• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, May 11, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Кој ги мери рејтинзите на ТВ станиците во регионот?

24/12/2014
in Во фокусот, Маркетинг & Адвертајзинг
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Во изминативе неколку денови и недели, најактуелен, би рекол, процес, кој се одвива на македонското медиа-маркетинг небо е оној што е насочен кон изборот на агенција за мерење на ТВ рејтинзите, откако Агенцијата за аудио и аудио-визуелни медиумски услуги одлучи да го раскине договорот со досегашната агенција AGB Nielsen и да започне постапка за избор на нова.

Во меѓувреме беше формирана и Македонската медиумска асоцијација на приватни национални телевизии (ММА) во која влегоа сите 5 национални телевизии и која иницираше формирање на т.н. комитет на индустријата во чии рамки треба да се овозможи координација на ТВ станиците, маркетинг-агенциите и огласувачите, кој исто така има што да каже при изборот на нова агенција за мерење на ТВ рејтинзите.

TV rating

р е к л а м а

Како што се одвиваат сите активности на терен така и од време на време се појавува по некој “фаворит“ за рејтинг агенција во јавноста. Досега се изнаслушавме за барем 3 “сигурни победници“ и неколку комбинации, но во прилог на овозможувањето фер позиција кон сите аспиранти за оваа улога решивме јавно да не “шпекулираме“ за исходот и да ги пренесуваме само официјалните исходи.

Секако, ова не значи дека сме затворени да дадеме простор на сите засегнати и како единствен домашен медиум кој од блиску ја следи медиа-маркетинг индустријата јавно ги покануваме сите кои имаат што да кажат на оваа тема да ни гостуваат со колумна или текст.

Во меѓувреме решивме да направиме еден преглед на агенции кои ги вршат мерењата во соседните земји и таму ситуацијата е следна:

БУГАРИЈА

– Во моментов во Бугарија има две агенции кои ги мерат ТВ рејтинзите. GARB (Gfk Audience Research Bulgaria) и  MediaResearch (која дојде пред неполна година).

Претходно исто така беа две, GARB и TNS, ама годинава GARB го купи TNS и пред да влезе MediaResearch едно време беа и сами на пазарот.

Националната телевизија (bTV) ги користи GARB (кои го купија TNS) а најголемата приватна телевизија Нова (дел од шведскиот медиа гигант MTG) ги користи MediaResearch.


СЛОВЕНИЈА

Состојбата со Словенија со која толку многу сакаме да се споредуваме (а пазарите ни се небо-земја) е следна:

Рејтингот на ТВ станиците таму го мери AGB Nielsen кој најмногу им наплаќа на ТВ станиците (околу 80% од приходите) а на агенциите им наплаќаат во зависност од нивниот промет на ТВ станиците, кој го мерат на начин, да гледаат нивните клиенти.

Ако на пример клиентот XY потроши 5.000 GRP годишно, цената е XX.
Ако клиентот потроши 10.000 GRP цената е повисока итн..

потоа сето тоа го собираат и одредуваат цена за агенциите.
Колку е голема оваа “играчка“ ваму, доволна е бројката од околу 2,3 милиони евра приход – колку што Нилсен оствариле во 2013 година.
Најголемите две медиа агенции во Словенија плаќаат помеѓу 60-80.000 евра годишно, а помалите значително помалку.

ХРВАТСКА

Во Хрватска, исто така, постои само еден провајдер на телеметрика – AGB Nielsen. Методологијата е пиплметри.

Услугата се плаќа по принципот на rate card и одреден попуст. Rate card-от е направен по степени кои се одредуваат врз основа на агенциското портфолио на ТВ клиенти/огласувачи, а по број на GRP во комбинација со insertion.

Агенциите плаќаат на 12 месечни рати.


БОСНА и ХЕРЦЕГОВИНА

Во БиХ во моментов работат две агенции Mareco Index Bosnia (MIB) и Nielsen. Ниелсен е доминантна агенција на пазарот.

Цените варираат. Орентациона цена за ТВ станиците е околу +/- 2.000 евра за детален извештај за гледаноста и помеѓу 400 и 1000 евра за ад-хок поедноставни извештаи.

СРБИЈА

Во Србија мерењата исто така ги врши AGB Nielsen. Методологијата е пиплметри.

Нивниот ТВ пазар се цени на некои 85 милиони евра за кои се натпреваруваат  278 тв станици (6 национални).

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.