• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, July 11, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Пазарот за маркетинг комуникации во Србија забележа раст во 2017 година!

05/12/2018
in Во фокусот, Истражувања, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Во изминатите неколку месеци, порталот Маркетинг Мрежа спроведе темелна и длабока анализа на агенциите кои работат во Србија во областа на пазарните комуникации, наречена Agency Report.

Целта на оваа студија беше да се анализира пазарот за 2017 година и да се добие увид во состојбата на индустријата, собирање на транспарентни податоци и рангирање на агенциите според различни критериуми. Се работи за единствена платформа за истражување и известување која има повеќекратна намена и далекусежно влијание на пазарот на маркетинг комуникации во Србија.

р е к л а м а

Извештајот #AgencyReport18 покажа дека во периодот од 2012 до 2017 година се отворени дури 136 нови агенции, од кои најмногу новоотворени се агенции за маркетинг комуникации (60), потоа агенции за дигитални комуникации (30) и агенции за односи со јавност и комуникации (26). Во моментов во Србија, во областа на пазарни комуникации и маркетинг, има дури 288 правни лица (без претприемачи).

Агенциите кои биле предмет на анализа работат во најголем процент (30 отсто) од 6 до 10 години, како и од 0 до 5 години и од 11 до 15 години (24 отсто).

Вкупните приходи на ниво на целата индустрија во 2017 година изнесувале 45,2 милијарди динари, што претставува пораст од 2,36% во споредба со 2016 година. Вкупната нето добивка на ниво на целата индустрија во Србија во претходната година изнесуваше 2,5 милијарди динари, што претставува раст од 6,09 отсто во однос на 2016 година.

Според приходите во 2017 година, најголемото пазарно учество ималe агенциите за закуп на медиуми и програмирање на планови за огласување за 45,04 проценти. Оваа групација на агенции оствари вкупни приходи од околу 20,3 милијарди динари, додека нето добивката е нешто над 700 милиони динари.

Агенциите за маркетинг комуникации во минатата година, со пазарен удел од 26.30 проценти, имале приходи од речиси 12 милијарди динари на ниво на групација од 112 првни лица, додека вкупната нето добивката за годината била околу 698 милиони динари.

Пад на нето добивката на ниво на индустријата забележале само агенциите за односи со јавност и комуникации (-12%), агенциите за закуп на медиуми и програмирање на плановите за огласување (-19,75%), како и агенциите за организирање на саеми и други настани (-26,76%).

Пад на приходите на ниво на индустријата забележале агенциите за пазарни комуникации (-0,91%) и агенциите за организирање саеми и други настани (-2,52%).

Агенциите за дигитален маркетинг се убедливо најстабилна и најбрзо растечка групација на агенции на пазарот за маркетинг комуникации во Србија. Зголемувањето на оперативниот приход од 26,92 проценти и нето добивката за 94,07 проценти на оваа групација само потврдува дека клиентите се повеќе пари од буџетот одвојуваат за дигитални комуникации, кои по сите показатели ќе бидат тренд и во наредните години.

Категоријата агенции за организирање на саеми и други настани е единствената која на ниво на индустријата забележа лоши оперативни резултати во изминатата година – пад на оперативните приходи за 2,52 отсто, а нето добивката за 26,76 отсто. Доколку агенциите не воведат новини во оваа област и продолжи трендот на намалување на буџетот на клиентите за овој тип услуги, оваа групација на агенции може да очекува голема криза во наредните години.

Категоријата на агенции за маркетинг и социјални истражувања забележа стагнација во изминатата година, а големи промени и престројувања на ранг листата се очекуваат уште од наредната година. Причината за ова, може да се наведе дека IPSOS на почетокот на август оваа година, објави дека е постигнат договор на глобално ниво, со досегашниот конкурент GfK за преземање на четири клучни сегменти од работењето: задоволството на клиентите, здравство, истражување на иновации и јавни работи. Еден од условите за аквизацијата е и и преземање на 1.000 експерти од GfK, истражувачи и вработени од 25 земји во кои GfK работеше во овие сегменти.

Интересно е да се напомене дека дури над 50% од агенциите за комуникации и односи со јавност забележаа пад на оперативните приходи во споредба со 2016 година. Исто така, 27 од вкупно 37 агенции од ранг листата не вработиле ниту еден нов колега во изминатата година.

Кога станува збор за бројот на вработени на ниво на индустријата, агенциите во Србија вработуваат над 3.700 луѓе. Повеќето од нив се ангажирани од агенциите за пазарна комуникација (1.411), иако во 2017 година тие го забележаа најмалиот процент на нововработени, од само 1.73% во однос на 2016 година. Агенциите за надворешно огласување вработуваат 558 луѓе, а агенциите за дигитален маркетинг вкупно 443 луѓе.

Платите во областа на пазарните комуникации се над просечните плати во Србија. Просечната нето плата на вработените во агенциите за закуп на медиуми и програмирање на планови за огласување била најголема на ниво на цената на индустрија, а во изминатата година изнесувала околу 700 евра, додека агенциите за пазарни комуникации и агенциите за маркетинг и социјални истражувања, на своите вработени им плаќаат околу 600 евра. Најмалите нето приходи се во агенциите за клипинг и анализа на медиумите, околу 250 евра, како и во агенциите за организација на саеми и други настани, околу 320 евра.

# Анализата на #AgencyReport18 покажа дека пазарот на маркетинг комуникации во Србија бележи благ раст по сите финансиски параметри, но од друга страна, забележан е многу висок процент на новосоздадени правни лица во оваа индустрија, што значи дека, доколку овој тренд продолжи, може да доведе до презаситеност на пазарот и борба на голем број на агенции за мал дел од пазарниот колач.

Извештајот Agency Report е долгорочен проект на Маркетинг мрежа и ќе се спроведува секоја година. Проектот е целосно во согласност со мисијата и визијата на Маркетинг Мрежата во смисла на транспарентност, развој и хармонизација на пазарот во Србија со пазарите на развиените земји во светот.

Автор на текстот: Ивана Парчетиќ Митиќ, основач и извршен директор на Маркетинг мрежа

 

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.