICATRIZ (Scar), високоочекуваната акциона трилер адаптација на истоимениот најпродаваниот роман на Хуан Гомез-Хурадо. Драмата, која ја води и продуцира шпанската продукциска куќа Plano a Plano заедно со мексиканската Dopamine, е најновиот производ на паневропското продукциско студио Asacha Media Group. Во однос на талентот, креаторите на адаптацијата се Пабло Роа и Фернандо Санкристобал, писатели на меѓународната хит драма на Netflix, LA CASA DE PAPEL (исто така позната како MONEY HEIST) и Вероника Марза (TOY BOY, DIABLERO). Серијата од осум дела треба да започне да се продуцира на крајот на годината, со снимање во Шпанија и Србија.
Бесплатна стриминг телевизија поддржана од реклами (FAST), имиџот и идентитетот на Централна и Источна Европа, војни за цените на крајните корисници, моќта на вештачката интелигенција во создавањето содржини…
Бизнисот, финансиите, стратегиите за содржина и техничките карактеристики за лансирање на FAST канал и капитализирање на „бумот“ во стримингот поддржан од реклами беа дискутирани за време на панелот “Everything You’ve Always Wanted to Know About FAST but Were Afraid to Ask”, предводен од модераторот Гај Бисон.
Ampere Analysis
Каде стои регионот на Централна и Источна Европа кога зборуваме за имиџ и идентитет? Ова клучно прашање беше поставено на панелот “Central Europe: What Story Do We Want to Tell the World?” спонзориран од TVP World со нивниот модератор Саша Фахрбах.
Позицијата на Источна Европа во споредба со онаа на Западна Европа во однос на оригиналните инвестиции во содржина од стриминг компаниите беше дискутирана од Viaplay Group, Sky EU Office и Mediawan Rights. Панелот “Is Europe Being Territorially Divided in Terms of Global Streamers’ Investments?” беше модериран од Кристијан Грец од European Audiovisual Observatory.
Како претплатничките видео-стриминг услуги на барање и операторите се справуваат со инфлацијата и ефектите од пренатрупаниот пазар беше дискутирано за време на панелот „End-User Pricing Wars“ предводен од Марија Руа Агуете од Omdia во улога на модератор.
По новиот хрватски Закон за електронски медиуми кој неодамна стапи на сила, панелот “Must-Offer in Croatia” ги собра претставниците на HAKOM, A1 Croatia, Croatian Telecom, Nova TV, RTL Croatia и Министерството за култура и медиуми на Хрватска за да разговараат за новите услови и како тоа ќе влијае на кабелските оператори и договорите за слободна трговија во Хрватска.
Хајми Бехар од SPI International (a Canal+ Company) зборуваше за употребата на вештачката интелигенција и технологиите за машинско учење во презентацијата “Transforming the TV Experience: The Power of AI in Content Creation and Viewing”, додека пак Марсел Сатанек од Slovak Telekom и Digi Slovakia ја презентираше телевизиската студија на случај “VOYO (SVOD) Deep-Link Integration to Magio TV“.
Можностите и настаните за вмрежување се одржуваа цел ден – почнувајќи со кафе на NEM Terrace спонзорирано од SPI International, а подоцна од tmc Content Group AG, како и од DubFormer. Сите учесници уживаа во ручекот со коктели од Pickbox NOW & Pickbox TV по што продолжија со средбите со рекорден број купувачи и излагачи.
Десеттото издание на NEM Dubrovnik 2023 беше затворено со настанот за вмрежување Goodbye NEM Dubrovnik by NEM Zagreb и возбудливи најави во врска со NEM Zagreb 2023 и 2024 година. „Се радуваме да ви посакаме повторно добредојде во декември на настан кој ќе се прошири во филмскиот сегмент на ТВ индустријата“, рече Иван Љубичиќ, управен директор на Pickbox, Mediatranslations, Mediavision и NEM. Настанот “About TV series & film creation” е кофинансиран од Европската Унија, преку потпрограмата Creative Europe MEDIA.
За повеќе информации посетете ги официјалните веб-страници на NEM Dubrovnik 2023 и NEM Zagreb 2023.