• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Saturday, May 10, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Твитер – помеѓу чеканот и наковалната

21/09/2018
in Во фокусот, Колумни, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Пред неколку години сите беа оптимисти дека социјалните мрежи ќе овозможат цивилизиран политички дијалог каде секој може да се вклучи со свое мислење и коментар. Facebook, Twitter и Google и до ден денес тврдат дека целта им е токму тоа – да дадат глас на сите во светот. Меѓутоа, од почетокот на септември, кога оперативниот директор на Facebook Шерил Сендберг и извршниот директор на Twitter Џек Дорси мораа да се соочат со американскиот Конгрес (помалку од половина година по дводневното сослушување на Марк Цукерберг на истото место), на двете компании веќе не се гледа како на спасители на човечката комуникација во виртуелниот свет. И додека за Facebook најстрашното веќе помина во април, сега Twitter се наоѓа помеѓу чеканот и наковалната.

Причината: Социјалната мрежа, без разлика дали тоа го сака или не, во последниве години стана арена за политичарите ширум светот, а особено во САД. Засега не изгледа дека нешто добро ќе произлезе за компанијата од целата ситуација, а падот на акациите покажува дека инвеститорите исто така не се оптимисти.

Џек Дорси за време на сослушувањето во американскиот Конгрес

Сè е лично

р е к л а м а

Џек Дорси застана пред конгресмените со зададена тема: како социјалните мрежи не успеаја да го спречат надворешното мешање во американските претседателски избори во 2016 година. Темата се задржа само неколку минути пред да премине во долг распит во однос на тоа дали Twitter има политички пристрасност. Според значителен дел од Републиканската партија на САД одговорот е позитивен: веќе неколку конгресмени и сенатори во последните месеци се пожалија дека се третирани неправедно. Бројот на обичните конзервативни корисници кои се жалат на овој став е многу пати поголем.

Многу од овие обвинувања се недокажливи, но има и такви кои го поставуваат Twitter во непријатна позиција. Примерот со претседателот на Републиканската партија Рона МекДаниел, чие име не излегуваше при пребарување на самиот сајт, иако неговиот профил е активен, беше истакнато дури од претседателот Доналд Трамп (се разбира, на неговата сакана мрежа Twitter), а случајот беше расправан и во Конгресот. Дорси објасни дека мрежните алгоритми не се перфектни и тоа се грешки. Последователните прашања зошто грешките се случуваат несразмерно почесто со републикански претставници беа неизбежни и Дорси немаше смислен одговор на нив.

Иако далеку од единствени во однос на причините, политичарите изгледаат како да се се’ поблиску до консензус дека се потребни регулации на социјалните мрежи. За Дорси, кој едвај го спаси Twitter од колапс (а опасноста не е целосно исчезната) по враќањето на чело на компанијата пред две години, дури и шпекулациите за регулација се катастрофални, бидејќи инвеститорите реагираат на какви било навестувања во таа насока. Добрата вест за Twitter е дека засега „бучавата“ е посилна од акцијата.

Сè е политика

Да се ​​каже дека американските политичари имаат измешани чувства спрема Twitter и Facebook би било лага. Од едната страна, Демократската партија ги обвинува овие компании дека се одговорни за нивната слаба реакција спрема „троловоските“ напади и мешањето во претседателските избори во 2016 година. Кон овие напади се приклучува и дел од Републиканската партија. Другата страна става акцент врз задушувањето на слободата на говорот на социјалните мрежите и „забраните во сенка“, кои според нив, најчесто се насочени кон конзервативни политичари. И левичари и десничари се закануваат со регулација на социјалните мрежи, но истовремено се свесни дека во интернет ерата овие платформи им се, најблаго речено, потребни.

Но, и никој не може да се жали за примери на „Твитер политика”. „Слонот во собата“ е Доналд Трамп, кој иако моментално е најистакнатиот политичар на мрежата, неговата борба за влијание на платформата е активна долго време пред тој да ги најави своите намери да влезе во претседателската трка во 2015 година. Денеска буквално секој голем политичар има свој профил на Twitter. Критичарите на Трамп можеби не се задоволни од неговото однесување на Интернет, но нивниот одговор беше обид да го достигнат во активности и следбеници, а не повлекување од социјалните мрежи.

Во теорија, една социјална мрежа треба да се радува кога некои од највлијателните луѓе во светот ќе ја одберат неа пред конкуренцијата. Меѓутоа, во пракса, настанува хаос и поделба затоа што за сè поголем број корисници, искуството на Twitter и Facebook станува континуирана политичка дебата. Секој е несреќен затоа што постојано ги гледа работите што не им се допаѓаат. Едноставниот одговор на проблемот би бил Twitter да ги напушти своите сложени алгоритми и да им дозволи на луѓето да ја гледаат содржината што сами ќе одберат да ја следат. Но, одговорот на Џек Дорси не е таков и може да доведе до уште поголеми проблеми.

Во обид да ги задоволи сите на Twitter, тој експериментира со нови, уште посложени алгоритми со цел да ги „разбие ехо-коморите и да ги изложи корисниците на повеќе содржини со кои тие не се согласуваат“. „Сé поголемиот број докази укажуваат дека ваквите иницијативи ќе ги разделуваат луѓето уште повеќе“, пишува социологот Кристофер Бил во својот коментар за New York Times.

Оствете нé на мира

Се чини дека социјалните мрежи едноставно не сакаат да им дозволат на своите корисници да гледаат што сакаат, а една од причините за тоа е постојаниот притисок од политичарите. Twitter, Facebook и други компании имаат многу проблеми, но решението со уште покомплицирани алгоритми се чини како сигурен неуспех, што ќе доведе до нови сослушувања во Конгресот за технолошките лидери.

Џек Дорси ја објасни интервенцијата на американските избори преку Twitter на следниов начин: „Мала група корисници создаваат непропорционален товар спрема другите“. Иронично, ова е начинот на кој Конгресот врши притисок врз социјалните мрежи. Крајниот резултат можеби е далеку од позитивен. „Се разбира дека треба да се обидеме да смениме нешто, но кршењето на ехо-коморите на Twitter веројатно ќе даде спротивен ефект”, заклучува на крајот Кристофер Бил.

Колумна на Јован Запрјанов за бугарски Капитал.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.