• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Sunday, May 11, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Значењето на native advertising

24/12/2015
in Во фокусот, Маркетинг & Адвертајзинг
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Native advertising е вид на огласување , обично на интернет, но и на друго место, кој одговара на обликот и функцијата на платформата на која се појавува. Во многу случаи се манифестира како статија или видео продукција на огласувачите со посебна намера да промовира производ, додека неговиот облик е идентичен со редакциската содржина. Зборот “native” се однесува на таа кохерентност на содржините со другите медиуми кои се појавуваат на таа платформа. Native огласите одговараат со визуелниот дизајн на медиумот и платформата и изгледаат како природна и вообичаена содржина.

Native-advertising

“Native advertising е дефинитивно еден од каналите за успешно огласување и тоа заради природното поврзување низ интересите и потребите на луѓето, што и самиот негов назив зборува. Со оглед на тоа дека потрошувачите денес се изложени на бројни пораки, а нивното внимание и нивната конзумација на одредени медиуми и канали е се поселективна и пократка, концептот на native advertising деде добар одговор. Преку native,  пораките на брендот се појавуваат во моментот кога потрошувачот е сензибилен на темата која му ја пласираме, значи постои интерес и потреба и со тоа ефикасноста на комуникациската порака е поголема”, тврди Сања Петек Мујачиќ, извршен директор на агенцијата Bruketa&Žinić OM.

р е к л а м а

Слично уредување

Најголемите социјални платформи во светот како што се Facebook, Twitter, Instagram и Tumblr, секојдневно користат native advertising, а и познатите весници како Forbes, Wall Street Journal, New York Times и USA Today започнаа да ги воведуваат тие нови рекламни интеграции на десктоп и на паметните телефони на корисниците, а тие “реклами“ одговараат на обликот и функцијата на уредувачката политика на нивните медиуми.

“Оваа форма на огласување е идеална за градење на свеста за брендот како и за изградба на досегот, а брендовите кои користат native огласување во голема мера ја зголемуваат можноста за квалитетни lead-ови. Досегашните истражувања исто така покажаа дека корисниците повеќе време се задржуваат на native содржините, кои визуелно може да бидат значајно поатрактивни од стандардните формати, а корисниците се склони да ја споделат таквата содржина и на друштвените мрежи. На одреден начин, таа „shareable“ компонента на native огласувањато често донесува и најголема вредност. Секако, многу е битно и тоа дека native содржината е контекстуално релевантна, односно дека “природно“ се вклопува на дигиталната платформа на која се користи“, тврди Игор Позиниќ, online media менаџер во Universal McCann.

Како што вели Позаниќ, дигиталниот native advertising во Хрватска се користи се повеќе, особено во последниве години, а најпосетените дигитални медиуми во Хрватска имаат и оформени тимови кои се специјализирани за продукција на native содржина.

Светските истражувања покажаа дека потрошувачите 25 % повеќе внимание им посветуваат на native огласите, одколку на стандардните банери. Исто така, native advertising потрошувачите го следат дури 2 % повеќе од останатата содржина на одреден медиум и еднаков број на секунди се задржуваат на нив како и на останатите медиумски содржини.  Дури 97 % конзументи на медиумите кои ги пратат медиумите преку паметните телефони, сметаат дека native огласите ќе влијаат во постигнувањето на целите на брендот.  Важно е да се истакне дека истражувањата покажаа дека native advertising го зголемува купувањето дури за 18 % повеќе од класичните банери.

Петек Мујачиќ истакнува дека една од предностите на квалитетните native проекти е собирањето на податоци. Како што таа тврди, тоа на брендовите им овозможува да изградат big data analysis систем преку кој можат да прават континуирана анализа на секојдневниот инпут на однесувањето на потрошувачите. Тие податоци потоа се собираат, проценуваат и трансформираат во насоки за стратегија, тактички операции и медиски закуп. Исто така, истакнува дека содржината креирана по пат на native ги инпирира и ангажира корисниците и поттикнува свест за потребата за купување и конзумација на некој производ или услуга.

“Секако дека треба да се има на ум дека native е само една од алатките за интегрирани комуникации, како и тоа дека изборот на каналот и тактиката треба да се темели на оние канали кои се најефикасни во однос на поставената цел.  Понекогаш тоа е  native, а понекогаш нешто друго. И покрај тоа, треба да се води сметка за конзистентно комуницирање на атрибутите на брендот и клучните пораки во сите канали“ порачува Петек Мујачиќ.

Платформите за native advertising се делат во две категории, односно “отворени” и “затворени” платформи. Затворени платформи се форматите кои се созадени од самите брендови за цел промоција на сопственте содржини на своите веб страници. Огласите како нив видени на овие платформи, нема да се гледаат на другите платформи бидејќи рекламите распоредени на затворените платформи  потекнуваат од платформата на самиот бренд. Популарни примери се Promoted Tweets на Twitter, Sponsored Stories на Facebook и TrueView Video Ads на YouTube.

Пласирање на огласи

Отворените платформи се дефинирани за промоција на брендот и содржините на брендот на повеќе платформи, но преку некои варијации и друг начин на пласирање на огласите. За разлика од затворените платформи, овие содржини може да се појават надвор од тие веб страници по други платформи, а таму ги пласираат самите огласувачи.

Во најголем број случаи,  native advertising-от е всушност платена можност за доаѓање на нови купувачи по моделот˝pay to play˝, односно брендовите плаќаат за пласирање на содржина на платформа, надвор од нивните сопствени медиуми. Се работи за содржина која е корисна, интересна и специјално направена за одредена публика. Тоа никако не е традиционален оглас кој директно промовира една компанија, производ или услуга, а информациите се обично многу целно поставени како вредни информации. Сепак, иако содржината е вклопена во медиумот, сепак станува збор за изнајмување на туѓа дистрибуциска платформа и поради тоа е облик на огласување, иако не промовира производ или услуга така директно како огласувањето.

Корисничкото искуство и доживувањето не се прекинува со native advertising, бидејќи тие огласувачки решенија се поставени така што да не го попречуваат корисничкото нормално однесување на таа медиумска платформа. Брендовите сакаат native advertising-от да изгледа што послично со содржините на медиумот, и иако и медиумските платформи ја имаат истата желба, тие мораат да стават “предупредување“ дека станува збор за платена содржина, со цел да бидат сигурни дека се е 100 % транспарентно.

„Сметам дека native уште прилично ќе се развива и се повеќе ќе се користи во комуникациските планови. Со својата идеја одговара на денешниот тренд на интегрирани комуникации во кои дојде до преклопување и замена на важноста на улогата на одредени канали, во време кога аналитиката и метриката станаа важни и можни во сите допирни точки на брендот и потрошувачите“ заклучи Петак Мујачиќ.

Извор: poslovni.hr

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.