• Огласи за работа
  • |
  • Датабаза на агенции
  • |
  • Датабаза на медиуми
Tuesday, May 13, 2025
Ресурсен центар
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Marketing365
Контакт
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
Marketing365
  • ТЕМИ НА ГОДИНАТА
    • Женско претприемништво
    • Сајбер безбедност
    • Финансиска писменост
    • Македонски визуелен идентитет
  • Во фокусот
    • Истражувања
    • Колумни
    • Интервјуа
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
    • Политички маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Компании
    • FMCG
  • Настани
No Result
View All Result
Marketing365
No Result
View All Result

Зошто во продавниците се пушта музика? Дали сакаат да не изманипулираат да купуваме повеќе?

18/10/2019
in Во фокусот, Маркетинг & Адвертајзинг, Најнови вести
Сподели на FacebookТвитниСподели на LinkedIn

Истражувачите открија дека сопствениците на продавници може да ве натераат да купувате повеќе и да останете подолго во нивните продавници со стратегиско одбирање на музиката која ја пуштаат во истите.
Еве сетете се на сите Ваши купувања неделава и признајте си дека факт е дека не можевте да ја избегнете музиката никаде додека купувате. Без разлика каде и да одите, подложени сте на ‘’напад’’ на вашите сетила и сте ‘’приморани’’ да слушате песни кои многу веројатно нема да ги чуете на друго место и во други услови. Без разлика дали посетувате супер маркет или пак седнувате на ручек со пријателите во недела напладне, можеби веќе сте забележале дека музика Ве прати каде и да одите.

Она што купувачкото искуство го прави посебно е тоа што продавниците музиката ја користат во своја корист – со цел да направат повеќе пари од вас.
Генералната теорија зад музиката која се користи од страна на фирмите е често поврзана со расположението. Идеата е дека пријатната музика ќе го подобри вашето расположение, а тоа подобрено расположение ќе води кон одлуки поврзани со купување.

р е к л а м а

Maureen Morrin, професор по психологија на Rutgers University во New Jersey, во своето истражување спроведено во 2005 година открил дека дури и кога луѓето мислат дека нивното расположение не било под влијание на музиката која во меѓувреме свирела во позадина во продавницата која ја посетиле, тие потрошиле повеќе пари базирани на импулсивно купување кога музиката придонела окружувањето околу нив да стане попријатно во истиот момент.
Се разбира дека индивудуалната перцепција за пријатна музика е различна од еден до друг купувач, меѓутоа денес во основа постои поголем опсег на истражувања поврзани со видовите на музика кои се користат од страна на продавницте со цел да го постигнат надобриот можен резултат во однос на продажбата.

Волумен

Истражувачите откриле дека пуштањето на гласна музика  ќе ја редуцира должината на поминатото време за време на купувањето. Истражување спроведено од страна на Thomas van Straaten, истражувач во полето на развојот на музичкиот маркетинг и воедно менаџер за истражување во ‘’Mood Music’’, користел вирутелен супермаркет развиен од страна на Универзитетот Wageningen за да открие дека луѓето поминуваат подолго време во продавници каде се пуштала релаксирачка музика. Тишината, но и гласната музика правеле купувачите побрзо да ја напуштат продавницата, а оние кои останувале подолго трошеле до 33% повеќе пари и поминувале 15% подолго време во самите продавници.

Тој сметал дека доколку звукот е премногу нападен за нас, ние ќе купуваме побрзо или пак побрзо ќе ја напуштиме продавницата, што во превод значи дека продавниците тежнеат кон намалување на тонот на музиката. Во спротивно на продавниците, во рестораните за брза храна светлата се сјајни, музиката погласна, а боите силни и нагласени предизвикуваат ефект на итност со цел потрошувачите побрзо да нарачаат и да ги ослободат масите за нови потрошувачи односно да создадат состојба на ‘’итност’’.

Комплексност на музиката

Слично како и на звукот, комплексноста на музиката ќе влијае колку ќе бидете сензорно стимулирани од музиката која ќе ја чуете во некоја продавница/место. Доколку сте премногу стимулирани, вашиот мозок ќе ви каже дека е време да заминете, па затоа доколку некоја продавница сака да ги задржи своите потрошувачи што подолго или пак сака да ги направи ‘’посреќни’’ додека чекаат на ред, не само што треба да го намали тонот на музиката, треба и да пушта поедноставен музички избор кој ќе ја рефлектира оваа потреба.

Темпо

Музиката влијае врз биоритамот- брзата музика ќе го забрза вашето дишење, чукањето на вашето срце со што ќе посакате да купувате побрзо (или пак јадете побрзо) и да заминете побрзо. Истражување спроведено од страна на Ronald Milliman, професор по маркетинг на Универзитетот Western Kentucky, воедно објавено и во ’’Journal of Consumer Research’’, открива дека луѓето кои се движат низ супермаркетите можат да бидат контролирани од темпото на музиката. Бавната музика ги забавува купувачите и ги поттикнува да трошат плус 1/3 повеќе од предвиденото.
Резултатите од друго дополнително истражување на Milliman пак откриле дека музиката исто така ја променува брзината со која луѓето јадат. Брзата музика брзо ги празнела масите во рестораните за брза храна додека пак побавната музика  во класични ресторани ги поттикнувала да останат подолго и да нарачаат повеќе алкохол. Истражувањата на Milliman откриваат дека луѓето не требало да ја забележат музиката со цел истата да влијае врз нивното однесување.

Вид на музика

Стилот на музика треба да е поврзан со типот на купувачи кои одреден бизнис сака да ги привлече односно се негова таргет публика. Истражување спроведено од страна на Yalch и  Spangenberg во 1990, го споредувало ефектот на пуштање на лесна музика за слушање во споредба со 40 најслушани музички синглови.
Со истражувањето откриено е дека потрошувачите под 25 годишна возраст сакале да ја напуштат продавницата кога пуштена им била лесна музика за слушање, додека пак старосната група потрошувачи над 25 годишна возраст го доживувала истиот ефект поради изборот на топ 40 синглови.
Продавниците кои сакаат да добијат поширока публика не пуштаат популарни музички избори со цел да не го ограничат бројот на потрошувачи.

Каква музика избирате вие ?

р е к л а м а
EVN Banner

Вечерен бриф

Маркетинг365 вечерен бриф

* indicates required

За нас

Маркетинг365 (М365) е прв македонски портал кој во фокусот ја има маркетинг, медиа и ПР индустријата во Македонија.
Формиран е во 2011 година и во своето досегашно постоење има добиено неколку домашни и меѓународни признанија вклучувајќи ги и “Блог на годината“ (прво место, 2011 и 2015 година), “Највлијателен балкански блог кој доаѓа од Македонија“ (прво место 2012) и “Најдобар бизнис-информативен веб сајт“ (второ место, 2014)…….Прочитај  ПОВЕЌЕ

marketing365-logo-transparent

  • Импресум
  • Контакт
  • Датабаза на агенции во Македонија
  • Политика за приватност на Marketing365 (Privacy Policy)

 

Member of

  • Импресум
  • Контакт
  •  Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање 2024
  • About (English)

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Користиме колачиња за да го оптимизираме Вашето искуство на нашата веб страна. Со кликање на "Прифати ги сите" се согласувате на користење на сите колачиња. Можете и да кликнете на "Избери колачиња" за сами да изберете кои од нив ќе бидат активни.
Избери колачињаПрифати ги сите
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
No Result
View All Result
  • Најнови вести
  • Во фокусот
    • Колумни
    • Интервјуа
    • Истражувања
  • Маркетинг & Адвертајзинг
    • #MKAgencyLife
    • Креативен импулс
    • Digital
    • Герила маркетинг
  • ПР
  • Медиуми
  • Настани
  • Компании
  • Огласи за Маркетинг/ПР работа
  • ДАТАБАЗА НА АГЕНЦИИ
  • ДАТАБАЗА НА МЕДИУМИ
  • Контакт
  • Ценовник за огласување
  • Политичко рекламирање

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.