• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Thursday, October 23, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Зошто поткастите се толку популарни? Медиумскиот феномен го истраживме со новите водители на SoMoCast

23/10/2025
in Digital, Во фокусот, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Борбата за вниманието на гледачите во дигиталниот простор станува сѐ поинтензивна секоја година. Портали, телевизии, стриминг сервиси, социјални мрежи… секој бара дел од колачот. Во тоа постојано превирање, еден медиум не се турка меѓу „големите“ играчи, туку во сенка ја гради својата публика, која од година во година сѐ повеќе расте. Станува збор за поткастот – „џезот“ меѓу медиумските платформи.

Се проценува дека во 2025 година меѓу 200 и 250 милиони Европејци редовно слушаат поткасти, со постојан тренд на раст. Во Хрватска нема прецизни бројки, но водечките канали имаат и по десетици илјади следбеници, а најпопуларниот Podcast Inkubator има речиси 400.000 претплатници. Важно е да се нагласи дека тоа најчесто се млади луѓе – според минатогодишниот извештај на KS&R, повеќе од една четвртина од припадниците на генерацијата Z и една третина од милениумците слушаат поткасти секојдневно.

р е к л а м а
р е к л а м а

SoMoCast со два нови модератори

Своето место под хрватското поткаст сонце го пронајде и SoMoCast, кој фрла ново светло врз динамичниот свет на дигиталниот бизнис, медиумите и маркетингот. Оваа година влезе во својата четврта сезона, а досега модераторската палка ја држеше Никола Врдолјак, директор и партнер во агенцијата 404. Оваа година доби засилување, па водителската улога покрај него ја презедоа Петар Павиќ, коосновач на S.T.A.R. Digital и водач на работната група за дигитален ADEX при Хрватската асоцијација на дигитални издавачи (HUDI), и Иванка Мабиќ Гагиќ, извршна директорка на хрватската подружница на Aleph, кој е и главен спонзор на SoMo Borac.

Сите епизоди на SoMoCast, кој оваа година ја емитува својата четврта сезона, може да ги погледнете на https://somoborac.com/podcast/

Во светло на сето ова, се поставува едно прашање: како медиумскиот формат на чист разговор од еден или повеќе часа успеа во ера кога доминираат брзите вести и видеа од неколку секунди?

Одговорот решивме да го побараме со помош на новите водители на SoMoCast.

„Поткастот, реално, е само интервју под друго име – како што е инфлуенсерот само ребрендиран амбасадор. Нема тука вистинска револуција: две лица седат, разговараат и се снимаат, исто како на телевизија пред педесет години. Некогаш преку антена, денес преку YouTube. Еволуцијата се случи повеќе во перцепцијата отколку во форматот. Луѓето денес сакаат да веруваат дека добиваат ‘непосредна вистина’, но често само добиваат нефилтрирано его. Во морето на инстант-експерти и популисти кои ‘преку ноќ’ стануваат авторитети, одговорноста на публиката станува исто толку важна колку и автентичноста на креаторите. Воопшто земено, луѓето треба повеќе да го проверуваат потеклото и изворот на информациите. За среќа, традиционалните медиумски брендови повторно враќаат кредибилитет во време на потоп од лажни и AI содржини. Но, и покрај сѐ, јасно е дека поткастите и сличните облици на индивидуални креатори-ѕвезди и понатаму ќе бидат значаен и влијателен дел од медиумскиот пејзаж“, истакна Петар Павиќ.

Два фактори на успехот кај помладата публика

Поткастот може да понуди нешто што мејнстрим медиумите не можат – автентичност, интимност и слобода за креаторите и брендови да изградат директни, лојални врски со својата публика.

Тие не мораат да се придржуваат до корпоративни агенди или масовна привлечност, туку најчесто се сурови и нефилтрирани. Креаторите имаат слобода да зборуваат за теми кои навистина ги интересираат и да се поврзат со својата публика на искрен начин. Освен тоа, поткастите успеваат во нишни простори, нудејќи целна содржина за високо ангажирана и специјализирана публика.

Во нивниот подем последниве години помогнаа два клучни фактори. Првиот е преминот на видео формат, што привлече млада публика која не сака само да го слуша водителот, туку и да го гледа.

Голема улога во популаризацијата одигра и TikTok. Многу креатори на поткасти почнаа да ја користат платформата за градење досег, ангажман и заедница околу подолгата содржина. Сѐ почесто може да се види дека исечоци од 10 минути имаат одличен reach и engagement, со што се побива правилото дека успеваат само видеа од 60 секунди.

„Новите технологии целосно го редефинираа начинот на кој ги консумираме медиумските содржини и очекувањата на публиката кон нив. Поткастот можеби е најдобар пример за таа промена – формат кој од аудио-ниша прерасна во динамичен, повеќедимензионален медиум благодарение на видеото, социјалните мрежи и паметните алгоритми на дистрибуција. Особено е интересен влијанието на TikTok, кој ги смени навиките на младата публика и отвори простор за нови начини на промоција на долгата содржина преку кратки, силни исечоци. Креаторите со тоа добија алатка што им овозможува автентично да градат заедница и да пренесуваат идеи низ формати што им се природни“, истакна Иванка Мабиќ Гагиќ.

Во тој контекст, поткастот повеќе не е само разговор – тој станува медиумски екосистем што ја спојува интимноста, визуелниот идентитет и интеракцијата со публиката во реално време. Тоа е трансформација која покажува колку технологијата и креативноста се испреплетени во современиот медиумски пејзаж, додава Мабиќ Гагиќ.

Автентичноста – пред сѐ

Мабиќ Гагиќ за оваа тема разговараше и со Хајди Ќенан, коосновачка и директорка на deep tech стартапот airt, која ќе биде гостинка во SoMoCast. Интервјуто можете да го погледнете на Spotify, YouTube и на Apple Podcasts апликацијата, каде што можете да ги најдете и разговорите со други истакнати личности од дигиталната сцена.

Во SoMoCast оваа сезона веќе гостуваа Матеј Лончариќ, главен директор за дигитално работење во CME Adria и претседател на HUDI, Јан Јилек од DotMetrics, и Ива Кутле Шкрлец, директорка за Destination Marketing за MEA во Hilton. Во новата, четврта сезона, покрај Хајди Ќенан, ќе гостува и Јоин Карриган, Lead Industry Manager во Pinterest.

Од сето кажано може да се заклучи дека поткастите ќе стануваат сѐ повлијателни во обликувањето на начинот на кој ги консумираме медиумите, бидејќи побарувачката за персонализирана содржина на барање ќе продолжи да расте. Но, за да успее во тоа, поткастот мора да остане верен на принципот што го прослави – автентичноста. Ако луѓето почнат да настапуваат „за камера“, ризикуваат да го изгубат токму она што го направи овој формат толку моќен низ сите овие години.

р е к л а м а

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Локални избори | Политичко рекламирање 2025
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Локални избори 2025 | Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.