• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Saturday, May 10, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

За Питчот да не биде Питчвајз….

11/10/2016
in Во фокусот, Колумни
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

….Треба да има правила !

А не дека немало некогаш на хартија, тие само понекогаш (малце) не се почитувале :)

Здружението МААМ (Македонска Асоцијација на Агенции за Маркетинг) со намера да ги “среди“ односите на агенциите меѓу себе, со околината и со огласувачите, а со цел да ја развива и  унапредува професијата, пред десетина години публикуваше еден прекрасен КОДЕКС во кои се пропишаа некои стандарди на професијата и правила поврзани со тендерските постапки на кои тогаш се обврзаа речиси сите членки на асоцијацијата.

р е к л а м а

Во целата каша-попара со последните тендери за маркетинг и ПР на кои сме сведоци изминатиов период, добро е да ги потсетиме агенциите и пред се огласувачите како треба да изгледа една тендерска постапка.

Pitch - Marketing365.mk - Pitch

Начелата на МААМ за спроведување на тендер

Цел на овие 12 начела е оптимизирање на квалитетот на одзивот на агенциите и извесноста дека огласувачот ќе го избере идеалниот партнер за нов, долгорочен однос.

1. Подготовка на подлогата

Огласувачот треба да подготви рамка за своите цели, потоа да ја анализира улогата на огласување и другите функции на пазарното комуницирање во својот маркетиншки микс.

Огласувачот треба да ја дефинира улогата која ја очекува од агенцијата и да разгледа каква врста на агенција има намера да ангажира, пред се во зависност од својот буџет, локацијата и нивната специјализација, потоа да процени дали всушност му треба фул-сервис агенција, медиа агенција или агенција за истражување на пазарот.

Исправно е огласувачот да побара листа на наградувани агенции на релевантни натпревари, а не само за креативни достигнувања, како и за делотворност на некоја претходна рекламна кампања; потоа да ги провери написите во медиумите кои ја следат огласувачкта индустрија. Огласувачот може да побара “кредибилитет” од агенцијата која му се вклопува во критериумите. Огласувачот треба причините за тендерот да и ги објасни на својата постоечка агенција, а може и да ја вклучи во тендерот.

2. Повик за најмногу 3 (три) агенции

Кога огласувачот ќе ја усогласи листата, треба да ја сведе на најмногу три кандидати, а 4 само ако ја повикува и агенцијата со која веќе работи.

Кандидираните агенции треба да дознаат колку агенции огласувачот повикал и дали е повикана и агенцијата со која веќе работи. Огласувачот треба писмено да потврди дека процедурата на тендери и листата на агенциите ќе ги третира како доверлива информација.

3. Оценка на одговорите кои огласувачот ги очекува за донесување одлука и подготвка на бриф

Огласувачот треба да напише кратка, но целосна задача (бриф) за агенциите, вклучувајќи ги целите на кампањата и рамковниот буџет, земајќи ги во предвид пресудните фактори за процесот на завршната селекција. Огласувачот треба да ги одреди и да ги информира агенциите за клучните критериуми врз основа на кои ќе го донесе својот суд.

Во брифот мора да стои јасно дали огласувачот бара стратешки предлози, некои креативни концепти или очекува целосни креативни предлози. Во тој поглед, сите агенции кои учествуваат на тендерот треба да ги почитуваат желбите на клиентот.  Огласувачот треба стриктно да одреди каков вид на услуа очекува од победничката агенција, да наведе предлог-модел за надоместок и детални договорни услови, а потоа приближно да одреди време на траење на презентацијата.

4. Време потребно за одговор

Огласувачот треба да подготви цврст временски распоред на процедурата за тендер и да се потруди сите агенции да бидат третирани еднакво. Огласувачот треба на агенциите да им даде доволно време за подготовка помеѓу брифот и презентацијата. Најмалку четири недели се смета за сосема доволен период за подготовка на целосна креативна презентација.

5. Непристрасност и обврзаност во финансиската потпора

Огласувачот треба однапред да ги одреди финансиските услови на тендерот и да одреди висина на обештетување на агенциите кои учествуваат во натпреварот. На сите агенции мора да им се понудат еднакви (исти) услови, вклучувајќи ја и онаа агенција со која веќе работи, доколку истата е вклучена во тендерот. Главна цел е мотивирање на агенциите, а агенциите не би требало да очекуваат заработка во натпреварувачкиот процес.

6. Пазарни податоци вклучувајќи и толкувања

Огласувачот треба да ја сфати сериозноста на улогата на агенцискиот кадар и да обезбеди сите кои одлучуваат од страна на огласувачот да бидат еднакво информирани и, се разбира, да присуствуваат на завршната презентација. На почетокот на презентацијата огласувачот траба да им објасни на кадрите од агенциите за функцијата и улогата на оние кои ќе присуствуваат на презентацијата од страна на огласувачот. Огласувачот треба да утврди објективен систем на оценување за секоја презентација и да осигура дека во агенцискиот тим учествуваат оние лица кои навистина ќе работат на таа задача. Огласувачот треба да предвиди доволно време, а во сложени ситуации и до два дена, за сите учесници да можат да поставуваат прашања и да дискутираат за презентациите.

7. Деловна дисциплина пред донесувањето на одлуката

Пред објавувањето на победникот, огласувачот треба да ја разработи деловната страна на идното партнерство, на пример, да изработи нацрт-договор во облик на надоместок на агенцијата, начинот на идната соработка и распоред на следните чекори.

8. Брзина и точност во информирањето

По презентациите изведени во што пократок рок, а идеално е во период од недела дена, огласувачот треба да одлучи за победничката агенција. Во случај на тестирање на креативниот материјал, овој период може да биде и подолг, но сите агенции мора за тоа да бидат известени.

Огласувачот треба да востанови цврста процедура на известување на победничката агенција и на оние помалку успешните, а тоа да го направи истовремено. За својата одлука огласувачот може веднаш да испрати известување до стручниот печат.

9. Почитување на условите за копирајт

Креативните концепти кои агенциите ги презентирале, според пропозициите за тендер, остануваат во сопственост на агенциите. Доколку огласувачот е заинтересиран за некои идеи на неизбраните агенции, огласувачот и агенцијата треба да започнат преговори за откуп на правата за користење. Само платен материјал може да биде задржан. Правата за користење на материјалот кој го презентирала победничката агенција, обично се утврдуваат со конечен договор помеѓу клиентот и агенцијата.

10. Однос кон неуспешните агенции

По презентацијата , огласувачот треба да понуди пристојно образложение за причините за неприфаќање на неуспешната агенција/агенции. Неизбраните агенции мора да го вратат целиот доверив материјал и информациите добиени од огласувачот. На барање, огласувачот мора да и го врати презентираниот материјал на неуспешната агенција.

Огласувачот треба да го почитува договорот со својата “стара” агенција, главно во врска со отказниот рок и со плаќањето на ненаплатените нарачки. Огласувачот треба да се погрижи агенцијата со која досега рабоотел во потполност да соработува со новоизбраната агенција на примопредавањето на материјалите кои му припаѓаат на огласувачот во согласност со договорот, без оглед дали материјалите му се враќаат на огласувачот или се предаваат на новата агенција.

11. Прифаќањето на новата агенција

Огласувачот треба на победничката агенција да и ги објасни причините кои го довеле до позитивна одлука во врска со почетокот на долгорочна и обострано корисна деловна соработка.

12. Обештетување на агенциите кои учествувале во натпреварот

Оние агенции кои настапиле пред огласувачот/нарачателот со конкретно изработен проект, со предлог стратегија и креативно решение, во чија изработка ги употребиле ресурсите на своите агенции, а кои подоцна не биле избрани од нарачателот, треба да бидат обештетени според Правилникот за учество на Агенциите на тендери, донесен од МААМ во 2002 година.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.