• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Интервју: Славица Биљарска Мирчески – ПР професионалец и потпретседател на ЗОЈМ

03/06/2013
in Интервјуа, ПР
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Почитувани читатели, денеска на блогов како новогодишен гостин, на мое големо задоволство,  ја имаме Славица Биљарска Мирчески –  долгогодишен активист во граѓанскиот сектор, ПР професионалец а од неодамна и потпретседател на Здружението за односи со јавноста на Македонија (ЗОЈМ).

Marketing365: Која е Славица Биљарска Мирчески ?

Славица : Хм, дозволете да речам дека на ова навидум кратко прашање, нема едноставен одговор J. Се сметам себеси за припадник на #мктвитер заедницата, Facebook (не)зависник и не толку активен блогер. За мене велат дека сум друштвена и отворена личност и голем ентузијаст, а јас ќе додадам и непоправлив борец за вистината, застапник на обесправените и поддржувач на добрите идеи.

р е к л а м а

Професионално, како магистер по односи со јавноста, примарно се занимавам со проучување, истражување и практикување на односи со јавноста, а секундарно со консалтинг за заштита на животната средина. Да, две навидум неспоиви професии преку кои, можам слободно да кажам, успевам одлично да ги балансирам желбите и потребите.

Повеќе од тринаесет години сум активист во граѓанскиот сектор во Македонија, а од неодамна во биографијата ќе запишам и дека сум потпретседател на Здружението за односи со јавноста на Македонија.

Ете, за почеток мислам дека е доволно. За пољубопитните, или за оние кај кои предизвикав внимание, секако останува можноста да пребараат на Интернет.

Marketing365: Како сте задоволни од основачкото и изборното собрание на Здружението за односи со јавноста на Македонија (ЗОЈМ)?

Славица : Формирањето на Здружението за односи со јавноста на Македонија за мене претставуваше посебен предизвик и одговорност. Сигурно знаете дека претходно имаат пропаднато неколку иницијативи за формирање на вакво здружение, па и за остварување на оваа последната, покрената од страна на Високата школа за новинарство и за односи со јавноста, многумина беа скептични. Иницијалниот состанок одржан кон средината на април беше доста ветувачки, од аспект на бројноста и заинтересираноста на потенцијалните членови, па моментот не смееше да се испушти. Благодарение на активната и напорна шестмесечна работа, посветеност на десетина луѓе и поддршката од останатите, успеавме да ги надминеме предизвиците и конечно да добиеме здружение кое ќе се залага за професионализација на односите со јавноста во Македонија.

Здружението веќе има 75 членови кои од различни аспекти се занимаваат со односи со јавноста, а на основачкото собрание беа избрани органите и телата, кои ќе го водат во наредните три години. Да споменам дека за претседател беше избран Константин Икономов, а Управниот и Надзорниот одбор се составени од луѓе со различни профили, искуства и знаења, кои верувам одлично ќе се надополнуваат. Голем дел од документите и актите се усвоени и искрено, сметам дека се поставени добри темели врз кои понатаму ќе треба да се изгради силно и респектабилно здружение.

Во последниот месец имав многу контакти со колегите и доста разговори за тоа како треба да се чекори понатаму и во кои правци би требало да се развива здружението и можам слободно да кажам дека сите од нив искажаа огромна желба и искрени намери да придонесат во работата и развивањето на здружението.

Не очекува макотрпна работа која ќе изискува и време и пожртвуваност од сите. Веднаш по празниците ќе треба физички некаде да се стационираме (мислам на канцеларии и сл.) и полека да започнеме со активности. Најпрвин ќе ја додефинираме годишната програма, појдовни точки за истата веќе имаме, а потоа ќе започнеме со реализирање на планот.

Се на се, сметам дека 2012 ќе биде многу значајна и клучна година за здружението.

Marketing365: Кои се краткорочните а кои долгорочните цели на здружението?

Славица : Здружението има една главна цел: развивање и унапредување на професијата за односи со јавноста, па сите активности кои ќе се реализираат ќе бидат насочени кон остварување на истата.

Формирано е заради здружување на физички лица кои професионално делуваат во областа односи со јавноста и треба да се грижи за заштита на интегритетот и угледот и унапредување на професијата. Во насока на остварување на целта, здружението ќе мора да воспостави професионални и етички стандарди во целокупното дејствување на сопствените членовите и да се грижи за нивно спроведување.

Покрај на сопственото членство, фокус ќе мора да се стави и на пошироката јавност во насока на  подигнување на јавната свест за значењето и улогата на професионалните односи со јавноста и промоција на квалитетни и професионални односи со јавноста во компаниите, институциите, непрофитните организации итн.

Marketing365: Што мислите за Законот за лобирање и општо за лобирањето како сродна активност на односите со јавноста?

Славица : Мислам дека нема да погрешам ако речам дека Законот за лобирање е донесен само колку да се донесе, веројатно водени од поривот да се вброиме во редот на ретките земји (заедно со Канада, Литванија, Полска, САД и Унгарија) кои оваа материја ја имаат законски уредено. Иако намерата можеби беше и многу легитимна, да се разграничи дозволеното од недозволеното и да се намали можноста за коруптивно однесување, сепак начинот на кој што беше донесен Законот предизвика бурни реакции во јавноста, посебно помеѓу граѓанските организации. Истиот беше донесен во скратена постапка, за само ден и половина од влегување во Собранието на Република Македонија, без да се сослушаат аргументите кои ги понудија организациите и без да се отвори широка јавна расправа. Тоа е една од причините поради кои, ниту после три и половина години постоење, овој закон не може да најде практична примена. Е сега, тука не треба да ги заборавиме и “културолошките“ карактеристики на луѓето и општеството и поимањето на зборот или активноста “лобирање“.

Инаку, според мене лобирањето претставува легитимна активност, давање мислења и сугестии, информирање и комуницирање со донесувачите на одлуките, со интенција да се влијае позитивно на нив.

Ќе се согласам со оние кои мислат дека има простор за работа на ова поле и дека луѓето кои делуваат во сферата на односи со јавноста можат многу да придонесат за менување на перцепциите.

Marketing365: Како го оценувате нивото на професионална комуникација на домашните компании со својата целна јавност?

Славица : Сметам дека компаниите кај нас не во целост ја разбираат улогата и функцијата на односите со јавноста и не посветуваат доволно внимание ниту на професионалното екипирање, ниту пак на ресурсите кои треба да ги одвојат за таа цел. Стојам на ставот дека во најголем број случаи не можеме да зборуваме ниту за професионална ниту пак за систематска комуникација со јавноста. Исклучок од ова би биле неколку поголеми компании, но кај помалите фирми дури и размислувањето на оваа тема се чини е последно на агендата.

Односите со јавноста треба да бидат планирана, систематска и добро организирана активност, која пред се треба да биде двонасочна. Не можете да очекувате потрошувачот, па дури и вработениот, безрезервно да ви верува, ако само му кажувате колку сте добри, а притоа не сакате да слушнете што тој мисли и ако не сте подготвени да прифатите и да се промените.

Луѓето сакаат комуникација со луѓе, сакаат да се чувствуваат корисни и да веруваат дека нивното мислење се цени, но пред се, сакаат искреност и отвореност. Тоа се некои од постулатите на кои треба да се базира односот компанија- јавност.

Простор и потреба за работа и усовршување на ова поле има и се надевам дека ЗОЈМ преку своите активности ќе успее да придонесе за промена на оваа слика на подобро.

П.С. За крај, дозволете да ви упатам искрени честитки за неодамнешната награда за најдобар блог за 2011 година и да ви посакам уште поголеми успеси и достигнувања.

Би ја искористила оваа можност на сите читатели да им посакам среќни празници и да им порачам во следната година безрезервно да споделуваат среќни моменти, љубов, но најмногу знаење.

Маркетинг365 и се заблагодарува на Славица за честитките по повод наградата за Најдобар блог за 2011 година и истовремено се приклучува кон честитките до читателите по повод новогодишните и Божиќните празници ! Се читаме после 3 Јануари 2012.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.