• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Tuesday, June 17, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Регионалниот фонд за предизвици додели 2,72 милиони евра за шест македонски проекти за унапредување на стручното образование

10/05/2023
in Extra 5, Во фокусот, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Шест најуспешни проекти од Македонија се предложени за финансирање во вториот повик на Регионалниот фонд за предизвици (РЦФ), со што се издвојуваат приближно 2,72 милиони евра за инвестиции во опрема, инфраструкура и спроведување на дуално образование или кооперативна обука во установи за стручно образование и обука.

Регионалниот фонд за предизвици го организираше вториот национален настан за доделување грантови во Македонија, ги сподели резултатите од вториот повик и ги додели грантовите на победничките конзорциуми. Вториот круг апликации привлече 123 Изјави на интерес од Западен Балкан 6. Од овој број, 23 беа од Македонија. Со одлука на Одборот за селекција, беше предложено финансирање на 6 најуспешни проекти од Македонија со околу 2,72 милиони евра, наменети за инвестиции во опрема, инфраструктура и спроведување на дуално образование или кооперативна обука во установи за стручно образование и обука.

р е к л а м а

Грантовите беа доделени на конзорциуми предводени од СОУ „Гоце Делчев“ Валандово, СЕТУГС „Михајло Пупин“ Скопје, СОУ „Јосиф Јосифовски“ Гевгелија, Институтот за текстилно инженерство при Технолошко-металуршки факултет, Скопје (Универзитет Св. „Кирил и Методиј“), Машински факултет, Скопје (Универзитет Св. „Кирил и Методиј“), и Општинското средно техничко училиште „Гостивар“, со вкупен износ од 2,72 милиони евра.

Доделувањето на наградите се одржа во просториите на Стопанската комора во Скопје, во присуство на претставниците од Коморскиот инвестициски форум за Западен Балкан 6 (ЗБ6-КИФ), германската амбасада, Германската развојна банка KfW, Швајцарската агенција за развој и соработка (SDC), Министерството за образование и наука, Регионалниот фонд за предизвици и наградените конзорциуми од Македонија.

Г-ин Антони Пешев, извршниот директор на Стопанската комора на Северна Македонија, ги истакнува напорите и вклученоста на Комората да го реши проблемот со недостигот на стручен кадар со практично искуство. Побараа реформи во образованието со практична обука на учениците во компании и дуално образование, што го сметаат за најефикасен модел за обезбедување стручен кадар. Пешев, исто така, ја нагласува важноста на врската помеѓу бизнисот и образованието во смисла на спроведување практична обука, креирање релевантна политика за упис и воведување нови квалификации и вештини. Тој повикува на реформи во високото образование, вклучително и практична обука на студентите за стекнување вештини во текот на студентската година, креирање програми засновани на деловни потреби и континуирано подобрување на вештините на кадарот преку доживотното учење. Дополнително, нагласува дека од образованието доаѓа моќта на бизнисот.

Г-ин Ото Граф, заменик амбасадор, Амбасада на Сојузна Република Германија во Северна Македонија. „Стручната обука е нешто многу блиску до срцето на нас, Германците, ги обединува и сите земји производители во Европа,” изјави заменик амбасадорот, додавајќи дека индустриското производство е можно само со образована работна сила. Истакна дека ова е почетна точка за установите за стручно образование и обука во Македонија, бидејќи компаниите почувствуваа потреба од повеќе работна сила. „Неодамнешната анализа во Германија покажува дека животните приходи на луѓето со стручно образование ќе бидат малку над животните приходи на академски образованите. Овој тип на образование е многу важно да се продолжи,” изјави тој. Тој ја поздрави идејата, истакнувајќи дека ова е натпревар на кој победува добрата идеја. Граф им честитааше на конзорциумите кои победија во вториот повик и ги повика неуспешните конзорциуми од претходните години, повторно да учествуваат на следниот повик, изјавувајќи дека дуалното образование ќе се исплати на компаниите, на земјите и економските односи меѓу земјите.

Г-ин Јетон Шаќири, Министер за образование и наука, изјави дека реформата во средното стручно образование во Македонија е успешна, а тоа го покажува и зголемениот број на запишани ученици секоја година. Целта на реформата е да се произведат кадри со потребните вештини и компетенции што ги бараат компаниите, овозможувајќи им на младите луѓе да влезат на пазарот на труд или да продолжат со високото образование. Министерот ја истакна важноста на помошта од Европските партнери, благодарение на која во стручното образование се воведува и дуален модел на стручно образование. „Дуалниот модел на стручно образование, воведен во 2017/2018 година им овозможува на компаниите, средните стручни училишта, Стопанската комора и локалните самоуправи секоја година согласно потребите да адаптираат нови наставни програми со цел унапредување на практичната обука на учениците,“ изјави министерот и додаде: „Поради зголемениот интерес за стручно образование, за следната 2023/24 година предвидени се 259 дуални паралелки со вкупно 6.475 ученички места во соработка со над 500 компании.“ Тој ја истакна заложбата на Министерството за образование и наука да го развие стручното образование во центри на извонредност, иновативност и релевантност. Дополнително, промените во политиките за стипендирање и новиот Закон за стручно образование и обука се насочени кон зголемување на атрактивноста на средното стручно образование. Шаќири ја поздрави иницијативата на Регионалниот фонд за предизвици преку финансирање инвестиции во опрема и инфраструктура за институциите кои обезбедуваат практична обука и кои учествуваат во заеднички активности за практична обука со партнерски претпријатија, со што се поддржува заложбата на Министерството за реформа на стручното образование, за зголемување на вработливоста на младите и стекнување со соодветни вештини и компетенции, според потребите на компаниите.

Г-ин Мориц Реме, директор на Канцеларијата на Германската развојна банка во Северна Македонија и Косово, им честиташе на 6-те конзорциуми во Македонија кои победија на вториот повик на Регионалниот фонд за предизвици, со одлични програми за кооперативна обука. Тој го истакна големиот интерес на конзорциуми во Македонија, од кои шесте најдобри се наградени со речиси 2,7 милиони евра, што споредено со големината на економијата и населението претставува успех. Реме ја истакна потребата за финансирање, но и за соработка помеѓу СОО и компаниите што е суштински за успешна трансформација.

„Поради позитивниот одзив на првиот и вториот повик, сакаме да најавиме дополнителни инвестиции во износ од 9,7 милиони швајцарски франци од страна на Швајцарската агенција за развој и соработка (SDC),“ изјави тој во својот говор. „Горди сме што со овој инструмент ќе ги усогласиме стручните училишта со потребите на економијата и ќе ги подготвиме матурантите за пазарот на труд со подобри вештини, со цел да се намали невработеноста на младите и да се елиминира недостигот на кадар во компаниите. Сепак, овој инструмент нема веднаш да ги трансформира целокупните системи за СОО во земјата, туку ќе даде предлози и стимулации за понатамошен развој на системот за СОО од страна на Министерството за образование и сите актери во секторот.“ Реме очекува во следните повици на Регионалниот фонд за предизвици да види повеќе просперитетни програми за обука низ Македонија. Ги охрабри и сите конзорциуми кои беа неуспешни на првиот или вториот повик да учествуваат на следниот повик, кој ќе биде објавен кон крајот на овој месец. Им се заблагодари на Единицата за управување со Фондот и на Коморскиот инвестициски форум (КИФ) за нивните напори и им честиташе на победничките конзорциуми, посакувајќи им успех во спроведувањето на нивните програми.

Г-а Татјана Штерјова Душковска, Генерален секретар на Коморскиот инвестициски форум на шесте земји од Западен Балкан, истакна дека повеќе фактори влијаеле да се стигне до овој стадиум денес, да се разговара за набавка на најсовремена опрема и технологии во училиштата каде ќе се реализира практичната настава на учениците.

„Клучна улога во развојот на целиот процес имаат стопанските комори низ целиот регион, многу пред да биде основан Регионалниот фонд за предизвици и пред вклучување на Коморскиот инвестициски форум на ЗБ6.“ Таа истакна дека покрај менувањето на перцепцијата на луѓето за стручното образование, потребно е на компаниите да им се потенцира важноста од инвестирање во стручното образование на младите уште на најрана фаза од нивното образование. На тој начин, истакна Душковска, овие млади луѓе ќе станат додадената вредност на компанијата. На крај, го најави третиот повик, кој треба да се објави кон крајот на мај.

Регионалниот фонд за предизвици (РЦФ) е финансиски механизам дизајниран да ја зголеми вработливоста на младите и да ја зајакне конкурентноста на претпријатијата во економиите на Западен Балкан, преку финансирање инвестиции во избрани проекти на кооперативна обука имплементирани од установи за стручно образование и обука, во партнерства со претпријатија. Германското федерално министерство за економска соработка и развој намени 64,43 милиони евра за РЦФ, а Владата на Швајцарија преку Швајцарската агенција за развој и соработка (SDC), вложи дополнителни 9,7 милиони швајцарски франци. Средствата се доделени на Германската развојна банка (KfW), а проектот се спроведува од Коморскиот инвестициски форум за Западен Балкан 6 (WB6- CIF), заедничка иницијатива на Стопанските комори од регионот.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.