• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, June 1, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Заклучоци од вебинарот DIRECT TALKS From Home 02: “Комуникации и огласување во регионот #COVID19”

08/04/2020
in Во фокусот, Маркетинг & Адвертајзинг, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Голема шанса за брендовите во промената на навиките на потрошуваите

COVID19, како што се очекуваше, донесе промена во навиките на потрошувачите, комуникацијата на брендовите, како и работењето на агенциите во западниот дел на регионот. Загреб полека се опоравува од земјотресот, после кој струјата сè уште не се врати во одредени делови на градот. Во Словенија, граѓаните се традиционално дисциплинирани, а во БиХ, каде што мерките за ограничување за движењето беа воведени подоцна, времето на гледање на телевизија ги руши сите рекорди. Изолацијата и работата од дома донесоа поинтензивна комуникација со клиентите во мрежата DIRECT MEDIA United Solutions и канцелариите на Ascanius Media, како и голема потреба да се искористи овој моментум за промена на навиките на потрошувачите во комуникацијата на брендовите.

р е к л а м а

На вториот по ред вебинар DIRECT TALKS From Home учествуваа:

Јован Стојановиќ, CEO, DIRECT MEDIA United Solutions

Тихана Таис, Managing Director, Ascanius Media, Босна и Херцеговина   

Бојан Поповиќ, Managing Director, Ascanius Media, Словенија  

Дражен Брачиќ, Managing Director, Ascanius Media, Хрватска

Невена Куртовиќ, Managing Director, Fusion Communications

Медиуми: Фокус и на не-корона содржини

„Во Србија се чини дека работите полека се враќаат во нормала во однос на атипичните навики на потрошувачката на медиуми кои беа резултат на првата реакција на пандемија, па затоа гледаноста на телевизијата е пониска од првите недели на пандемијата, но и понатаму е забележително зголемувањето на посетите на сајтовите, кое се движи и преку 30 % Секако е забележливо што луѓето почнуваат да се свртуваат кон понормални теми“, вели Јован Стојановиќ.

22 март, како што се испостави, имаше рекорден скок во телевизиската гледаност, особено во БиХ, додека рекордите во Хрватска ги срушија сајтовите. „По земјотресот, серверите на некои портали паднаа, бидејќи посетеноста се зголеми и до 75%. Нормално е што се зголеми гледаноста на информативните содржини на телевизиите, но интересно е што минатата недела попладнето се емитуваше снимка од полуфиналето на светското првенство во фудбал од пред две години, кое го гледаа 350.000 луѓе“, вели Дражен Брачиќ.

Во Босна и Херцеговина, која предводи во Западен Балкан во однос на бројот на часови поминати на телевизија, тој ден телевизијата се гледаше речиси 3 часа подолго, дури 8 часа и 25 минути. „Во просек, гледањето на телевизија се зголеми за 30%, а посетите на сајтовите за околу 40% во деновите по избувнувањето на пандемијата. Стандардно пораснаа информативните и едукативните програми, серии и филмови, како и платформите за стриминг“, вели Тихана Таис.

Истиот ден во Словенија, каде што населението минува во просек 3 часа и 45 минути пред телевизор, измерена е гледаност од над 6 часа, која потоа се намали, но сепак остана за цел час над просекот. „Имаме огромно зголемување на дигитал, до 40% повеќе уникатни корисници, значително зголемување на бројот на отворени страници и времето поминато на сајтовите. Фокусот е, секако, на содржината поврзана со корона вирусот, но не и исклучиво, имаме пораст и на кулинарските и слични содржини“, рече Бојан Поповиќ.

Според Невена Куртовиќ, посетата на социјалните мрежи секаде е во пораст, каде дури и оние што биле повремени посетители, сега почесто одат таму за да се информираат. Корона го врати social на социјалните медиуми, бидејќи луѓето се сè поактивни во комуникацијата преку интернет, има големо зголемување на посетите на news feed, а Фејсбук најчесто го користат постарите генерации за да контактираат со пријателите и семејството. „Милениумците слушаат музика и истражуваат патувања, значи не се чита само за корона вирусот. Потрошувачката на онлајн видео содржини расте на сите мрежи, хуморот има добра позиција во однос на содржината што се гледа. Интересно е што 76% од луѓето велат дека ќе ја задржат навиката и после пандемијата, како и онлајн читањето книги“, вели Невена.

Нови производи и нови кампањи

Според Бојан Поповиќ, во Словенија се намали рекламирањето во неколку рекламни категории, но сепак во одредени категории се зголеми, како што се фармација, одредени сегменти во рамките на храната и телекомуникациите.

„Во Босна и Херцеговина, фармацевтското рекламирање порасна за преку 700%, Confectionary&Sweet snacks порасна за преку 35%, како и FMCG Retail за преку 30%, а се намали огласувањето во туризмот и угостителството, како и слични категории. Интересно е што имаме зголемување на рекламирањето на производи за слабеење, во споредба со март минатата година“, вели Тихана Таис.

Во Хрватска престанаа да се рекламираат категориии, како што се автомобилска индустрија и банки. „Зборував со колега во HURА каде дојдовме до заклучок дека некои брендови престанале да се рекламираат, затоа што немале подготвени реклами. Оние кои имаа луѓе во рекламите кои не се во природа, групи и на забави, секако можеа да ја искористат таа содржина, вели Дражен, наведувајќи дека категоријата чистење пораснала за 25%, додека фармацијата бележи раст од 3%. Забележително е дека содржината конечно се става во фокусот и го покажува целосниот потенцијал.

Според Јован Стојановиќ, ова е вистинско време за проактивните брендови да излезат со нови производи, како што е случајот со еден производител на средства за дезинфекција кој го направи токму тоа, нов производ за кој моментално постои голема побарувачка. Дефинитивно ќе се променат навиките на потрошувачите и тоа ќе се смени неповратно. Брендовите треба да ја прилагодат својата комуникација, но не и да ја запрат.

„Имате пример каде еден трговски ланец за кратко време сними целосно нов спот со своите вработени. Значи, тоа може да се направи. 78% од потрошувачите очекуваат компаниите да се грижат за здравјето на вработените, 77% очекуваат брендовите да ја прилагодат комуникацијата во смисла на тоа колку бренот е корисен во оваа ситуација, 70% очекуваат охрабрувачки тон на рекламирање, а само 8% очекуваат брендовите да го намалат рекламирањето. Ова е порака до огласувачите, не постои ризик“, порачува Стојановиќ.

„Странските медиуми известуваат дека половина од човештвото седи дома, тоа е нереална публика која ја имаме. Практично, постои еден вид “игра на комуникацијата“, вели Невена Куртовиќ, и додава дека многу брендови кои својата комуникација за засновале „share“ моментот, брзо успеале да се прилагодат, наведувајќи го како пример Нектар, пивото Јелен, како и платформите како „Имаме подобри вести“, каде се пласираат позитивни информации.

Што е следно и што може да се направи?

Според учесниците на панелот, ова е одлична можност не само за брендовите, за конечна дигитална трансформација, туку и за сите во индустријата да станат уште поискрени партнери едни со други во однос на солидарноста, слушањето проблеми и пронаоѓањето начини за излегување од оваа ситуација.

„За 14 дена се случи толку голема адаптација што сум сигурен дека и брендовите и индустријата ќе се прилагодат“, смета Дражен Брачиќ.

Според него, HURA постои повеќе од 20 години, има 6 постојано вработени лица, во неа членуваат 41 најголеми агенции, има буџет од над 2 милиони куни. „Нејзиното влијание се покажа најпрво кога имавме криза во која огласувачите почнаа да ги повлекуваат буџетите по една несмасна изјава на владин претставник, а потоа ги вратија по брзата интервенција на HURA и извинување од самиот министер“, оценува Дражен Брачиќ, велејќи дека Хрватска работи на зачувување на индустријата, во која спаѓаат и истражувачките агенции чии податоци ги користиме.

„Треба да се фокусираме на позитивните работи. Секојдневно гледаме отворање на онлајн продавници, кои во нормални околности не би влегле во онлајн тргување и тоа е позитивно за сето ова. Јас сум оптимист во врска со трансформацијата на целата наша индустрија“, вели Бојан Поповиќ. Според него, во Словенија започлнала интересна кампања со цел да се истакне важноста на рекламирањето. “Пораката е: ако изгаснете една реклама, ништо не се случува, но ако го згаснете целото рекламирање, не само што ја гаснете индустријата, туку и луѓето што стојат зад неа, луѓето кои генерираат содржина која се конзумита толку многу“, порачува Бојан.

„Во овој момент ние сфаќаме дека можеме да направиме уште многу работи за брендовите“, вели Невена Куртовиќ. Некои зборови кои се клучни во комуникацијата денес, се оние кои се изгубија, а тоа се емпатија, солидарност, како основни човечки вредности. Се надевам дека преку ПР и комуникацијата на брендовите, ќе се вратат меѓу луѓето“, вели Невена.

„Според сите истражувања, потрошувачите добро реагираат на рекламите, затоа што со нив имаат чувство дека сè е нормално. Ова полека почнуваат да го сфаќаат и огласувачите. Имаме пример кога еден клиент ги одложи сите кампањи, а сега тој се врати со нови брифинзи. Многу брендови нагло престанаа да се рекламираат затоа што не беа сигурни во дистрибуцијата. Сега кога ситуацијата е малку стабилизирана во однос на потрошувачката, брендовите размислуваат за тоа како да продолжат и ние треба да им помогнеме“, смета Тихана Таис.

Според Јован Стојановиќ, владите ги поддржуваат оние индустрии што се најважни за нивната земја. Она што е помалку разбрано е дека огласувачката индустрија ја раздвижува целата економија, овозможува зголемување на побарувачката за производи, раздвижување на целиот производствен ланец. „Разговаравме за тоа во рамките на IAA (International Advertising Association) и секако, тоа е тема на дневен ред со какви алатки може државата, а со кои ние како професионални здруженија, да го стимулираме рекламирањето. Имам чувство дека медиумите се свесни за ситуацијата и дека се подготвени да им помогнат на огласувачите од своја страна, затоа што едни без други не можат“, заклучува Стојановиќ.

Целиот вебинар можете да го погледнете на следниот линк: https://www.youtube.com/watch?v=58ZL9v90yM0

Следниот вебинар ќе се одржи во петок 10 април, со почеток во 13 часот на тема: „CSR: улогата на општествената одговорност за време и по пандемијата #COVID19“.

На веб конференцијата ќе учествуваат:

Милица Марковиќ, менаџер за корпоративни комуникации, DIRECT MEDIA United Solutions

Милош Пауновиќ, CSR Specialist, Nordeus

Јована Лукиќ, директорка на Фондацијата SBB и ПР директорка на United Group

Милица Џокиќ, директорка за комуникации во Убавина&Здравје и потпреседателка на DSOJ  (Друштво за односи со јавноста на Србија)

Мина Тадиќ, директорка на корпоративни комуникации, Нектар

Бројот на учесници на вебинарот е ограничен. Обезбедете го своето место преку следниот линк:

https://zoom.us/j/205925225?pwd=ZjBvUDNHdGw5RFBnZVpFelFiUFY4UT09

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.