• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Заборавете на ‘’4P’’на маркетингот, време е да обрнете поголемо внимание на 4М маркетинг миксот

07/09/2016
in Во фокусот, Маркетинг & Адвертајзинг, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Пред 56 години, E. Jerome McCarthy го креирал концептот за 4P односно четирите елементи на маркетинг миксот :производ, цена, пазар и промоција.
Кога ќе го погледнете овој концепт денес, производот сеуште останува појдовната точка од која започнува секој маркетинг микс, но затоа пак преостанатите 3P функции започнаа да го губат своето значење и функција. Цената е дел од самиот производ, а местото и промоцијата се нејасни концепти за 21-виот век.

Маркетинг миксот на новото време вклучува 4M:  стокa (merchandise= 1М), пазар (market= 2М), медиуми (media= 3М), порака (message= 4М) .

naslovna
Да ги рагледаме  четирите М…

р е к л а м а

Чекор 1: Merchandise
По последните 5 децении од постоењето на концептот за 4P, концептот за маркетинг се прошири и денес вклучува и други составни елементи освен производот : луѓе, услуги, идеи, движења, организации,  и безброј други концептуални идеи.
Наместо производ, можеби и посоодветен термин за да се опише идентитетот на производот односно производите е merchandise (‘’стока’)’ кој како поим може да вклучува многу нешта. Првиот чекор во секоја маркетинг програма е идентификација на стоките во поединечни составни делови. Името на производот, цената на производот, конкуренцијата на пазарот, големината, тежината, позицијата кај потрошувачите…

Чекор  2: Пазар
Една од поголемите причина за користење на маркетинг-микс пристапот претставува редоследот на чекорите. Чекор 1 претставува темелно изучување на производот, услугата, лицето или концептуалната идеја која треба да се рекламира.
Чекор 2 претставува идентификација на пазарот кој треба да се освои. Многу маркетинг професионалци често го прескокнуваат овој чекор и бргу преминуваат кон чекор 4. Порака (Message).

Брендот Nissan на почетокот на оваа година од страна на маркетинг експертите, доби остри критики за неговата нејасна приказна и порака и покрај милијардите долари потрошени на реклами. За таа цел најми 4 агенции и околу 40 маркетинг професионаци  во период од околу 2 недели да генерираат нови идеи.
Која идеа успеа да произлезе од оваа заедничка работа? – Реклами кои покажуваат како автомобилите и камионите Nissan можат да им помогнат на потрошувачите да ги надминат секојдневните предизвици како дупки на патот, лошото време па се до тајмингот на родителите кои доцнат да ги земат своите деца од училиште.

Новата кампања наречена  е “Take on,” но сеуште го користи стариот слоган на Nissan’s- , “Иновација која постои.”

Кој е пазарот за Nissan возилата?
Станува збор за бренд кој има седани, спортски автомобили, мини комбиња, камиони и комерцијални возила, и секако електрични автомобили.
Не може да се премине од чекор 1 до чекор 4 без претходно да се размисли кој ќе биде чекор 2 односно кој ќе биде пазарот.
Маркетингот е како воено поле. Ниту еден генерал на војска нема да нападне на сите полиња. Наместо тоа, тој ќе обрне внимание на една клучна точка која е круцијална за долгорочниот успех на целата војска.
На истиот начин функционира и маркетингот.

Често, компанијата потребно е да направи промена во производната линија со цел да направи клучни успеси.  Брендот Subaru се откажа од производството на сите возила на две тркала за да се фокусира на возилата на 4 тркала.

Зошто Starbucks е толку успешен? (Со продажба на домашен пазар од околу 16 милијарди $ минатата година, Starbucks е втор по големина по McDonald’s во добивка од ресторани.)

Можеби претпоставувате дека Starbucks ја добива битката со кафе со продажба на најдобро кафе на пазарот? Тоа е само дел од одговорот, Starbucks се фокусира на high-end пазарот на кафе .

Се додека постои конкуренција на пазарот, не можете ефективно да им се допаднете на сите како што се труди тоа да го направи брендот Nissan- тоа не е маркетинг.
Чекор 2, односно пазарот е многу битен, затоа одберете сегмент од него, на кој како производ/ услуга ќе му бидете најпривлечни и најдопадливи.

Чекор 3: Медиуми
Следниот најважен чекор е да изберете медиуми (доколку лансирате нов бренд, вашиот очигледен избор е PR). Тоа е и начинот на кој Howard Schultz го изгради брендот  Starbucks. “Тешко е да се лансира производ преку рекламирање,” кажува Schultz, “затоа што потрошувачите реално и не обрнуваат внимание на рекламите како што тоа го правеа во минатото’’.

Во првите 10 години, Starbucks потрошил само $10 милиони на рекламирање. Доста интересен е податокот дека оваа компанија сојата прва ТВ кампања ја лансираше дури по 26 години од своето постоење.

Многу маркетинг менаџери сметаат дека кампањата потребно е да се рашири низ најразлични начини за рекламирање преку што е можно повеќе медиуми- Но тоа секогаш не е добро.
Секој медиум има свои предности и свои недостатоци. За максимална ефикасност, маркетинг кампањата потребно е да се фокусира на еден медиум кој функционира најдобро за производот/услугата.

Пред 5 години, просечниот маркетинг оддел трошел околу 38% од својот буџет за маркетинг на ТВ реклами, а истиот тренд важи и за минатата година и не се сменил.

Дали трендот на дигитален маркетигн е добар тренд или не? – Тоа зависи од производот, не секој медиум е добар за секој производ или услуга.

ТВ маркетингот е добар за брендови чии производи се наменети за масовна потрошувачка
Печатените медиуми најдобри се за луксузни брендови како часовници и накит. Радиото најдобро е за брендови со силна вербална порака, особено изразита низ рима или алитерација. Интернетот најдобар медиум е за брендови кои споделуваат новости,на пример брендови кои се пионери во нови категории.

Чекор 4 : Порака
Маркетинг миксот завршува со избор на пораката – единечна идеа која е изразена преку еден медиум и еден целен пазар.
Колку често ова се случува- една единечна замисла да биде изразена преку еден медиум и да има еден единствен целен пазар?

Не многу често и тоа поради 4 причини.
Стоката- претставува мешавина на многу производи и услуги. Земете ги за пример четирите водечки авотмобилски брендови: Ford, Chevrolet, Toyota и Honda. Тие прават секаков тип на возила.

Пазарот – Кога сите производи и услуги влегуваат под едно име на брендот, неможете да имате специфично таргетиран пазар, морате да му се допаднете на секого.

Медиуми- Широка линија на производи дизајнирани за секого не може сама по себе да се лансира на било кој специфичен медиум. За да се покрие широкиот ранг на производи потребен е и широк ранг на медиуми. Тоа за жал е неефикасно.

Порака- Не е ни чудо што слоганите на четирите најголеми автомобилски брендови изгледаат вака:

  • Ford: “Go further.”
  • Chevrolet: “Find new roads.”
  • Toyota: “Let’s go places.”
  • Honda: “The power of dreams.”

Минатата година овие четири бренда потрошиле вкупно $2.4 милијарди на маркетинг, можеби ова е знак дека овие брендови е потребно да размислуваат повеќе и на нивниот маркетинг-микс.

Автор: Al Ries
Извор: http://adage.com/

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.