Огласувањето стана главна основа на стратегијата на Spotify, а како функционира една од најпопуларните платформи за стриминг денес – дознајте во новата епизода на SoMoCast
Во осмата епизода на SoMoCast, модераторот Никола Врдољак беше домаќин на Осман Хосан, директорот на Spotify за Европа, Блискиот Исток и Африка, кој ни ги откри деловните стратегии на една од најпопуларните апликации која на корисниците им обезбедува богата „библиотека“ со музика преку интернетот. Spotify е шведска платформа основана во 2006 година и нуди пристап до милиони песни од различни жанрови, а корисниците можат да пребаруваат, да креираат свои плејлисти и да споделуваат музика со пријателите.
„Spotify е двостран пазар каде се ангажирани уметници и обожаватели на музика. Во моментов работи во два главни сегменти на приходи од корисниците. Првиот е премиум членството, каде што корисниците плаќаат за претплата што нуди функции како слушање без реклами, преземања за офлајн употреба, подобар квалитет на звукот, неограничено прескокнување и можност за избор на одредени песни. Вториот сегмент е приходите од реклами генерирани преку премиум претплати и други партнерски содржини. Овој проект со две нивоа на апликација овозможува да се привлече широка корисничка база преку бесплатна понуда, а во исто време да се генерираат постојани приходи од премиум претплатниците“ – истакнува Осман.
Ангажманот на корисниците е клучно за она што тие го прават. Во Spotify, тие градат и негуваат култура на креативност и иновации и секогаш се трудат да го подобрат корисничкото искуство. „Обезбедуваме персонализирани плејлисти, препораки, создаваме содржина за да ги задржиме корисниците ангажирани. Нашите корисници се секогаш 100% најавени. Нема случај само да отидете на Spotify и да почнете да слушате музика. Мора да се регистрирате како член, или бесплатен или како премиум корисник, за да го започнете искуството. Ова ни овозможува да собереме многу вредни податоци за да го разбереме однесувањето и преференциите на нашите корисници. Тоа ни помага и да го измериме нивното задоволство и лојалност“.
Огласување во Spotify
Осман е дел од Spotify веќе 10 години и во тој период имал можност да го види целокупниот развој на огласувањето. „Огласувањето стана главен столб на стратегијата на Spotify. Ова не беше случај пред седум, осум години, но додека нашата бесплатна верзија расте, ние се шириме глобално во речиси сите земји во светот. Допирањето до луѓето преку бесплатната верзија станува многу важно. Така, огласувањето ни помага да ја подобриме и прошириме и нашата бесплатна верзија. Затоа инвестираме многу во нашите огласувачки производи. Во сржта на тоа е доставувањето приспособени, ненаметливи реклами до корисниците на бесплатната верзија помеѓу песните. Рекламите се стратешки поставени за време на природни паузи и репродукција, дизајнирани да бидат извонредно искуство. Но, уште поважно, како што дискутиравме претходно, способноста на огласувачите да стигнат до корисниците во вистинско време со вистинската порака станува критична додека собираме податоци за нашите корисници. Сите корисници треба да се логираат на Spotify, за да знаеме кои се тие. Огласувачите можат да ја таргетираат вистинската публика во вистинско време и со вистинското чувство или пригода“.
Влегување во светот на поткастите
Влегувањето на Spotify во светот на поткастите не беше само стратешки потег, туку и возбудливо патување што ја зацврсти позицијата на платформата како доминантен лидер во индустријата за аудио стриминг и создавање содржина. „Нудиме ексклузивна содржина, вклучувајќи оригинални поткасти и ран пристап до одредени епизоди. Исто така, сега нудиме искуства само за претплатници како дел од нашата стратегија за поткастирање. Растот на поткастирањето е плодна почва и за огласувачите, бидејќи со правилно таргетирање и креативен пристап, брендовите можат ефективно да допрат до својата публика во помалку загушен и повеќе личен простор“.
Создавање корисничко искуство
Spotify високо ја цени содржината генерирана од корисниците, како што се плејлисти и препораки, бидејќи тие се основни за обликување на содржината на платформата и збогатување на корисничкото искуство. Податоците генерирани од корисниците вклучуваат широк сет на увиди за корисничките параметри, однесувањето, историјата на слушање и интеракциите со платформата. „Содржината генерирана од корисниците е клучна за нашиот пристап кон персонализацијата, бидејќи игра клучна улога во подобрувањето на корисничкото искуство со тоа што ни овозможува фино да го прилагодиме моделот на препораки. Содржината генерирана од корисниците е повторно во срцето на нашата мисија да го направиме Spotify ваша дестинација за совршено музичко искуство“ – објаснува Осман.
Влијанието на музиката врз емоциите
Spotify неодамна ја објави истражувачката студија Sonic Science 2.0., која што анализираше како длабоката персонализација и интерактивност на Spotify ја прават платформата високо ангажирачка, емоционално стимулирачка и незаборавен медиум, а достапна е на нивниот веб-портал за огласување. Студијата се фокусира на тоа како музиката и нашите емоции истовремено функционираат заедно, односно како музиката влијае на нашите емоции. Студијата дава конкретен доказ за тоа како, на пример, Spotify го збогатува секојдневниот живот на слушателите и како брендовите се поврзуваат со публиката во нивните најзначајни и „потопливи“ моменти.
Можете да слушнете повеќе за Spotify како технолошка и иновативна платформа за стриминг, како и за новитетите во кои компанијата моментално инвестира, во осмата епизода на SoMoCast. Сите новости за SoMo Borac можете да ги следите преку нивниот билтен, на официјалната веб-страница и преку Facebook, Instagram и LinkedIn. Целата епизода од поткастот, кој се реализира во соработка со стриминг платформата VOYO, можете да ја погледнете преку следните канали: YouTube, Spotify, Deezer, Apple Podcasts и Google Podcasts.