• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Wednesday, July 2, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Ова е тоа што го мислите кога кажувате : “зафатен(а) сум”

27/02/2017
in Extra 5, Во фокусот, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Колку често ви се случува на прашањето ‘’Како си’’,  одговорoт  да Ви е ‘’зафатен(а) сум’’.

Кога го кажувате тоа на глас и во исто време се пронајдете себе си како го проверувате својот мобилен телефон или пак лаптоп без да обрнувате комплетно внимание на било што на почеток може да наликува сосема безопасно. Но дали е?

Извор: Humanengineers

Вашето чувство на преоптовареност не е единствено
Нагласувањето на причините поради кои сте постојано зафатени и “во гужви“ можеби го користите како нешто за кое се гордеете. Дури и полошо, преголемиот број на активности и чувството на зафатеност може да ги саботажира вашата кариера и врски, тврдат експертите.

р е к л а м а

Вие не сте единствените кои се чувствуваат преоптоварено со обврски.
Во истражување во кое учествувале
9,700 вработени лица со полно работно време, во 8 држави кон крајот на 2014 и почетокот на 2015 година, околу половина од менаџерите изјавиле дека нивните работни часови се зголемиле нагло во последните 5 години.
Еден од тројца вработени изјавил дека станува се потешко да се пронајде балансот помеѓу работата и кариерата. Итражување спроведено од EY каде нагласок се ставил на несигурноста на работата дошло до податоци дека работењето низ различни временски зони и постојаната дигитална конекција се причините за преголемиот број на работни обврски.

”Да се биде зафатен многу се глорифицира, но не е нешто што секо сака да го чуе и може да влијае лошо врз вашата кариера.” (Извор: Alamy)

Не сте толку зафатени колку што сметате дека сте
“Работев во повеќе средини каде зафатеноста беше величана,” објаснува стратегистот за човекови ресурси и консултант воедно, Ed Baldwin, кој работи во ова поле 25 години.
‘’Вработените гледаат дека лидерството е динамично и со обврски па доколку имаат аспирации и амбиции да го достигнат тоа ниво, тие сакаат да изгледаат зафатено.”

Станува генерална заблуда дека изгледот на зафатеност сигнализира дека сте вредни како работници
Можеби изгледа како паметен чекор, после се окружувањето алудира да се облекуваме за работата кон која целиме, и да се однесуваме на начин на кој луѓето во посакуваната бранша се однесуваат. Но да се биде зафатен е исклучок од овој тип на размислување.  Наместо да оставиме позитивен впечаток, во работната околина може да гледаат на нас  како на не ефикасен кадар, објаснува Baldwin.

Генерална заблуда е дека доколку се однесувате како да сте зафатени – дури и да не сте реално зафатени- тоа е сигнал дека сте вредни, без разлика дали тоа се однесува на вашиот шеф, вашите колеги, семејството или пак пријателите. Постоеше време кога ваквата перцепција беше вистинита- откако не стана одговор кој се дава секојдневно без посебно размислување по default.

Она што луѓето го слушаат откако ќе м кажете дека сте зафатени е многу поразлично од она што го очекувате како реален фидбек на ваквиот одговор. Изгледа како да сакате да ве оценуваат другите по тоа колку повеќе изгледате зафатено –толку и да сте продуктивни, објаснува Ed Baldwin, стратегист и консултант. Вистинсската порака која ја испраќате е ‘’Добар сум при правешетона приоритети во моето време, и во овој момент ти не си дел од моите приоритети.’’

Бизнисот и недостатокот на слободно веме стануваат статус симболи
Бизнисот и недостатокот на слободно време стануваат статусен симбол, кажува  Silvia Bellezza, асистент професор по маркетинг на  Columbia Business School во New York City, ко ко-автор на истражувачкиот труд ‘’ Conspicuous Consumption of Time.’’

Во минатото, се до 1960тите, објаснува Bellezza, животниот стил каде слободното време беше приоритет беше знак на богатство и успех, но денес тоа е обратно.
Во структуиран пазар на труд каде ‘’ловците на глави’’ ги одбираат најдобрите кандидати – луѓето кои се зафатени се перципираат како лица со добри карактеристики кои се потребни за динамичниот пазар.

Во Италија во Јуни…доколку кажете дека работите цело лето луѓето околу вас ќе ве сметаат за губитник
“Комуницираме постојано во светски рамки дека човечкиот капитал како ресурс е ограничен.’’
Социјалните медиуми се преплавени со славни личности кои постојано прават тури, концерти и имаат безброј активности а малку време за приватен живот. Иако носењето на скап рачен часовник или накит со дијаманти според традиционалните норми претставуваше симбол за статус, новиот начин за да прикажете колку ‘’тежите вие и вашиот бизнис’’ е да го прикажете вашиот бизнис и да се фалите со него.
Овој пристап секако варира во различни региони во светот но особено е доминантен во САД.
Работата е во централен фокус на Американскиот идентитет. Во Европа тоа не е случај.

На пример во Италија во Јуни, секој зборува за тоа што ќе прави во текот на летото. Доколку кажете дека ќе работите цело лето, луѓето околу вас ќе ве сметаат за губитник кој нема доволно пари за да патува или пак дека е недоволно интересен како човек.

Лицата кои кажуваат дека се зафатени постојано си даваат себе си потврда за својата работа во согласност со новото истражување на J. Christine Kim, асистент професор по маркетинг на Hong Kong University of Science and Technology во  Kowloon, Hong Kong. “Кога луѓето кажуваат дека се зафатени тоа им дава чувство дека нивниот живот е важен и дека нивното присуство е важно за луѓето околу нив,’’ објаснува Kim.

Голем дел од тоа што луѓето тврдат дека се зафатени е чувството на жртва и стоицизам. Сакаат да бидат слушнати

Овој пристап маскира нешто за кое многумина од нас не сакаат и реално да размислуваат, ниту пак да признат. “Дел од ова е жртвувањето, а дел стоицизмот. Сакаме да бидеме слушнати’’, кажува бизнис психологот Tony Crabbe, европски консултант за компании како Microsoft, Disney и  HSBC и автор на книгата ‘’ Busy’’. “Некаде подлабоко постои признавањето дека се разочаруваме себе си и ги разочаруваме луѓето околу себе поради непрекинатото работење, ова не е продуктивно ниту пак ни е од помош.’’

 
Интерпретација
Laura Simms, специјалист за ризик и безбедност од Detroit, има неколку совети во делот на интерпретација. “ Станувам многу иритирана кога ќе го слушнам зборот ‘’зафатен(а). Тој е сосема безначаен.’’

“Подобро да чујам дека некој ми каже, во моментот правам нарачка од $100,000 , ќе ми биде мило доколку се чуеме во 16 часот. ‘’Зафатен’’ сум, ја одбива другата личност и не и дава можност да биде дел од листата на приоритети.’’

Доколку му кажувате на некој дека сте зафатени, тоа нема да ја подобри вашата кариера
Во реално време, има многу задачи кои треба да ги завршиме во текот на работниот ден, особено додека тоа го гледаат нашите шефови. Но работењето, односно зафатеноста се решава со комуникација и ставање на приоритетни активности. Со каков тип на комуникација можете да им дадете до знаење на другите дека имате динамично секојдневие и дека работите повеќе активности одеднаш?

Simms додава, “Јас ќе речам: ‘Дали може прво да завршам со овие активности или да ти помогнам околу тоа?’’
На овој начин го форсирате прашањето за приоритет на личноста која ве прашува во кој дел од вашите активности може да биде вклучена. Во повеќето случаи ќе ви кажат дека добро е да ја завршите својата работа, а подоцна да разговарате околу нивната предлог- задача.
Следниот пат кога некој ќе ве запраша што правите, направете кратка пауза пред да го одговорите истото. Наместо тоа искористете го прашањето за да бидете креативни.

Кажете дека работите на нешто, дека сте возбудени околу нештата во кои сте вклучени и следат и слично.
Доколку им кажувате во целост на луѓето околу вас колку сте зафатени нема во ниту еден случај да ја направи подобра и призната вашата кариера или пак да ве направи посреќни ниту вам, ниту вашите соработници.’’

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.