• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Saturday, May 10, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

MediaVoice – Младен Чадиковски: 2018-та е пропуштена, следната година мора да донесе пресврт на медиумската сцена!

10/12/2018
in #M365Voice, Интервјуа
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn
Младен Чадиковски

M365: Каква година беше 2018 за новинарството, за медиумскиот пазар?

2018 та беше година на нови предизвици во која многу очекувавме, а малку работи се остварија, глобално зборувам во медиумската сфера. Новинарската фела имаше високи очекувања дека медиумски реформи во Македонија ќе се случат а со тоа новинарите и медиуми ќе имаат подобри и пофер услови за работа. Системските реформи во МРТ, во медиумскиот регулатор како и прашањата околу социјалните и работничките права на новинарите останаа нерешени.

Знаете, најголемите медиуми долги години во Македонија имаа стопан, еден вид главен уредник, супервизор врз случувањата и работите на редакциите, и добар дел од нив продолжија така да се однесуваат, само го сменија стопанот. Во такви непазарни услови на функционирање верувајте дека медиумскиот пазар во моментов се соочува со можеби најтешкиот период на функционирање, говорам од финансиски аспект. Ниски цени на реклами, шунд по програмите, турски серии… Нема напредок во телевизиската програма, освен со ситни проблесоци. Новинарството во Македонија е пред силен предизвик, да почнеме полека да го враќаме на вистинските патеки. За тоа ќе треба малку време, но чинам дека има волја и енергија за тоа и сега е најдобро време да се почне со тој процес.

р е к л а м а

M365: Што е она по што ќе ја паметите 2018 во Телевизија 24, каде сте главен и одговорен уредник?

Телевизија 24 во тој и таков пазар плива сигурно, се етаблиравме како главен стожер во информативниот дел, а воведовме и серија новитети. Имавме истражувачки емисии, направивме и емисија за млади, покрај веќе востановените дебати. Ја зацврснавме довербата на гледачите и остануваме добронамерен критичар, било која власт да е во прашање. Ќе бидам и малку самокритичен, следното на што треба да се фокусираме уште повеќе се истражувањата, знаете за се треба време, новинарската школа во Македонија допрва треба да се враќа, а оваа нова генерација на новинари треба да биде носител на промените. Сега треба да им го покажеме патот.

Особено сме горди што сме прва телевизија која по пауза од многу години донесе една од најсилните лиги во фудбал – Бундес лигата, или што ја имаме формула 1. Тоа не прави  поразлични од сите останати. Правиме доста нови чекори кои ги најавувам за многу наскоро, паралелно со прославата на 8 та годишнина од раѓањето на телевизијата.

M365: Како гледате на симбиозата помеѓу ПР и маркетинг агенциите и медиумите во Македонија?

Искрено кажано, нема некоја сериозна симбиоза во тој дел. Во огромен дел и маркетинг агенциите се одговорни за сиромашната тв понуда. Нема сериозен тв продукт без квалитетен и добро платен маркетинг. Јас сум свесен дека агенциите исто така го делат проблемот со слабата економија, но мора да направат поттик повеќе за зголемување на цените на рекламите. Во спротивно ќе се случува тоа што се случува – парите од маркетинг се одлеваат на странски канали, затоа што таму има поквалитетна програма, спорт и се останато. Не е нормално ниту една национална телевизија да нема некоја силна светска лига во фудбал на пример, или преносите од репрезентација да одат на странски канали со коментатори на странски јазици. Така да, пред целиот медиумски сектор претстои едно рекомпонирање.

M365: Која пракса на ПР професионалците ја почитувате најмногу, а која пракса Ви смета најмногу?

Сакам професионален однос. ПР индустријата е нормален сегмент на општеството но таа е спротивставена на новинарството. Новинарот се труди да ги открие слабостите во општеството, ПР стратезите се обидуваат да наметнат мислење и перцепција. Кога е тоа во нормални рамки и со меѓусебно почитување, се е во ред. Станува проблем ако некој сака да ја потцени интелигенцијата на новинарите. Тоа ми пречи.

M365: Какви се Вашите желби за годината што претстои, а се поврзани со медиумската индустрија?

Медиумската индустрија во годината пред нас, повторно ќе се соочи со проблемот за кој веќе кажав, недостаток на доволно пари и малиот пазар а со тоа и кревкоста да се одолее на притисоци од страна на центрите на моќ. Време е за една нова медиумска стратегија која треба да ја организира нашиот еснаф со вклученост на сите релевантни чинители.  Владата и Парламентот, исто така, имаат сериозна одговорност да придонесат кон креирање на поволен амбиент за работа на новинарите и медиумите. Владата да понуди квалитетни законски решенија со вклученост на новинарите, а парламентот да не ги кочи процесите. Второ е целосна имплементација на законите на неселективен начин. Функционирање на правото на неселективен начин. Создавање пазарни услови за работа без некои да бидат привилегирани. Ако има квалитетни закони во согласност со стандардите на ЕУ, и неселективен пристап, новинарите и медиумите ќе бидат послободни, а со тоа и покритични. Критиката е предуслов за поуспешно функционирање на институциите.

M365: Вашето име се споменува како иден претседател на ЗНМ, здружението што последните години успеа да се наметне како фактор што може да влијае на промените во секторот. Има ли вистина во шпекулациите?

Новинарите ќе одлучат кој треба да биде иден претседател на оваа значајна институција. Велам значајна зошто новинарската професија е слободна, а ЗНМ дава можност за здружување, каде полесно би се остварувале одредени индивидуални или колективни права. Тука е и синдикатот. Има потреба за зголемување на новинарската солидарност и подобрување на етичките принципи. Освен тоа, младите новинари заслужуваат поголема поддршка од своите поискусни колеги и се ова мислам дека може да се прави преку ЗНМ. Новинарството да се врати во редакциите. Потребно е ЗНМ да продолжи да биде критична организација. Да не допуштиме власта или регулаторот или другите центри на моќ, да ја загрозат слободата на изразување и да влијаат на независноста на медиумите. Затоа е потребно е да се обезбеди континуитет на работата на ЗНМ. На наредното собрание на ЗНМ кое ќе се одржи на 15ти декември, на барање на повеќемина колеги со кои разговарав ќе бидам еден од кандидатите за прв човек на здружението.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.