• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Monday, June 16, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Тринаесет најмоќни зборови во адвертајзингот

23/05/2017
in Во фокусот, Колумни, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn
Автор. Уна Костандиновиќ, Social Media Manager во агенцијата Drive

Адвертајзингот е во вечна потрага за одговорот на две едноставни прашања:

1) што купувачот мисли кога купува некој производ  и
2) како продавачот може на таа одлука за влијае?

Меѓутоа, за да разбереме што ја сочинува добрата маркетинг порака, прво, ќе мораме да пристапиме кон една кратка анализа на човечката мотивација.

р е к л а м а

Скала на потреби според Маслов:

Американскиот психолог Маслов, тврди дека човечкото однесување секогаш е последица на една (или повеќе) од вкупно пет основни човечки потреби, а тоа се:

1) физиолошки потреби – глад, жед, засолниште, облека и секс;

2) сигурност – потреба за физичка, емоционална и финансиска сигурност;

3) социјални потреби – потреба за љубов и прифаќање;

4) почитување – потреба за успех, внимание и почитување;

5) самоактуализација- потреба за остварување на сопствениот полн потенцијал.

Успешната порака би требало да адресира барем една од овие пет потреби, како би одговорила на корисничките потреби, желби и аспирации.

После ова објаснување, можеме да започнеме со листата.

Кои се тие 13 најмоќни зборови во адвертајзингот?

Сега – Збор кој е толку пати користен, што веќе полека започнува да губи сила. Неговата моќ лежи во тоа што кај потрошувачите создава чувство дека мора  хитно да делуваат во желбата да искористат некоја понуда. Ова е поврзано со исконскиот страв на човекот да не изгуби нешто што може да му обезбеди опстанок. Овај принцип уште се нарекува и scarcity и се` почесто се користи во модерниот адвертајзинг, преку пораки како што се „Останаа само уште 2 слободни места“ или „Понудата важи уште само денес“.

Лесно – Верувале иле не, во човечката свест не е всадено било која работа да се прави на потешкиот начин, доколку постои полесен. Пред неколку илјади години, човекот од дрвото би ги собрал јаболката од пониската гранка, само затоа што така е полесно. Денес овај концепт на леснотија и брзина е уште поважен, ако се земе во предвид недостатокот на слободно време со кој модерниот човек се соочува, заради што се стреми кон поедноставни, полесни решенија кои нема да бараат никаков дополнителен напор.

Гратис (или бесплатно) – Потрошувачите не се подготвени да ризикуваат, бидејќи прекумерното трошење на пари создава финансиска несигурност. Затоа човечкиот мозок е склон кон позитивни реакции кога нешто се нуди бесплатно, бидејќи било какво незадоволство од купениот производ нема да доведе до финансиски дисбаланс, а концептот на гратис понуда донесува бенефит и за самиот бренд затоа што создава вирален ефект, позитивни реакции и word-of-mouth.

Ново – Сите сакаат да поседуваат ново, затоа што тоа е подобро од претходното, унапредено и поубаво. Новите производи не се секогаш поповолни, ниту покорисни, но при донесувањето на одлука за купување, корисникот не размислува рационално. Имено, невролозите утврдиле дека стремењето кон ново е длабоко всадено во нашата свест. Новите работи го активираат центарот за наградување во човечкиот мозок, што може да биде поврзано со повеќемилениумскиот развој на човечката цивилизација и постојаниот стремеж кон напредок и  унапредување на постоечката технологија.

Заштеда – Заштедата на пари е уште еден од принципите длабоко вкоренет во нашата свест, бидејќи е поврзана со потребата за финансиска сигурност. Секако, дека спремноста на корисникот да потроши пари на нашиот производ зависи од неговата материјална ситуација, но искуствата на продавачите велат дека дури и најбогатите потрошувачи не се имуни на намалувања и добри понуди.

Сигурно(ст) – Било да е во прашање финансиската сигурност, безбедноста на играчките за деца или воздушните перничиња во новите автомобили, таа претставува втора основна човечка потреба (веднаш после физиолошките потреби).

Докажано – Употребата на овај збор е поврзана со отстранување на стравот од ризик и стравот од непознато. Кога имате потполно нов производ кој сакате да го пласирате на пазарот, се соочувате со ситуација во која потрошувачите се изложени на нешто што е непознато за нив. Во човечката свест, новите видови производи или производите од непознати произведувачи, создаваат страв и сомневање кај купувачите. Затоа, добро решение е на луѓето во старт да им понудите некој доказ дека тој нов производ дава добри резултати (На пример – „Докажано – осум од десет жени тврдат дека овај шампон за една недела им го подобрил квалитетот на косата“). Затоа денес многу често ќе видете дека брендовите во комуникацијата користат рецензија на производот или тестимонијали во кои некоја личност кажува дека тој производ е неверојатен. Дури и UX дизајнерите препорачуваат на продажната страница на вашиот сајт да поставите неколку изјави на „корисници“ за позитивното дејство на вашиот производ, за да ги поттикнете посетителите да кликнат на дугмето Купи.

Љубов – Од реклами за пелени кои „ги заштитуваат оние кои најмногу ги сакате“ до пораки “Ќе ги обожавате цветните ноти на вашиот нов парфем”, поврзувањето со љубовта му дава на самиот производ силна емотивна основа на која подоцна се базира (и)рационалната одлука за купување.

Откритие (Откријте, Откриваме…) – Кога копирајтерот ги користи овие зборови, целта е во свеста на потрошувачот да се поттикне чувство дека нешто ќе се добие или нешто ново ќе се дознае, односно дека производот е вреден за нечие внимание и време. Како што е отворањето на подароци, откривањето на нешто непознато кај корисниците создава возбуда и желба за авантура. Ова понатаму е поврзано со фактот дека инсистирањето на откритие, корисникот го враќа во детството, периодот на сигурност и нови сознанија.

Гаранција – Во адвертајзингот, гаранцијата е ветување кое компанијата им ја дава на потрошувачите, а кое дава кредибилитет на вашата понуда. Овај збор е особено делотворен кога се во прашање парични гаранции кои обезбедуваат поврат на парите доколку производот не служи на целта, што кај потрошувачите дополнително го намалува стравот од ризик и стравот од неповолниот исход.

Здравје – Не се однесува само на физичкото здравје, туку воопшто на благосостојбата како физичка, така и ментална, финансиска, емотивна… Концептот на здравје е поврзан со прашањето на животот, затоа што нагонот за опстанок е суштината на најосновните физиолошки потреби.

Резултати – Ова е збор чија моќ лежи во тоа потрошувачот да има чувство дека тоа купување е рационално – „Ќе го купам ова, бидејќи дава резултати,значи има смисла да се инвестира во тој и тој производ“. Резултатот е потврда дека тој производ има јасна функција и донесува промени во нечиј живот, затоа што не е во прашање само задоволување на некоја желба, туку постои јасна намера и позитивни последици. Овај збор му говори на потрошувачот што ќе добие со тоа купување, што ќе се случи после употребата на тој производ и зошто е важно тој произод да го купи и да ги постигне тие резултати.

Ти – Заслужено прво место! Кога пораката го содржи во себе зборот „Ти“ или „Вие“, тогаш таа е лична, бидејќи се обраќа директно на потрошувачот. Овај збор адресира нечија лична желба, потреба, стремеж, мака, нечиј личен проблем, нуди решение за личната недоумица. А секој човек сака производ кој е наменет токму за него, кој е по негов вкус и мерка. Продолжение на ова лично обраќање е креирањето на многу портали, микросајтови и блогови чиишто имиња започнуваат со „мој“, со што дополнително се поттикнува тоа чувство дека тој производ или услуга е нешто во ваша приватна сопственост.

Емоции, а не рацио

Пораките во адвертајзингот не би требало да влијаат на разумот на потрошувачите, бидејќи ниту самиот процес на купување не е рационален. Наместо тоа, фокусирајте се на пораките кои продираат длабоко во подсвеста и емоциите на корисниците. Ако не верувате, погледнете на пример како реагирате кога на некој производ пишува дека е еколошки, дека не ја загадува околината, односно дека фабриката во која се произведува, користи специјални филтери, итн. На таквата порака ќе им се израдуваат мал број од оние кои имаат развиена еколошка свест, бидејќи рационално размислуваат за иднината на планетата, но повеќето нема да бидат засегнати од пораката на емоционално ниво. Иако е во прашање исклучително важна тема за иднината на човештвото, таквата порака е потребно да се збогати, така што ќе се поттикне една од основните потреби, на пример „Сочувајте ја планетата затоа што тоа е иднината на вашите деца“ или „Сочувајте ја планетата затоа што заради глобалното затоплување и зголемување на водостојот може утре вашиот дом да биде загрозен.“

При креирањето на пораката имајте на ум што е тоа што потрошувачите сакаат да добијат од вас и што е она што ги подигнува, бидејќи со откривањето на нивните мотивации го откривате и патот до нивните емоции.

 

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.