• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Monday, June 2, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Каква е врската меѓу среќата и донесувањето на одлуки?

30/04/2018
in Extra 5, Во фокусот, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

3063066-poster-p-1-the-science-backed-way-to-be-happier-by-making-better-choices

Отсекогаш постоел јаз меѓу посакување на најдоброто и прифаќање на она што не задоволува.

Како вие ги донесувате одлуките? Некои луѓе се трудат да ги пронајдат апсолутно најдобрите опции (“максималните”). Други (“satisficers”), имаат збир од критериуми, се одлучуваат за првата опција и се задоволуваат  со многу помалку…

р е к л а м а

Додека чекањето на најдоброто изгледа добро, истражувањата на колеџот Swarthmore покажаа дека оние што се задоволуваат со помалку се посреќни за разлика од оние кои се стремат да ја искористат опцијата која нуди максимум.
Ова е вистинито заради две причини. Прво, луѓето кои го сакаат најдоброто за себе се склони почесто да се жалат или да си префрлуваат нешто на себе си. “Ако се обидувате да пронајдете работа која ќе биде најсоодветна за вас т.е најдобра, а едноставно сте имале лош ден, повторно ќе мислите дека мора постои таму некаде нешто подобро за вас!” кажува Бери (Barry Schwartz), професор во Калифорниа на овој универзитет и автор на – “Парадоксот на избори “(The Paradox of Choice).

Оние што го бараат максимумот, исто така имаат тенденција да се споредуваат себе си со другите. “Ако сте во потрага по најдоброто, социјалната компарација е неизбежна,”вели Шварц (Schwartz). “Но никако не постои начин со кој ќе дознаете што е најдобро.” Зависта во кратко време ги прави луѓето несреќни.

Оттука произлегува прашањето: дали луѓето кои бараат максимално најдобри опции за себе, може да станат луѓе кои се задоволуваат со нормални добивки. Може ли да се научи како тоа да се постигне?
Веројатно, но треба да се работи на тоа. “Она во кое верувам е дека нештата може да се сменат и тоа секако не е лесно,” кажа Шварц (Schwartz). Еве неколку начини како да ја направите таа промена.

Бидете практични
Мудроста кажува дека “идејата за најдобртоо е бесмислена. Не постои најдоброто,” вели Шварц (Schwartz). Платонските идеали во овој свет не постојат. Освен тоа, сите ние живееме со ограничувања. Најдобрата куќа, ако постои, нема да може да ја купите со својот буџет. Подобро, наместо да се фокусирате на најдоброто, почнете да носите одлуки со практични и остварливи критериуми. Дали куќата е во близина на вашето работно место? Дали градината е доволно голема за вашето куче? Бидете искрени. Можеби сакате куќа која изгледа импресивно, и тоа е добро да ја ставите на вашата листа заедно со нештата кои ви се важни. Се што ги задоволува вашите критериуми ќе биде добро. “Она што е доволно добро, речиси е секогаш доволно добро,” посочи Шварц.
Пронајди го во себе човекот кој е задоволен
Според скалилото на Шварц (Schwartz), луѓето го менуваат начинот на носење одлуки постепено и во континиум “Никој не трага по максималното за се“ вели тој. Можеби ќе потрошите месеци за да најдете најдобар автомобил, но во ред е ако купите било каква тоалетна хартија која е на продажба. Според тоа, ваша задача не да научите нова вештина, туку да ја трансферирате вештината која веќе ја имате.

Почнете со не толку “важни“ одлуки одлуки.Кога ќе почувствувате тенденција дека трагате по максималното, на пример трагате по совршениот џемпер, забележете го тоа и изберете еден што повеќе ви се допаѓа. Потоа оценете дали има некакви недостатоци. Знаци за тревога? – Нема да има. Тогаш гледате дека нема светот да пропадне ако вие го имате доволно добриот џемпер, а не совршениот.
Бидете сигурни дека сте на чисто со минималните барања, исто така. “Вие буквално можете да го намалите вашето време на работа на нешто од неколку часа на една минута, кога ќе сватите дека нешто не треба да се направи совршено. ” кажа Елизабет (Elizabeth Grace Saunders), тренер за организација на време и автор на – Како да го инвестирате вашето време како пари.

Сменете ја вашата референтна рамка
Проблемот со социјалната компарација со луѓето е тоа што поголема е веројатноста тие да се споредуваат со оние што имаат повеќе отколку со оние што имаат помалку. Па, тоа прави да се чувствуваат мизерно. Но свесно, може да го промените тоа и да оцените со кого да се споредувате. Има многу причини да пробате да се оттргнете од социјалните медиуми на некое време, а ова е една од нив. Социјалната “детоксикација“ е исклучително препорачлива. Учењето да се биде среќен со помалку, е еден чекор.

Правилно делегирање
Ако имате проблем при донесување одлуки, тогаш “одлучете кога треба да одлучите“, вели Шварц. Ангажирајте декоратор кој ќе ви покаже две опции за осветлување. Ако планирате веднаш да повикате некого за консултација, тогаш обратете се кај пријател кој избрал само едно осветлување и е задоволен со тоа. Можете да го прашате келнерот која салата повеќе му се допаѓа и да ја изберете таа.

Планирајте го вашето време
Времето е ограничено, и максимизирањето подразбира трошење на времето во донесување одлуки а помалку уживање во тоа што сте го одлучиле. Сандерс (Saunders) препорачува креирање на груб план за целата недела или тековниот ден, па селекција за избирање на приоритетни и помалку важни задачи.
“На пример, најважна задача може да биде преглед на договор склучен со голема фирма,” објаснува Сандерс (Saunders). “Едноставна или не толку важна одлука може да биде избирање на ручек од менито, кога сте на пауза со вашите колеги“. Тогаш одлучете за секоја задача по колку време да потрошите. Планирајте повеќе време за важните или приоритетни одлуки, а помалку за оние кои се споредни. Во секој случај, ограничете го времето.
И за најмалите и споредни нешта донесувајте брзи одлуки и не трошете повеќе време за одлука повеќе од 10 минути. Пример на која локација да биде ручекот, вели тој! Како и да е, гледајте сите активности да ги завршувате на време!

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.