• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Thursday, May 15, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Време е да се укине прохибицијата

29/06/2017
in Extra 5
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Поминаа девет години од усвојувањето на измените во Законот за трговија со кои се воведе забраната на продажбата на алкохолни пијалаци во малопродажните објекти после 19, односно 21 часот. Воведувањето на ова решение во 2008 година наиде на големи негодувања во јавноста поради потребата од прилагодување на  потрошувачките навики, како и меѓу трговците поради тоа што измените на законот предвидоа и дополнителни давачки – скапи лиценци за продажба на алкохол во малопродажната трговска мрежа со важност од две години. Тогашната Влада ги бранеше измените со целта на Законот – намалување на консумацијата на алкохол во Македонија, особено меѓу младите.  Влада немаше ниту слух за издвојување од забраната барем на пивото и виното кои како пијалаци со низок процент на алкохол во многу западноевропски земји се третираат како храна,  ниту пак ги зема предвид медицинските докази дека умерената консумација на пиво и вино има бројни придобивки за здравјето на луѓето.

Дали законот ги даде очекуваните ефекти?

р е к л а м а

Ако се погледне последниот извештај на Институтот за јавно здравје, објавен во 2016-та година, во кој се констатира: „Консумацијата на алкохол денес не е само што е појава кај возрасните лица, туку и кај младите луѓе чиј број од ден на ден станува сè поголем“ – слободно може да се каже не. Оваа констатација оди во прилог на сите опоненти на овој Закон кои велеа дека  единствена ефикасна мерка за намалување на достапноста на алкохолот кај младите е доследната и ригорозна примена на законските одредби за забрана на продажба и точење на алкохол на малолетници, а не „прохибиција“ за сите.

Што донесе ограничувањето на продажбата на алкохол?

Ова контраверзно законско решение кое патем беше донесено без претходна транспарентна процедура и консултација со засегнатите страни, не само што не ги даде очекуваните придобивки туку напротив придонесе за штети врз државниот буџет.  Поради намалувањето на прометот државата губи по основ на даноци и акцизи кои би можеле да се искористат за други цели вклучително и за спроведување на издржани кампањи, а е паушални решенија,  за градење свесност и едукација на младите за штетните последици од консумацијата на алкохол. Приходи губат и прозводителите на алкохолни пијалаци со што се намалува нивниот капацитет за инвестиции и со тоа придонес во развојот на домашната екномија. Ова е особено проблематично за пивската и винската индустрија кои се значајни индустриски гранки во домашната економија со голем извозен потенцијал.

Она што е уште попроблематично и во целост контра целите на донеувањето на овој Закон е зголемувањето на производството и трговијата со алкохол „на црно“, што нанесува директна штета на консументите поради неможноста за контрола на квалитетот на алкохолните пијалаци.

Што е следно?

Новата Влада сериозно треба да ги разгледа ефектите од овој Закон и врз основа на своите и националните приоритети да го редефинира ова законско решение. За тоа ја има целосната поддршка од јавнста. Неодамна на интернет се појави петиција за укинување на забраната за продажба на алкохол по 19 односно 21 часот која само во првите неколку часа ја потпишаа над 2000 лица. Дополнително и членките на Здружението за трговија при Стопанската комора на Македонија бараат од новата Влада да ги укине овие законски ограничувања.

Она со што треба да се бави новата Влада е сериозно спроведување на законските решенија за забрана за продажба и точење на алкохол на малолетни лица, за што сигурно никој разумен нема да негодува.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.