• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Thursday, June 5, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Тинк Тенк Аналитика: 84% од студентите поминуваат повеќе од 3 до 4 часа онлајн секој ден, сајбер булингот е присутен и мора да се спречи

21/02/2024
in Extra 5, Во фокусот, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Тинк Тенк Аналитика денеска ги презентираше анализите од истражувањето за „Сајбер безбедност за младите: Зголемување на свеста и унапредување на знаењата на младите и наставниците за сајбер насилството“ кој е подржан од Амбасадата на Канада за Србија, Црна Гора и Северна Македонија. Во своето истражување Аналитика наведува дека речиси половина од вкупниот број анкетирани ученици односно 46,5% биле жртви на сајбер булинг или биле сведоци на истото, а дури 70% сметаат дека треба да се подигне свеста за овој проблем.

Тамара Спасова, Извршен директор на Аналитика, наведува дека иако интернетот е извонредна алатка за комуникација и учење таа носи свои ризици и опасности, особено кога станува збор за сајбер-насилството.

р е к л а м а

„Статистиката од нашето истражување покажува дека 84% од студентите поминуваат повеќе од 3 до 4 часа онлајн секој ден, а значителен дел од тоа време го посветуваат на Facebook, Instagram, TikTok и Snapchat. Токму на овие платформи тие се најчесто изложени на сајбер насилство и вознемирување. Затоа мора заедно да ја подигнеме свеста за сајбер насилството и воведеме нови методи за справување со истото. Сепак драго ми е што учениците се свесни за проблемот и дури 70% од нив сметаат сајбер насилството не е проблем само на децата во училиштата. Тоа е проблем кој не засега сите нас и има далекусежни негативни последици на општеството. Тоа не познава граници на пол, верска и етничка припадност. Ова се универзални предизвици кои бараат наше колективно внимание и усогласена акција“, потенцира Спасова.

Министерот за образование и наука, Јетон Шаќири, кој е на врвот на пирамидата во изнаоѓањето начини и методи на делување и нивно спроведување со цел намалување на сајбер насилството појасни дека преку програмата за стручно усовршување на наставниците, министерството континуирано спроведува обуки за наставници и стручни соработници во училиштата.

„Новото лице на насилството кое станува се поприсутно е сајбер насилството. Дигиталната технологија и мобилните телефони покрај позитивните страни не изложува и кон закани на приватноста и безбедноста. Најранливи се децата и младите. Преку програмата за стручно усовршување на наставниците ние имаме посебен модул за стравување со врсничкото и сајбер насилство, преку обуки за стручните соработници. Со меѓународните организации организираме обуки за сајбер насилниците и наставниците и со Министерството за информатичко општество и администрација во 43 училишта поставивме техничка опрема за ограничено користење интернет. Борбата против сајбер насилството е континуирано и ги прибира реалните состојби кои се вметнуваат во документи за кои потоа правиме мерки како да делуваме. Само доколку сите чинители во образованието и општеството работиме заедно може да изградиме средина во која сајбер насилството е неприфатливо“, рече министерот Шаќири.

Амбасадата на Канада  е неизмерно горда што е поврзана со овој проект, финансиран од „Канадски фонд за локални иницијативи“ затоа што овие анализи се темелот на изготвувањето мерки за намалување на  која ја носи сајбер булингот, рече заменик шефот на мисијата на Амбасадата на Канада, Дејвид Морган.

„Не можеме да ги вратиме социјалните медиуми во нивните кутии но, можеме и мораме да се обидеме да ја ограничиме штетата која може да ја направат на достоинството, честа, умот, имагинацијата и психата на оние кои се под негово влијание. Имаме должност како родители, наставници, граѓани и законодавци да се обидеме да ја поправиме рамнотежата, да ги заштитиме и обезбедиме алатки на оние на кои инаку би можеле да им го нарушат животот од анонимни кукавици и предатори“, истакна Морган.

Маја Христовска, проектниот експерт на Тинк Тенк Аналитика пак ја презентираше анализата која говори дека единствено отворената комуникација дома и со стручните служби во училиштето се позитивниот резултат за надминување на сајбер булингот.

„70,7% од учениците сметаат дека свеста во општеството и нивната средина во врска со сајбер насилството е ниска и просечна. Позитивен е фактот дека 72% од учениците се изјасниле дека би побарале помош побарале од стручна служба, класен раководител или од самите родители. Ова укажува дека сепак отворената комуникација меѓу родителите и децата, или пак помеѓу наставниците (класниот раководител) и децата е позитивен знак или клучно решение во справувањето со каков било вид на врсничко насилство“, рече Христовска.

Истражувањето покажува и дека 84% од учениците поминуваат повеќе од 3 и 4 часа на интернет секојдневно. 77.5% од нив тоа време го поминуваат на социјалните мрежи (Facebook и Instagram (74%), TikTok (68.2%) и Snapchat (67.7%)). Само 14 % од испитаниците присуствувале на работилници наменети за безбедно користење на сајбер просторот, додека останатите се изјасниле дека во нивните училишта не се одржуваат вакви работилници или дека не се информирани за тоа. 62.2 % од нив сметаат дека е многу важно постоењето на неформални врснички клубови во нивните училишта преку кои ќе се врши едукација за сајбер безбедност со цел подобрување на училишната клима и справување со насилството.

На крајот на овој настан беше изведена мултимедијална театарска претстава за сајбер насилство во изведба на учениците кои беа дела од овој проект, преку која ги доловија реалните предизвици на оваа појава.

Анализата која ја изработи Тинк Тенк Аналитика се темели на истражување спроведено во септември 2023 година на репрезентативен примерок од 507 испитаници, ученици од три средни училишта на Град Скопје и две основни училишта од Општина Карпош.

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.