• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Tuesday, July 1, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Во 2018 најмногу се споделувале лажни вести

21/12/2018
in Во фокусот, Истражувања, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Истражувањата покажуваат дека лажните вести имаат тенденција за побрзо ширење на Твитер од вистинските вести

Од бразилските претседателски избори до “жолтите елеци” во Франција, 2018 година беше обележана со зајакнување на влијанието на лажните вести, за што особено придонесоа социјалните медиуми. Тоа ја поткопа и онака лошата доверба во медиумите и институциите.

р е к л а м а

Дезинформациите цветаа. Многу од фотографиите, иако реални, беа користени за да им се даде друго значење: полициското насилство во Франција за време на протестите на “жолтите елеци”, е критикувано со фотографии од протестантки со крвави лица … снимени пред неколку години во Шпанија.

Едноставна, но ефикасна манипулација, се појави и многу поопасна закана: т.н. deep fake, внимателно изманипулирани видео клипови кои овозможуваат некои лица да се искористат за пренос на порака која сакаат да се пренесе со нејзините гестакулации и тон на гласот. Сè уште е тешко технички да ги изведе, но техниката брзо напредува.

Зборот fake news беше популаризиран од американскиот претседател Доналд Трамп и стана реторичка алатка за напади, што е парадоксално, особено за медиумите. Сè повеќе го преземаат политичарите во земјите од Шпанија преку Кина до Мјанмар. Означува сè и сешто, било лажни информации намерно создадени за да му наштетат на некого или пародија, несмасност или грешки, но и потврдени информации.

Или, како и во случајот со Украина, која на крајот на мај ја организираше “лажната смрт” на рускиот новинар Аркадиј Бабченко, со цел да го спречи обидот за негово убиство.

Подарок од небото за параноичните и теоретичарите на заговор од сите видови, вели Кристоф Делоар, главен секретар на Репортер без граници.

Брзото ширење на лажни информации на интернет се заснова на слабата доверба во медиумите, која изнесува 44 проценти, според истражувањето спроведено од агенцијата YouGov за Ројтерс спроведено во 37 земји низ светот.

Аналитичар Џон Хуксфорд од Државниот универзитет во Илиноис, вели дека социјалните мрежи може да ги зголемат дезинформациите делувајќи како “ехо комора”, односно создавајќи кредибилитет на статии, со едноставниот факт што корисниците ги споделуваат.

Истражувањата покажуваат дека лажните вести имаат тенденција на побрзо ширење на Твитер од вистинските вести.

Многумина го критикуваат Фејсбук и неговите повеќе од 2,25 милијарди корисници, бидејќи е склон да дозволи циркулација, како и валоризирање на многу лажни информации.

Кон ова треба да се додаде аферата на Кембриџ Аналитика, во која Фејсбук потврди дека британската компанија користела податоци од 87 милиони корисници без нивна согласност.

За да докаже дека е подготвен да се промени, американскиот гигант во 2018 година стави акцент на комуникацијата и техничката офанзива која беше започната кон крајот на 2016 година, со потпишување на договор со повеќе од 35 медиуми во 24 земји, како што се Аргентина, САД, Франција и Индонезија, така што тие “праведно би ги оценувале статиите “кои циркулираат на Фејсбук. На тој начин Фејсбук уверуваше дека може да го намали ширењето на лажни информации.

Меѓу земјите каде што се бие битка против лажните информации се наоѓа и Бразил, каде неодамна се случија турбулентни претседателски избори. Но, Кристина Тардагулија, која е основач на медиум за проверка на точноста на информациите Agencia Lupa, вели дека лажните информации се преселиле на WhatsApp, апликација која има повеќе од една милијарда корисници во светот и голем пробив Латинска Америка и Африка.

Откривањето на лажни информации на оваа платформа е особено тешко: разговорите, лични или во групи, се шифрирани и приватни.

Во Индија, дезинформациите имаа трагични последици. Според индиските медиуми, најмалку 25 лица ги загубија своите животи во текот на една година поради гласините што кружеле на WhatsApp, кој има околу 200 милиони корисници месечно во оваа земја. Оваа компанија, подружница на Фејсбук, исто така, започна со објавување мерки против оваа појава: во Бразил овозможи полесно праќање барања од корисниците на медиуми за да ја потврдат точноста на информациите.

И покрај иницијативите за проверка на точноста на информациите кои ги има се` повеќе (162 во светот) и разни мерки, чии резултати се уште се слаби, дезинформациите често се во предност.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.