• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, June 1, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Колумна на Предраг Николовски: Генерација Z

12/11/2018
in Во фокусот, Колумни, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Пишува: Предраг Николовски

„Децата Зед“, генерацијата родени после „Millenials” т.е 1997 година го заслужуваат вниманието на сите маркетери и трговци бидејќи тие се оние кои во иднина ќе ја менуваат играта.

р е к л а м а

Овој пат како пример повеќе ќе ја користам индустријата во која работам, а тоа е автомобилската индустрија. Таа како една од најстарите трговски индустрии на модерното време, во последните децении најмалку го има променето моделот на трговија на своите производи. Иако производите драстично се променија, начинот на продажба остана ист. Се уште купувачот пред да се одлучи за купување на возилото мора физички да го допре и испроба. Он-лајн продажбата на автомобили со години е добра теорија која никогаш не стана пракса.

Генерацијата Z, се оние од кои се очекува да ја променат играта. Тоа се индивидуи кои растат рамо до рамо со интернетот. Се’ што прават е дигитално, од дружење со друштво, до учење во училиште, игри, забава, и сето тоа зависи од гаџетите кои ги користат.
Затоа, секој маркетер кој сака да комуницира со оваа генерација логично е тоа да го прави преку дигитални канали. Последните анкети и истражувања на студентите од оваа генерација низ светот покажуваат дека тие се многу по комплексни од сегашните маркетинг сфаќања за нив. Претходните генерации како „Millenials” во „дигиталната комуникација “ гледаа нешто возбудливо и ново, за Ген Z ова е сосем нормално. Значи Ген Z се до толку навикнати на дигиталните огласи што развиваат способност да ги игнорираат (ad blindness). Секој маркетер би рекол за најлесно да дојдеш до оваа категорија тоа би биле социјални мрежи, но тоа не е комплетно точно. Со податоците од истражувањето “UNiDAYS” имаме факти кои велат дека за Ген Z  се поефектни надворешните дигитални места за огласување. Преку социјалните медиуми Ген Z ги добиваат вестите. Тие се спремни да платат за апликација, доколку со неа ги исполнуваат нивните лични цели. Преферираат да читаат hard-copy наспроти дигитален формат книга. Ген Z ретко гледаат телевизија и оваа категорија е комплетно заменета со „on-demand“ платформите, како Netflix.

Тие пребаруваат, анализираат, споредуваат и истражуваат он-лајн, но не се откажуваат од непосредното купувачко искуство. Затоа оваа генерација сака да купува  лице во лице во не-традиционални услови како на специјални изложби, Pop-Up shop настани и неконвенционален тип на продавници. Тие се информираат преку социјалните медиуми, го истражуваат производот и НЕ го нарачуваат он-лајн (let the war with e-commercilasts start)J.  Добро информирани, Ген Z потрошувачите се  упатуваат точно на местото каде што знаат дека ќе можат да го погледнат, испробаат и да го купат производот..

Интересно е што за разлика од претходните генерации кои ќе ги проверат сите можни локации каде може да се најде бараниот производ (и под дрво и под камен), Ген Z оди само на 2 до 3 места каде што сигурно производот е достапен.

Како би изгледало ова? Г-дин Ген Z пристигнува во салон за автомобили со својот е-скутер (нормално) го дипли и влегува во салонот. By the book, продавачот првите минути го остава клиентот за да види кон кој производ ќе се движи пред да му пристапи. Овој тип на клиент знае конкретно за што дошол. Тој веќе е внатре во автомобилот каде што ги опипува материјалите на возилото. Продавачот воочува дека купувачот веќе знае што бара. Во некои случаи се претпоставува дека купувачите од Ген Z ќе бидат поспремни со информации и факти од самите професионални продавачи. Спомнав дека Ген Z оди само на неколку места од каде потенцијално набавува и тука предизвикот за луѓето од продажба е уште поголем. Притоа за  продажбата да биде успешна од огромна важност ќе биде искуството и емоцијата која ќе ја добие Ген Z. Затоа точките на продажба мора да бидат опремени да овозможат тестирање на сите технологии и својства како virtual и augmented reality, достапност на целосната палета која ја нуди брендот. Атмосферата која ќе ја овозможи просторот и персоналот се со цел да се постигне максимално позитивно искуство. Креативните начини на финансирање ќе имаат многу важна улога за кои исто така Ген Z ќе бидат претходно информирани. Секоја дополнителна погодност која продавачот би ја извадил од ракав би била можеби одлучувачка во изборот. Што повеќе информации, тоа подобро. Овие купувачи ќе истражуваат, ќе бараат луѓе со претходно искуство, ќе гледаат видеа за производот. Нема ништо што може да се сокрие.

Повеќе од претходните генерации, на Ген Z им е важен светот и она што го застапуваат брендовите. Секој што сака да комуницира со нив ќе треба да користи балансиран пристап бидејќи им значи суштината на пораките.

Тие се дигитална генерација со важни традиционални вредности, а тоа е нешто што ни дава надеж дека она што е квалитетно ќе продолжи да се применува и надградува.
Се гледаме во иднината! ✌

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.