• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Да придонесеме во Јавната расправа за предлог-законот за инфомативни и рекламни кампањи

21/07/2016
in Во фокусот, Маркетинг & Адвертајзинг, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Јавна расправа за Предлог – законот за информативни и рекламни кампањи на јавните институции предвидено е да се одржи денеска во Собранието на Република Македонија во организација на Комисијата за транспорт, врски и екологија. 

За сите кои немале прилика да го разгледаат Предлог-законот, може да го симнат од ОВОЈ ЛИНК.

р е к л а м а

Со Предлогот за овој Закон предвидено е да се уредуваат начинот и условите за реализација на активностите на јавно информирање од страна на јавните институции во целосна или доминантна државна сопственост, постапката за реализација и начинот на распределбата на буџетoт за кампањи за чија реализација се предвидени над 100.000 ЕУР во денарска противвредност, како и начинот на известување на Агенцијата за реализираните кампањи во претходната година.

Во изминатиов период во јавноста со свои ставови за содржината и суштината на овој закон излегоа повеќе медиуми, здруженија и претставници на институции но се` некако во коментарите преовладуваше политичка конотација без притоа да се дискутира за импактот на законот врз маркетинг индустријата и точно да се сугерираат измени кои ќе го подобрат законот.

Со оглед на тоа што законот е директно поврзан и со функционирањето на медиа-маркетинг индустријата во земјава, адвертајзинг, телевизискиот, радискиот, печатениот и интернет пазар, се надеваме дека со свои ставови ќе се произнесат и Македонската асоцијација на агенции за маркетинг (МААМ) и ИАБ Македонија, а во меѓувреме еве неколку забелешки и коментари од нас како специјализиран медиум чија цел е да ја афирмира индустријата и да придонесува во развојот на истата:

1.  Во членот 7 од предлог-законот каде што се предвидува избор на маркетинг агенција за спроведување на информативната или рекламната кампања, треба да се предвиди дополнување со кое ќе се вметнат критериуми по кои ќе се одбираат маркетинг агенциите.

2. За членот 8 имаме неколку коментари:

  • Маркетинг агенциите кои ќе ги спроведуваат кампањите во овој член се ограничуваат кои медиуми да ги користат за кампањата. Во предлогот пишува дека за потребите на кампањите ќе се прави закуп на телевизија, радио, печат и интернет, а никаде, на пример, не е вмтнат outdoor како медиум за спроведување на некоја кампања (билборди, подвижни реклами на автобуси, амбиентален маркетинг итн..) или принтани материјали (флаери, дорхенгери итн..).
  • Во членот 8, став 2, во законска рамка се предлага да се стави процент (75%) на распределба на медиа планот за телевизии и радиа.
    Ние сметаме дека целосно е непрактично и непотребно со закон да се определува колкав дел од определен буџет за закуп на медиуми за потребите на определена информативна или рекламна кампања ќе оди на определен тип на медиуми. Треба да се остави на самата маркетинг агенција да соодветствено на целната група кон која е насочена кампањата – се изберат најсоодветните видови медиуми и обемот колкав дел од информативната и рекламна комуникација ќе биде преку нив.
    На пример: Целосно непрактично би било за кампања која е насочена кон младата популација, 75% од буџетот за кампањата да се потроши на ТВ и радио знаејќи дека најголем број од таа популација користи интернет за да се информира.

3. Во членот 12, став 2, кој се однесува на читаноста и посетеноста на печатените медиуми и интернет порталите се предвидува рангирање на интернет сајтовите според податоците кои интернет издавачите ќе ги достават преку нивниот Google Analytics извештај.
Ние сметаме дека ова рангирање може лесно да се манипулира со оглед на тоа што секој интернет издавач може да манипулира со бројките кои се прикажуваат во Google Analytics со поставување на двојни кодови на интернет сајтовите или едноставна Photoshop шминка.
За да се надмине овој предизвик треба да се обезбеди трета независна страна која ќе ги мери посетителите на интернет сајтовите и ќе ја истражува читателската публика и која ќе ги доставува тие податоци до Агенцијата и маркетинг агенцијата избрана за имплементирање на кампањата.
Истото независно мерење е присутно и кај телевизиите, па затоа тоа треба да се преслика и за интернет сајтовите.
Исто така, со оглед на тоа што закупот кај интернет сајтовите во Македонија веќе неколку години наназад се прави по импресии (една импресија е една импресија на било кој сајт) , бројот на остварени вкупни импресии не смее да биде единствен критериум за рангирањето и изборот на интернет портал преку кој ќе се спроведува определена кампања, туку по извршено истражување на читателската публика, со бројните софтвери кои стојат на располагање и се познати на маркетинг агенциите, треба да се “брка“ читателска публика која поседува определени демографски и психографски карактеристики и атрибути кои најмногу одговараат на целната група на кампањата.

4. Во членовите 13 (став 2), 14 (став 2) и 15 (член 3) според предлог-законот се предвидува на телевизиите, радијата, печатените медиуми и интернет порталите да им “се пребиваат“ парите предвидени за некоја информативна или реклама кампања со парите кои тие ги добили на основ на спонзорство или донација.

Сметаме дека нема никаква поврзаност помеѓу двете работи (јавна рекламна или информативна кампања и добиено спонзорство или донација) и дека ваква одредба е излишна во закон што треба да го уредува  начинот и условите за реализација на активностите на јавно информирање од страна на јавните институции.

Дали Вие имате некаква забелешка или коментар кон овој предлог-закон? Што мислите како овој закон ќе се одрази Врз медиа-маркетинг пазарот?

Маркетинг365 Ви стои на располагање да го споделите Вашиот став од стручен агол преку колумна, текст или коментар испратени на маил (contact@marketing365.mk) или да се надоврзете на оваа статија во делот за коментирање подолу.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.