• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Friday, May 9, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Интервју со Предраг Стојковски: Веќе 15 години Нова Солутионс е сведок на развојот на дигиталниот маркетинг во Македонија

16/11/2022
in Во фокусот, Интервјуа, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Современиот маркетинг не можеме да го замислиме без користење на дигиталните медуми и платформи како основен канал на комуникација. За развојот на дигиталниот маркетинг во Македонија разговаравме со Предраг Стојковски, директор на Нова Солутионс – компанија која е пионер на дигиталниот маркетинг во Македонија, a која оваa година прославува 15 години oд своето работење.

M365: Веќе 15 години Нова Солутионс е сведок на развојот на дигиталниот маркетинг во Македонија. Споделете со нашите читатели, каква беше тогаш состојбата на дигиталниот маркетинг во Македонија?

р е к л а м а

Предраг: Искрено, ме замисливте. :) Обично кога ќе имаме прашање како беше пред 15 години, особено кога се работи за развој на дигиталните медиуми, прво што ќе помислиме е дека немаше ништо – споредувајќи го со денешната состојба.

Но, не е баш така. Имено, во тој период (2007/2008), компаниите беа свесни дека им е потребен веб-сајт, a освен тоа на интернет се појавија специјализирани информативни портали, интернет форуми кои беа и сега се доста читани и посетени (Мотика, Кајгана…) и сите тие нудеа можност за промоција – дали преку банери или преку промотивни текстови.

Социјалните мрежи срамежливо се појавуваа: MySpace беше популарен, Twitter  исто така, но не беа сериозно земени во предвид како маркетинг канал на комуникација, барем не во нашата држава.

Дури со појавата на Facebook почна малку повеќе да се размислува за користење на дигиталните медиуми во маркетинг цели и да се креираат планови и стратегии кои што ги опфаќаа можностите на дигиталните медиуми во вкупната маркетинг стратегија и комуникација.

M365: Каков беше интересот на компаниите за промовирање на дигиталните медиуми во тој период?

Предраг: Компаниите, и тогаш и денес, се претпазливи во поглед на користење на новитети. На почетокот нашите клиенти беа компании и институции кои што веќе имаа веб-сајтови и нашата улога беше истите да ги одржуваме. Од време на време имавме барања да се направи некој банер за промоција по пат на портали или некој промотивен текст.

Гледајќи ја зголемената популарност на Facebook и Twitter одлучивме на компаниите да им понудиме промоција на овие социјални мрежи. Компаниите, како што споменав, со скепса го гледаа овој начин на промоција и сметаа дека на тие мрежи се претежно деца кои немаат попаметна работа, па губат време на Facebook.

Денес,  тие „деца“ имаат 30 и повеќе години.

Првата компанија која се осмели да влезе во таква „авантура“ беше Битолската млекара, со своите брендови БиМилк и БиФрут, а подоцна и со Баланс+. Воедно, ова беше и прва македонска кампања на социјалните медиуми, а ние бевме први social media управители на профили на социјалните мрежи.

M365: Со кои предизвици се соочивте во текот на работењето на првите кампањи?

Предраг: Предизвиците беа навистина големи – пред сé тоа беше нешто сосема ново на македонскиот пазар. Луѓето на социјалните мрежи поинаку реагираат на реклами отколку на реклами во конвенционалните медиуми.

Фејсбук профилите наменети за компаниите сé уште беа нешто ново и за самата платформа и често пати се случуваа грешки, многу почесто од денес.

Основниот предизвик со кој што се соочивме тогаш и со кој се соочуваме и денес е како да искреираме кампањи кои што ќе ангажираат поголем број на фанови. Во тој период Фејсбук нудеше опција за креирање на апликации (наградни натпревари/предизвици) поврзани со самиот бренд. Ја искористивме таа опција за креирање на првата Фејсбук апликација во Македонија за БиФрут, за потоа да креираме Фејсбук апликација за новиот производ на компанијата Магрони – Добра вода баланс.

M365: Но, денес не сте познати само по креирање на кампањи на социјалните мрежи. Како течеше равојот на компанијата?

Предраг: Точно, денес покрај креирањето на кампањи на социјалните медиуми, која е наша основна услуга, нудиме и услуги од областа на графичкиот дизајн (брендирање/дизајнирање на пропагандни материјали и слично), креирање на корпоративни видеа, како и дизајн на веб-страници.

Развојот си одеше по некој природен пат – за креирање на добри маркетинг кампањи потребно е да имаме и добри графички дизајнери за креирање на креативи кои ќе го привлечат вниманието на публиката, поттикнувајќи ги на одредена акција/ангажирање.

Во 2015 година имавме нов предзвик да креираме комплетно брендирање на една мала пчеларска фарма. Тогаш мала фарма, а денес сериозен производител на мед и медни производи – Зоралек Маринковиќ од Кавадарци. За нив креиравме лого, етикети и слоган, а освен тоа ги именувавме и производите кои беа повеќе од десет.

Потоа, во 2019 година се соочивме со нов предизвик – креирање на корпоративно видео. Тогаш бевме ангажирани од компанијата СА-МО Бионатура од Виница, компанија која се занимава со производство на полнети пиперчиња. Проектот беше поддржан од Европската банка за обнова и развој, исто како и проектот за брендирање на компанијата Зоралек.

M365: Како го гледате развојот на дигиталниот маркетинг во Македонија?

Предраг: Предизвикувачки. Имено, дигиталните медиуми имаат тенденција на прединамичен развој кој што бара поголема фокусираност, континуирана едукација и следење на трендови. И тоа не само на маркетинг агенциите, туку и на други компании.

Сега, според мене, се соочуваме со два важни предизвици – “Genaration Z” со нејзините нови навики од кои што произлезе и новата социјална мрежа TikTok.

Предизвикот е како да се прилагодиме на новите трендови на комуникација по пат на социјалните мрежи, особено на Инстаграм и ТикТок. Овие две платформи користат видео како начин на комуникација, ТикТок тоа го прави исклучиво преку видеа. Денес не е доволно само да се направи убава фотографија или дизајн, туку се оди на креирање на видеа кои што ќе го задржат вниманието на корисниците, а во исто време ќе ги пренесат вредностите на брендот.

Во кратки црти – она што Facebook беше пред 15 години, тоа е денес TikTok.

*********
Му благодариме на Предраг за отстапеното време, а на агенцијата Нова Солутионс им посакуваме уште многу години успешна работа!

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.