• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Saturday, May 10, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Колку пари од реклами прават македонските веб портали?

03/08/2018
in Во фокусот, Најнови вести, Парите во нашата индустрија
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

При изработката на оваа аналза најголем предизвик ни претставуваше фактот да определиме кои портали ќе ги вклучиме во естимацијата имајќи го во предвид фактот што на пазарот има повеќе од 120 интернет медиуми кои се борат за “залак“ од огласувачкиот “колач“ во Македонија.

Голема помош добивме од најголемите медиски агенции кои ни асистираа во задачата да ги идентификуваме сајтовите кои се најзастапени во барањата на нивните клиенти и согласно на тоа најмногу пати вклучувани во нивните медиски планови. Затоа како репер кои сајтови ќе ги разгледувавме, тимот на Маркетинг365 се водеше од инпутот кои сајтови се најзастапени во комерцијалните огласувачки кампањи од агенциите кои ги застапуваат топ огласувачите во земјава.

р е к л а м а

Од анализта ги исклучивме компаниите кои стојат позади порталите на медиумите од друг тип (принт, ТВ, радио), порталите кои воглавно се финансиираат од донации и порталите чии издавачи се здруженија на граѓани. Дел од приходите на компаниите кои стојат позади сајтовите, доаѓаат и од други активности кои не се примарно поврзани со услугата “огласување“ и “сервиси“ на нивниот портал, па затоа од некои од сајтовите побаравме и “прочистување“ на вкупните приходи и одвојување на бројката потребна за оваа анализа. Им благодариме на сите агенции и портали кои несебично помогнаа и се вклучија во истражувањето.

Така, кога се разгледуваат приходите за 2017 година на 30-те најзастапени портали во комерцијалните огласувачки кампањи позади кои стојат вкупно 24 издавачи (по азбучен ред подредени: Емедиа Груп (Фемина и Гол), Црнобело Медиа (ЦрноБело), Ариес Медиа (Дерби), Дигитрон 365 (Маркетинг365) ДМС комуникација (Скопје Инфо), Виртувио (Пулс24),  Медиа Груп Мотика (Мотика), Спорт Инфо Медиа (Екипа),  Њу Медиа Комуникејшнс (Пресс24), Ем медиа (Курир), Еф-три (Факултети и Деца),  Иновативност (Иновативност), ИТЕА (Дејли), Кајгана Медиа (Кајгана) Кафе Пауза Медиа (Кафе Пауза), Клип Медиа (Макфакс, Грид, А1ОН, Репортер), ОНЛАИН Експерт (Бизнис Вести), Портал Њуз (МКД.мк), Скај Пресс (Центар), Тајм-Борг (Тајм),  Точка Медиа (Точка), Трендоленд (ОФФ.нет.мк), Фактор Портал (Фактор и Женски Магазин) и Честито Продукција (Паника.бе) се доаѓа до бројката од 121 125 499 денари или 1 969  520 евра – вкупни приходи за 2017 година.

Кога се споредуваат остварувањата во 2017 со претходната 2016 година, радува фактот што кај мнозинството сајтови (70% од сајтовите) е забележана подобра приходна страна – што значи дека инвестирањето во огласување кај мнозинството веб портали се зголемило.

Ако сакаме да направиме проценка за целиот дигитален огласувачки пазар, на оваа бројка од речиси 2 милиони евра вкупни приходи на топ 30-те најзастапени портали во огласувачките кампањи треба да се вкалкулираат и останатите буџети кои се издвојуваат за останатите портали, оние потесно специјализираните кои воглавно заработуваат од директни договори со компании и институции и секако оние што влегуваат преку некои домашни и странски адвертајзинг мрежи.

Сепак, иако бројките во домашниот дисплеј пазар забележуваат пораст во континуитет изминативе неколку години – тој е минимален и минорен во споредба со буџетите кои се одвојуваат на другите огласувачки канали, телевизијата пред се.

Чисто за споредба, во 2017 година ТВ Сител остварила приходи од 7,3 милиони евра, ТВ Канал 5 од 3,3 милиони евра а ТВ Алсат-М од 2,5 милиони евра. Значи секоја една од топ 3 телевизиите во Македонија има повеќе приходи од топ 30-те портали во Македонија заедно.

Дополнителен проблем за домашните портали претставува и се поголемиот замав на огласување на големите  светски платформи како Гугл и Фејсбук каде според естимациите на дел од агенциите веќе оди над 45% од вкупниот дигитален буџет а кај некои клиенти изнесува и +80%.

Овој негативен тренд на се поголемо одлевање на буџетите надвор од домашните веб портали кон Фејсбук и Гугл, единствено може да се забави со успешно завршување на процесите и иницијативите кои се насочени кон стандардизација, професионализација и поголема транспарентност на онлајн медиумите – Етичкиот Кодекс и трета независна страна за мерење и анализа на пазарот – што се очекува дека ќе даде поголема доверба и кредибилитет во онлајн огласувањето во земјава воопшто и повеќе мерливи параметри (потврдени од трета страна) за вкупниот досег на огласувањето и профилите кои се таргетирани.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.