• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Иновација или предизвик: Hanza Media во ерата на дигиталната трансформација и влијанието на вештачката интелигенција

13/11/2023
in Digital, Во фокусот, Медиуми, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Во сферата на медиската индустрија, дигиталната трансформација претставува клучен момент. Дознајте како Hanza Media се прилагодува на овие промени, каква ќе биде улогата на вештачката интелигенција и нејзиното влијание врз иднината на медискиот пејзаж во 7-та епизода на SoMoCast.

Како генерален дигитален директор, Стипе Грубишиќ пристигнал во Hanza Media пред четири години, а неговото медиско патешествие започнало пред 20 години во Večernji list, а својот талент подоцна го усоврши во EPH, Adria Media и Index. Се испробал и во агенцискиот живот, но на крајот решил дека неговото место е на другата страна – кај медиумите. За тоа како изгледа моментално медискиот пазар во Хрватска и во која насока се движи, Стипе зборуваше во седмата епизода на SoMoCast.

р е к л а м а

Тој нагласи дека издаваштвото повеќе не е толку интересно за технолошките компании. „Во последните десет години, издавачите повеќе не се главните ѕвезди во светот на CMS (Content management system – Систем за управување со содржина). Фокусот е свртен повеќе кон онлајн купувањето. Да се ​​најде квалитетна алатка за издавачите кои се занимаваат со печатење е предизвик, бидејќи таквиот деловен сегмент е релативно нов, технолошки прибирлив, и се чини дека издаваштвото како пазар повеќе не е толку интригантно. На пример, бевме во преговори за нашиот сопствен CMS и повеќето од давателите на CMS услуги со кои разговаравме се фокусираат на онлајн трговијата“ – објаснува Грубишиќ.

Тој посочува дека околу една третина од буџетот е наменет за индиректна продажба, која значително порасна и е на врвот на развојот. Иако банерите се сè уште важни, нивното значење на домашниот пазар, како и класичните односи меѓу агенциите и медиумите, видно опаѓа, а сѐ повеќе работите се насочуваат кон индиректни форми на огласување преку различни технолошки платформи, објаснува Стипе.

Промените во колачињата од трети страни се една од актуелните теми во медиумите, а според мислењето на Стипе, тие ќе имаат најголемо влијание врз оние кои немаат структурирана стратегија за тој деловен сегмент. Посебно помалите медиуми би можеле да се соочат со најголемите предизвици бидејќи адаптацијата би претставувала значителен трошок, па дури и ако успешно ја спроведат – финансиската придобивка нема да биде споредлива со поголемите медиумски куќи, што, релативно кажано, би било неповолно за нив. гледајќи низ призмата на AdEx.

Билтени и претплатување на хрватскиот медиумски пазар

Хрватска е позната по својата голема консумација на медиумски содржини. Претходно се наоѓала меѓу првите пет земји по гледаност на телевизија, а денес можеби се наоѓа во првите десет. Интернет порталите бележат значителен број посетители, а истите луѓе често се враќаат. Стипе смета дека тоа е резултат на големата лојалност на Хрватите кон медиумите, поради што билтените (newsletter-и) не биле успешни на хрватскиот пазар: „Мислам дека нивото на посветеност на нашата публика кон медиумите е нешто што ретко се гледа на други пазари. Билтените не функционираат како во другите земји, освен можеби во продажбата, бидејќи имаме лојална публика која редовно се враќа на веб-страниците, создавајќи природен ангажман на корисниците“.

Додуша, сите медиуми имаат билтени, па Hanza Media работела и со програмата Google News Initiative. Имено, за време на пандемијата, Google покрена иницијатива за соработка со медиумите, обезбедувајќи алатки и едукативни програми, па Стипе им препорачува на медиумите да ја истражуваат оваа иницијатива бидејќи нуди различни програми и алатки.

И на глобалниот и на хрватскиот пазар има многу „нови мали медиуми“ кои се нарекуваат инфлуенсери, иако овој пазар сè уште не е соодветно регулиран во рамките на медиумите. Стипе ја спореди сегашната ситуација со појавата на интернетот: „Исто како што порано интернетот беше потполно непозната работа и можевте да правите сè бидејќи немаше регулатива, мислам дека инфлуенсерите во моментов се во фаза каде што многу веројатно наскоро едноставно или ќе се сметаат за медиуми или ќе им направат некоја посебна регулатива во која, на најдобар хрватски начин, даночната администрација ќе го земе својот дел, а државата ќе постави некои правила, како и за сѐ друго“.

Насоката на дигитален развој во Hanza Media и вештачката интелигенција

Hanza Media има реноме и наследство на водечка издавачка куќа во Хрватска, што подразбира побавно донесување одлуки за големи дигитални промени, што исто така го претставува „мајндсетот“ на хрватското население кое „не сака промени“. Меѓутоа, Стипе смета дека Hanza Media се движи во таа насока и дека појавата на вештачката интелигенција како нова алатка ќе биде исклучителен „ветер во грб“ кој треба да ја замени „секирата“ со „моторна пила“ и со тоа да ја направи работата на новинарите полесна и побрза, но дека создавањето и хуманоста се сепак предност на човекот.

Вештачката интелигенција носи двосмислени предизвици. Од една страна, постои стравот да не бидеме преплавени од масовното генерирање содржини, што може да предизвика намалување на квалитетот и ширење на лажни вести. Од друга страна, постои надеж дека вештачката интелигенција ќе произведува толку многу лоши содржини, што би предизвикало квалитетните содржини со препознатлив бренд да добијат поголема важност. Стипе верува во второто сценарио, сметајќи дека квалитетната содржина би имала повисока цена поради зголемената заситеност со сомнителни вести. Според него, медиумите со веќе споменатото наследство/традиција и квалитетно новинарство би можеле да профитираат во такво опкружување бидејќи вистинската вредност на квалитетните содржини би била ценета во свет во кој се произведуваат сѐ повеќе масовни информации.

Сите новости поврзани со SoMo Borac може да се следат преку нивниот newsletter, на официјалната веб-страница, или преку профилите на социјалните мрежи Facebook, Instagram и LinkedIn. Поткастот SoMoCast се реализира во соработка со стриминг платформата VOYO, а може да се гледа на следните канали: YouTube, Spotify, Deezer, Apple Podcasts и Google Podcasts.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.