• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Tuesday, June 3, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Колумна: Знаеме ли што е ПР?!

09/02/2018
in Во фокусот, Колумни, Најнови вести, ПР
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Пишува: Марко Костадиновски, извршен директор на агенцијата Why Not Communications

Ние не купуваме простор за реклама.

Не пишуваме приказни за новинарите.

р е к л а м а

Не пласираме билборд кампањи.

Ние не креираме интересни пораки за да ги натераме луѓето да го купат производот кој не им треба.

 Епа тогаш, што работиме ние?

 Агенциите за односи со јавност, се спротивност од она коешто се адвертајзинг агенциите, агенциите за промоција или индивидуи кои прават разно разни промоции.

 ПР агенциите имаат „заслужен“ или пак „бесплатен“ медиа простор на веб страни, дневни весници, магазини, радио и ТВ, ако треба да се споредуваме со адвертајзинг агенциите.

 Сè почесто ние професионалците сме сведоци на општо непознавање за нашата работа. Да, и ние и адвертајзинг агенциите имаме иста цел, да го промовираме клиентот и сето тоа да изгледа успешно, чесно, важно, возбудливо, релевантно. Но, начинот на кој стигнуваме до посакуваната цел е сосема различен. Голем дел од луѓето знаат дека адвертајзингот е платена реклама од клиентот и ја гледаат со скептицизам. Но, уште поголем дел не прават разлика од адвертајзинг и ПР. Кога нешто ќе се појави на ТВ или пак во весник и кое изгледа како да е напишано или креирано од трето лице, секогаш изгледа поверодостојно за сите.

 Уште поголем проблем од недоразбирањето со организациите е она со кое се соочуваме во комуникацијата со медиумите. Од некоја причина перцепциите за тоа што е информација од важност за јавноста (општа или таргетирана) којашто медиумот има морална обврска да ја пренесе, а што „платена“ или „комерцијална“ вест се сосема изместени. Организациите кои можат да си дозволат платени реклами во медиумскиот простор добиваат отворени канали за комуникација на која било тема, додека оние кои можеби имаат многу повеќе да кажат го немаат тој луксуз и затоа се вртат кон социјалните медиуми.

 Мора да разбереме дека од ваквиот однос губиме сите. Јавноста е лишена од информации, кредибилитетот на медиумите секојдневно се рони затоа што се пренесуваат неквалитетни текстови и по состав и по содржина, ПР агенциите се ограничени во работењето и приморани да се однесуваат како адвертајзинг агенции, а организациите се приморани да платат за да соопштат нешто за својот производ, услуга или идеја без разлика дали и до кој степен може да го промени квалитетот на живеењето. Креирање на текст и пласирање до 5 медиуми во кои организацијата веќе се рекламира не е ПР.

 Американското здружение за односи со јавност ја има дефинирано нашата професија како:

 – Предвидливо, анализирано или интерпретирано јавно мислење, став или пак проблем којшто може да влијае за добро или лошо врз операциите и плановите на организацијата.

– Советување на менаџментот на сите нивоа во компанијата во врска со одлуките кои би се носеле, насоките кои треба да се следат, и комуникацијата со јавноста, имајќи ја во предвид важноста на одговорноста кон човештвото или пак општеството.

– Истражување, реализација и евалуација на редовна база, програма за акција и комуникација со цел да се прикаже јавно разбирање неопходно за успехот на целите на организацијата. Ова може да вклучува и маркетинг активности, финансиски, донаторски, ХР, односи со владини и невладини организации, и други програми.

– Планирање и спроведување на напорите на организацијата за влијание или промена на јавната политика. Поставување цели, планирање, буџетирање, регрутирање и обука на персоналот, развој на капацитети – накратко, управување со ресурсите потребни за извршување на горенаведеното.

 Тоа е добар преглед на општите функции на агенција за односи со јавноста. Тактиката може да вклучува некои или сите од следниве наведени алатки:

 – креирање и дистрибуција на соопштенија за медиуми

– пишување на говор

– споделување на информации за компанијата кои се праќаат директно до новинарите

– креирање и извершување на специјални настани за јавноста и настани за медиумите

– спроведување на истражување на пазарот на фирмата

– проширување на контактите преку лични средби или присуство на настани за клиентот

– пишување на текстови за веб страни

– стратегија за кризни ситуации

– управување со социјални медиуми

 Фирмите и поединците треба да ангажираат агенција за односи со јавноста кога сакаат да ја заштитат, да ја подобрат или да ја изградат својата репутација преку медиумите. Добра агенција за ПР може да ја анализира организацијата, да ги најде позитивните пораки и да ги спроведе тие пораки во позитивни медиумски приказни. Кога веста е лоша, агенција може да го формулира најдобриот одговор и да ја ублажи штетата.

 Добрата агенција е стратешки партнер кој им помага на клиентите успешно да разговараат со нивната публика. Агенцијата е добар слушател на пазарот и знае што точно треба да се каже, но и многу добро знае што може да ја запали јавноста. Многу важно прашање кое секоја компанија треба да си го постави е следното. Дали агенцијата може да ја прими вашата идеја или промена без навреда или егоизам, дали се иновативни или се само извршители на задачите кои ги доделува компанијата.

Има едно правило дали агенцијата може да се прилагоди кон клиентот и дали може да го најде тонот за комуникација кој е потребен на компанијата. Дали агенциите се оние кои го водат разговорот како вистински партнер или пак се премногу зафатени од прибирање на забелешки.

 Ефективните ПР професионалци имаат одлични односи со многу различни новинари во многу различни индустрии. Многу ПР професионалци се поранешни новинари, па затоа ги знаат најдобрите начини да раскажат приказна и да стигнат до уредниците и новинарите. (Тоа не ги прави добри ПР-овци; ова е уште еден проблем кој би го анализирале дополнително) Бидејќи тие не се вработени во фирмата што ги ангажира, тие можат да дадат чесен, надворешен поглед на фирмата и потенцијалот за тоа кои идеи за приказна ќе поминат.

 Односот помеѓу клиентот и агенцијата не треба да биде пасивен. Клиентите треба да ја известат агенцијата која порака би сакале да ја промовираат и да дадат предлози за тоа каде би сакале да се појават. Многу малку приказни стигнуваат на насловната страница на некој весник или магазин, но со медиумска атмосфера што вклучува блогови, веб-страници, ТВ-емисии, списанија и други медиуми што се развива секој ден, добра агенција за односи со јавноста ќе им помогне на клиентите да ја зголемат својата видливост преку зголемено препознавање на како што е можно повеќе почитувани уредувачки платформи. Долгорочно, односите со јавноста можат да бидат инвестиција во брендот и видливоста на фирмата или поединецот, што резултира со зголемено препознавање и репутација.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.