• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Што прави Slow Food во Македонија? Разговараме со Елена Каровска

28/03/2017
in Во фокусот, Интервјуа, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Разговор со Елена Каровска програмски координатор на кампањата „Биодиверзитет на млеко“ и неколку други проекти на „Слоу Фуд Битола“.

M365: Slow Food не е класична организација, таа е движење кое промовира различни сфери кои го промовираат земјоделството, храната, околината…Раскажете ни малку повеќе за нејзините почетоци во Македонија..

р е к л а м а

Ме радува што во Македонија со секој изминат ден сѐ појасна е сликата за тоа што е „Слоу Фуд“, но повеќе од тоа ме радува што „Слоу Фуд“ е движење и тоа не само по дефиниција која може да се прочита на веб страната, туку која може и да се почувствува доколку се биде дел од само еден настан.

Почетоците доаѓаат од 2008 година, кога е основан првиот конвивиум (Слоу Фуд Скопје), вториот во 2009 година, па наваму до некои 12 функционални конвивиуми. Конвивиумот во Битола, кој и правно е регистриран како здружение, постои од 2011 година.
И во сите овие случаи, повторно се потврдува флуидноста на организацијата и лесната преносливост на нејзината идеја, како заразна смеа предизвикана од уживањето во секој момент поминат на трпезата. Имено, основачите на овие конвивиуми, а подоцна и членовите, добар дел од своите идеи ги развиле седејќи на маса полна со сезонска и локална храна. Со таа разлика што тие идеи не завршуваат на ивицата од трпезата туку истите се пренесуваат до оние од кои била набавена храната, до оние кои ја приготвиле или до оние кои имаат за задача да ја контролираат, инволвирајќи на тој начин се повеќе луѓе кои сакаат да ни се приклучат како членови или поддржувачи. Спонтаноста на процесот произлегува од едноставно контемплирање околу вкусот на одреден производ кое ни создава прашања за подготовката, начинот на консумирање, производство и дистрибуција, па потеклото, поврзаноста со локалната заедница, но и влијание кон животната средина, а пред сѐ влијанието кое го има нашиот секојдневен избор на храна врз погореспоменатото. И кога сето ова треба поедноставено да се дефинира, ние „слоуфудашите“ го одбираме терминот „еко-гастрономија“.

M365: Проектот зад Буковската пипер со локално обележје во Буково зад себе крие поинаков конпцет за маркетинг. Како ја добивте идеата да го креирате овој производ и кои се вашите планови за во иднина, дали да очекуваме нови производи со заштитено локално обележје од Македонија?

Кога двајца од активните членови во една релативно мала организација неизмерно го сакаат местото од кое потекнуваат, а кое истовремено има богата историја и традиција врзана токму со еден производ, невозможно е да не се развијат идеи како истиот да се унапреди. Би сакала и да истакнам дека не го креиравме овој производ, само го поттикнавме неговото опстојување, преку поддршка на производителите и укажување на тоа дека во своите раце имаат производ со голема вредност и секако промоција. Тоа во принцип го работи Слоу Фуд и на светско ниво – зачувување на локални производи, раси или сорти кои се на работ на исчезнување, а кои имаат долга традиција на производство или одгледување.

За жал, во Македонија имаме многу производи, техники на производство или преработка кои се веќе заборавени, многу сорти на зеленчук и овошје кои се веќе исчезнати, но и раси на животни чија бројност е на незавидно ниво. Затоа ние како организација, досега имаме мапирано 36 такви производи во каталогот „Арка на вкусови“ и уште толку кои чекаат да бидат внесени. Во овој дел можеме уште еднаш да и заблагодариме на нашата земја, бидејќи сеуште има доста производи кои очајно ги чува во прегратките на некои падини и села, а кои во себе носат потенцијал да добијат заштитена географска ознака или ознака за потекло и така да се приклучат на светските трендови

M365: Кои цели и активности се во основата на Вашата маркетинг стратегија?

Дефинитивно, промоција на „добра, чиста и правична храна“. Истовремено тоа е мотото на „Слоу Фуд“ и најдобро ги отсликува принципите на кои се заснова храната која сакаме да биде достапна до секој. Имено „добра“ храна би била онаа која е квалитетна, вкусна и здрава; „чиста“ онаа која не ѝ штети на околината, а „правична“ онаа која е достапна по добра цена за консументите, но достоинствена и за производителите. Пред сѐ, промоција на производи кои се добиени со почитување на човековото здравје, животната средина, благосостојбата на животните и локалната гастрономска култура произлезена од локалните генетски ресурси. И скоро секогаш, тоа го правиме преку сетилата. Доколку вкусувањето не е случај, тогаш преку разновидни печатени материјали на сцена ги ставаме фотографиите кои успеале да ја доловат блиската поврзаност на производителите, готвачите или консументите со храната.

Од друга страна, радо го користиме концептот на описни етикети кои како такви можат да ја раскажат приказната што зад себе ја носи некој производ или да ја опишат врската со идентитетот на пределот од кој потекнува производот. На овој начин, се надоврзуваме и на една друга маркетинг стратегија – градењето директни врски меѓу производителите и потрошувачите, преку едукација на потрошувачите при што тие стануваат копроизводители; преку кратење на синџирот на дистрибуција со организирање саеми и пазари на фармери; преку локални ресторани и готвачи кои ги користат овие производи.

M365: На какви проекти работите во моментот?

Моментално најголемиот акцент го имаме ставено врз развојот на Президиумите. Тоа се наши проекти кои во фокусот го имаат зачувувањето на некој генетски ресурс или техника на производство. Градењето на нивните капацитети до степен каде производството на, ете, слаткото од диви смокви, буковската пипер, сирењата од Маврово-Реканскиот регион, медот од македонската медоносна пчела или грозјето Станушина ќе биде самооддржливо, производителите доволно мотивирани, а производите препознавани на пазарот е наша цел. Исто така, мапирањето на производи за Арката на вкусови, производи кои се поврзуваат со специфична област, со колективната меморија и идентитет и со локалните традиции е нешто кое го работиме континуирано. Ја користам оваа прилика да ги повикам читателите да дадат свој придонес во откривањето на овие производи, преку контактирање на локалниот конвивиум на Слоу Фуд или директно на интернет страницата на Слоу Фуд Фондацијата за биодиверзитет.

Исто така, моментално работиме и на развој на едукативни програми за деца и возрасни, дефинирани како кратки курсеви наречени „Мастер на храна“. Иако започнавме со три теми, спонтано стигнавме до пет теми кои за прв пат беа промовирани на овогодинешниот настан „Тера Мадре Македонија“.

M365: Што може да очекуваме од вашата организација во блиска идина, како планирате да се развивате како организација и кои се клучни активности кои ќе бидат во вашиот фокус во рамките на државата и надвор од неа?

Како неизбежен дел од дејствувањето на Слоу Фуд во нашата земја се појасна е потребата од организациско зајакнување на структурата на мрежата и нејзино понатамошно ширење. Дури и активностите кои наголемо наѕираат на отворена врата – дефинирањето и пренесувањето на неколку концепти на македонско тло како Пазари на фармери, Слоу Фуд Травел и Алијансата на готвачи, која за почеток постигна исклучителна соработка со светски познатиот готвач Џанфранко Киарини, повторно укажуваат на потребата од интегрирање во мрежа во границите на нашата држава.

Целта ни е да ја доближиме филозофијата на Слоу Фуд до секој производител и консумент на целата територија на Македонија, да градиме посреќни заедници и подобра иднина за сите нас. За оваа цел наскоро започнуваме со нова кампања.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.